електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот vladovelin » Пон 30 юни 2014 11:21


Горната схема не се прилага при електрожените Кракра. При нея се променя броя на навивките в първичната намотка, което води доголяма промяна в напрежението на празен ход на вторичната.
При Кракра броят на работещите навивки на първичната намотка е постоянен.При превключването се изключва една секция от едното ядро и се включва секция отдругото ядро,като тези навивки са разположени под вторичната намотка.Така се увеличава коефициента на магнитната връзка между първичната и вторична намотки и се увеличава заварачният ток.При тази схема напрежението на празен ход на различните степени с много малки разлики от порядъка на 1-2-3 V.

Ако на горната схема се разменят отдясно проводниците от 1 и 5 , 2 и 4 ще се получи подобие на оргиналната схема.




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот Vasseto » Пон 30 юни 2014 13:41


Здравей колега,
на този ключ тука е с 6 положения.
положение 0 е включен контакт 1
пол 1 - конт 2
.....
пол 5 - конт. 6

Контактите са отбелязани.

снимки довечера или утре.
Кажи какво точно да ти снимам.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот milmar » Пон 30 юни 2014 16:07


vladovelin написа:....
Ако на горната схема се разменят отдясно .....

Мисля, че колегата е прав.Малко корекция ....
Така се запазва общия брой навивки в първичната.

Изображение


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Сря 02 юли 2014 22:12


Vasseto написа:Здравей колега,
на този ключ тука е с 6 положения.
положение 0 е включен контакт 1
пол 1 - конт 2
.....
пол 5 - конт. 6

Контактите са отбелязани.

снимки довечера или утре.
Кажи какво точно да ти снимам.


Разглоби ВНИМАТЕЛНО/което ще рече да не го разбазикаш като мене/ключа,и снимай в положение "0" как са ексцентриците на първия сектор(този най-близо дето е до врътката,дето я хващаш с ръка,)после на втория,и накрая на най-отдалечения пакет контакти,ще приложа и снимка:
Прикачени файлове
общ поглед на ключ за електрожен.jpg


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот vladovelin » Сря 02 юли 2014 22:52


Този ключ от снимката е с 6 контакта и 6 позиции на врътката, което означава, че на всяка позиция има един затворен контакт. Когато врътката сочи. Към нулата, контакта, контакта който е затворен не трябва да се свързват проводници към него.
За да се види кой контакт на коя позиция е затворен не е необходимо да се разглобява ключа, поглежда се покрай болтчетата и вътре се вижда подвижноят контакт дали допира неподвижните.
С мултицет също могат да се проверят контактите кой кога е затворен.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот milmar » Чет 03 юли 2014 9:31


Тези прекъсвачи/превключватели са от тип програматори. Има едни и същи на вид прекъсвачи, примерно с 3 секции като в случая, но изпълняващи различни функции. Може да е превключвател бързи-бавни обороти за асинхронен мотор, може да е превключвател звезда-тиъгълник, може да редува контактите 1,2, ...6, може да е по най-ранообразен начин, в зависимост от гърбичките.
Просто на прекъсвач със сигурност за електрожен, трябва да се "звъннат" контактите във всяко едно от положенията и по същия начин да се нареди разглобеният.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Чет 03 юли 2014 10:54


и все пак? някакви конкретни данни? :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот Vasseto » Чет 03 юли 2014 11:30


даката07д написа:и все пак? някакви конкретни данни? :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Ето колега:
Прикачени файлове
1-4.jpg
2-5.jpg
3-6.jpg
nomera_na_kontakti_ot_gore.jpg
nomera_na_kontakti_ot_dolu.jpg


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот Vasseto » Чет 03 юли 2014 11:34


Поставяш ключа на "0" и така завърташ от вътре че да е включен контакт "1".
После завърташ ключва на "1" и поставяш така че да е включен контакт "2".
После завърташ на "2" и последния контакт "3" да е включен.

Успех колега

Поздрави Вассето


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Чет 03 юли 2014 11:45


Поклон пред.....квалификацията ти колега :mhihi :mhihi шегата на страна много ти благодаря!!!!! :beer :beer


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Чет 03 юли 2014 13:08


само едно не те разбрах-"контакт 1" съответства на пластината откъм прозрачното номерче 1,така ли? :gruebel


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Чет 03 юли 2014 13:45


ето какво дава мултицетът на "провери верига със зумер":
позиция на ключа "0"
контакти:
1-свързан с 1
всички останали-изключени

позиция "50 Ампера"(първо щракване по часовниковата стрелка):
2-свързан с 2
всички останали-изключени

позиция "75 Ампера"(второ щракване по часовниковата стрелка):
3-свързан с 3
всички останали-изключени

позиция "100 Ампера"(трето щракване по часовниковата стрелка):
4-свързан с 4
всички останали-изключени

позиция "125 Ампера"(четвърто щракване по часовниковата стрелка):
5-свързан с 5
всички останали-изключени

позиция "160 Ампера"(пето щракване по часовниковата стрелка):
6-свързан с 6
всички останали-изключени


пояснявам-числата които изброих като 1-свързан с 1 и тн.имам предвид онези прозрачни пластмасови парченца които имат номера от 1 до 6 и са по двойки...
а повтарям едно и също и за шестте степени на ключа за да няма нито 1 % опасност за грешно разбиране на измерванията ми :smile
:smile


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот Vasseto » Чет 03 юли 2014 14:02


Точно така!
Прозрачните пластмасови означения са върху изводите на самите контакти. 1-1 са контакта на позиция "0".
И с хартийките съм ти писал кои са.
Останалите си ги написал ти.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Чет 03 юли 2014 14:17


сега остава само да успея да намотая жиците върху трафопоста на електрожена,че го бях размотавал да гледам за окъсяване,защото сам се сещаш че проводник със сечение 8-10 квадрата има съпротивление близко до нулата,и без размотаване не може да се "хване" късо между намотките(то имаше някъв уред за проверка за късо на подобни трансформатори)...просто аз нямам такъв.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот milmar » Пет 04 юли 2014 13:15


даката07д написа:.... жиците върху трафопоста на електрожена...

:mhihi
Дано оправиш електроженчето колега, то заслужава :th_up . Аз имам правен (не от мен) по същата схема, но с двойно по-голямо сечение проводници, и по-голямо сечение на магнитопровода и съм много доволен. Всъщност взех да се съмнявам дали въобще му е имало нещо на твоя, преди да решиш "да го поправиш" :biggrin , но това са подробности.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта