Настройка карбуратор на моторен трион
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Понеже от 2 години не бях я палил и снощи след 10 дръпвания запали, та капнах малко масло между шайбата и водещото колело от долу так че да влезе в лагера.
После ми направи впечатление че когато е без верига и съединителя се върти без да е отворен, но увлича и движещото колело без товара разбирасе.
Kогато подам газ и съединителя се отваря и зацепва.
Значи и лагера понеже не е сменен вероятно при смяната на колелото, та е стар и може и да е увличална празен ход. Но като загася машината и колелото се върти по инерция продължително време, особено след като го смазах.
Всичко е чисто. Може и лагерчето да е помагало за увличането, а може и по високи обороти. Но вчера изгори 100 грама бензин и не видях съединителя да се отваря на ниски, но пак увличаше свободното водещо колело.
Гледах клипове- как се демонтира това колело- с канап се блокира буталото през свеща и с отверка се чуква с чук съединителя и се развива от вала.
Само се чудя съединителя дали е завит по часовника или е обратно. На мене ми се стори че е обратно на часовника. А вала се върти по часовниковата. Нещо не ми се връзва това ?
После ми направи впечатление че когато е без верига и съединителя се върти без да е отворен, но увлича и движещото колело без товара разбирасе.
Kогато подам газ и съединителя се отваря и зацепва.
Значи и лагера понеже не е сменен вероятно при смяната на колелото, та е стар и може и да е увличална празен ход. Но като загася машината и колелото се върти по инерция продължително време, особено след като го смазах.
Всичко е чисто. Може и лагерчето да е помагало за увличането, а може и по високи обороти. Но вчера изгори 100 грама бензин и не видях съединителя да се отваря на ниски, но пак увличаше свободното водещо колело.
Гледах клипове- как се демонтира това колело- с канап се блокира буталото през свеща и с отверка се чуква с чук съединителя и се развива от вала.
Само се чудя съединителя дали е завит по часовника или е обратно. На мене ми се стори че е обратно на часовника. А вала се върти по часовниковата. Нещо не ми се връзва това ?
- samo_pechka
- Мнения: 8961
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
С лява резба е
т.е. да се самозатяга винаги по време на работа, чукни го по посока на час.стрелка - ще се развие 


Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Майстора каза че лагера го сменя с колелото-комплект са и ми показа даже запечатани в пликче как са.
По принцип тоя лагер се мажел от маслото на веригата. Нали го разплисква навсякъде.
Значи оборотите са ми високи, като се сложи веригата вероятно. Или Пружината си е мека и като позагрее се променят еластичните и свойства !
По принцип тоя лагер се мажел от маслото на веригата. Нали го разплисква навсякъде.
Значи оборотите са ми високи, като се сложи веригата вероятно. Или Пружината си е мека и като позагрее се променят еластичните и свойства !
- kondivzk
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 1.8 mi 1992
- Местоположение: sliven
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Здравейте колеги моля за помощ имам щил 230 държи много високи обороти въртях какво ли не и не се оправя понякога и сами се менят като и дам газ малко заглъхва и чак тогава се форсира като че ли се дави иначе си пали има хала моля помогнете благодаря ви предварително
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Колега -високите на тия машини се правят с ел. оборотомер-а на око можеш да и пръснеш мотора !!!!
Принципно и двата винта се завиват до край и после се отвиват на оборот или оборот и половина и после се пали и донастройва. Но не на око !!! И особено високите !!!!
Само този третият на дроселната клапа се регулира на око в зависимост от ниските обороти. Това е за Волбро !!!
За щиловите, които са с един винт не знам.
Отиваи на майстор ! И аз не съм регулирал сам нито една от моите машини, а бях цар на ладовия карб, но там имаше оборотомер
!
Принципно и двата винта се завиват до край и после се отвиват на оборот или оборот и половина и после се пали и донастройва. Но не на око !!! И особено високите !!!!
Само този третият на дроселната клапа се регулира на око в зависимост от ниските обороти. Това е за Волбро !!!
За щиловите, които са с един винт не знам.
Отиваи на майстор ! И аз не съм регулирал сам нито една от моите машини, а бях цар на ладовия карб, но там имаше оборотомер

- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Колко вървят втора ръка резачките сега ?
- kondivzk
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 1.8 mi 1992
- Местоположение: sliven
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Благодаря ти колега но се чудя дали има нещо под-пушено и дали може да се оправи или само с нов ще се оправят нещата ? 

- kondivzk
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 1.8 mi 1992
- Местоположение: sliven
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Дали може да е от платната и на каква цена са те з-то много време е седяла без да се пали пак и не е парва младост и е на много часове
- samo_pechka
- Мнения: 8961
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
И на "око" и "ухо" става
те досега сички мастори са имали оборотомери
нали носих една моя на един "попрехвален" с оборотомер
почна да гори еб@си джинса , на няма три клона опердашваше един резервоар
и мудна,муднаа ...Разбрах на вълка що му е дебел врата
аз моите ги "докарвам" малко преди пръсване в макс оборотите
трябва звука да наподобява леко на четиритактов ,като я напънеш на макс без товар , прехода от ниски на високи тр става без замисляне ! Т.е. светкавично.
А към колегата с проблема- вероятно си я оставил с бензин (гориво) мн дълго време без да е палена. Трябва се разглоби карбчето и почисти , да се продуха/смени и филтърчето за горивото. Ще се оправи
П.п. Опа тя била работила
ма и аз като чета м/у редовете
това дето се форсира - виж какво му пречи да се върне шибърчето до край
нещо има , може опилка нещо да е , може лостчето за газта да прави проблем . Тази е насоката 






А към колегата с проблема- вероятно си я оставил с бензин (гориво) мн дълго време без да е палена. Трябва се разглоби карбчето и почисти , да се продуха/смени и филтърчето за горивото. Ще се оправи

П.п. Опа тя била работила




- kondivzk
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 1.8 mi 1992
- Местоположение: sliven
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
мерси ще провера нещо да не заяжда но мисля че не от това з-то си мени оборотите предполагам 4е е от карбуратора цялата работа имам един друг карбуратор които изобщо не иска да запали с него но мембраните са същите /в смисъл другият няма и слагам пак на тези/
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Значи колега онзи ден ден бях при майстора и един си купи мембраните - мисля че бяха около 40 лева, не съм сигурен. Към тях имаше и някакви опръстени- но карбовете са 2 типа за хускварната- Валбро и нещо с "Зама" беше другят чишит- трябва да видиш кои модел е твоят- щото си приличат външно !
Дори и без бензин да е съхранявана машината- ако не е палена с години тогава мемебраните се одървят и искат нови.
Аз лично ползвам услугите на едно майсторче от което купувам и машините си - до Женският пазар, доволен съм от него, регулира ми добре старата Хускварна и една нова духалка-метла и винаги ги гледа с оборотомер !
Много добре ги настройва !!!
Косата която купих от него беше ок и не сме я пипали.
На новите машини- Косата, Металта -винтовете за високите и сместа са със специални вътрешни многозвезни резби и не може да се регулират без специална отвертка, само този за ниските е с нормална -кръстата отвертка !!! За да можеш сам да го регулираш !
Аз лично не бих пипа високите без да имам опит само на слух ! А обичам да базикам здраво !
В нета има описания на машинки как се настройват карбовете им, и ако имаш опит си играй, но иначе не те съветвам !
Имам си буталце от резачка- цялото е в каналчета и дерюги по периферията си - един си настроил сам машината и после я дал за смяна на бутало, та такива работи.
Дори и без бензин да е съхранявана машината- ако не е палена с години тогава мемебраните се одървят и искат нови.
Аз лично ползвам услугите на едно майсторче от което купувам и машините си - до Женският пазар, доволен съм от него, регулира ми добре старата Хускварна и една нова духалка-метла и винаги ги гледа с оборотомер !
Много добре ги настройва !!!
Косата която купих от него беше ок и не сме я пипали.
На новите машини- Косата, Металта -винтовете за високите и сместа са със специални вътрешни многозвезни резби и не може да се регулират без специална отвертка, само този за ниските е с нормална -кръстата отвертка !!! За да можеш сам да го регулираш !
Аз лично не бих пипа високите без да имам опит само на слух ! А обичам да базикам здраво !
В нета има описания на машинки как се настройват карбовете им, и ако имаш опит си играй, но иначе не те съветвам !
Имам си буталце от резачка- цялото е в каналчета и дерюги по периферията си - един си настроил сам машината и после я дал за смяна на бутало, та такива работи.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
kondivzk,
Проблема ,който опиаваш най вероятно се дължи на излезли от строя семеринги на коляновия вал.Оборотите започват да се менят ,а когато се променя наклона(не по оста ,а при завъртане в посока на страничните капаци) на машината има колебания в оборотите
Проблема ,който опиаваш най вероятно се дължи на излезли от строя семеринги на коляновия вал.Оборотите започват да се менят ,а когато се променя наклона(не по оста ,а при завъртане в посока на страничните капаци) на машината има колебания в оборотите
Последна промяна от keymaker на Чет 21 ное 2013 18:24, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8961
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Ако има повредени семеринги на кол.вал , двигателчето ще работи само на макс обороти, на ниски - забрави ,даже може въобще да не пали
,прехода от ниски към високи ще е мн труден, на моменти направо невъзможен (моторчето се стреми винаги към гаснене ) А към колегата kossis- прав си ,че е добре да се настройват карбове с оборотомерче
ма да знаеш какво правиш , а за настройка по слух- е аз не се хваля , но за 25 години "дървосекачески" опит тр съм се понаучил малко ( сега съм на 44
)
звука в макс обороти на празен ход трябва да наподобява като на четиритактово звучене леко, не мога да ти го опиша трябва се чуе
а свещта и изхода от ауспуха тр се оцветят в светлокафяво ( след по-продължителна работа ) Ако се занимавах профи с ремонт на резачки (и др. ) със сигурност бих си взел такъв уред 






-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
не веднъж се е налагало да отвивам винта за клапата до изпадане и оборотите на двигателя да са ту ниски ,ту много високи след оглед на семерингите се е оказвало ,че семеринга е започнал да се къса и от там смуче въздух ,което води до описания проблем.Казвам го от опит с ремонт на градинска и земеделска техника се занимавам от ученик(1993-4г.)
- kondivzk
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 01 яну 2013 17:39
- Автомобил: golf 3
- Двигател: 1.8 mi 1992
- Местоположение: sliven
Re: Настройка карбуратор на моторен трион
Благодаря ви колеги значи е възможно да е от с-те . А как мога да ги сменя лесна ли е смяната им или майстор да търся но много не ми се дава на майстор защото им нямам вяра много пак и много скъпо ще ми излезне
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта