електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Горната схема не се прилага при електрожените Кракра. При нея се променя броя на навивките в първичната намотка, което води доголяма промяна в напрежението на празен ход на вторичната.
При Кракра броят на работещите навивки на първичната намотка е постоянен.При превключването се изключва една секция от едното ядро и се включва секция отдругото ядро,като тези навивки са разположени под вторичната намотка.Така се увеличава коефициента на магнитната връзка между първичната и вторична намотки и се увеличава заварачният ток.При тази схема напрежението на празен ход на различните степени с много малки разлики от порядъка на 1-2-3 V.
Ако на горната схема се разменят отдясно проводниците от 1 и 5 , 2 и 4 ще се получи подобие на оргиналната схема.
При Кракра броят на работещите навивки на първичната намотка е постоянен.При превключването се изключва една секция от едното ядро и се включва секция отдругото ядро,като тези навивки са разположени под вторичната намотка.Така се увеличава коефициента на магнитната връзка между първичната и вторична намотки и се увеличава заварачният ток.При тази схема напрежението на празен ход на различните степени с много малки разлики от порядъка на 1-2-3 V.
Ако на горната схема се разменят отдясно проводниците от 1 и 5 , 2 и 4 ще се получи подобие на оргиналната схема.
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Здравей колега,
на този ключ тука е с 6 положения.
положение 0 е включен контакт 1
пол 1 - конт 2
.....
пол 5 - конт. 6
Контактите са отбелязани.
снимки довечера или утре.
Кажи какво точно да ти снимам.
на този ключ тука е с 6 положения.
положение 0 е включен контакт 1
пол 1 - конт 2
.....
пол 5 - конт. 6
Контактите са отбелязани.
снимки довечера или утре.
Кажи какво точно да ти снимам.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
vladovelin написа:....
Ако на горната схема се разменят отдясно .....
Мисля, че колегата е прав.Малко корекция ....
Така се запазва общия брой навивки в първичната.

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Vasseto написа:Здравей колега,
на този ключ тука е с 6 положения.
положение 0 е включен контакт 1
пол 1 - конт 2
.....
пол 5 - конт. 6
Контактите са отбелязани.
снимки довечера или утре.
Кажи какво точно да ти снимам.
Разглоби ВНИМАТЕЛНО/което ще рече да не го разбазикаш като мене/ключа,и снимай в положение "0" как са ексцентриците на първия сектор(този най-близо дето е до врътката,дето я хващаш с ръка,)после на втория,и накрая на най-отдалечения пакет контакти,ще приложа и снимка:
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Този ключ от снимката е с 6 контакта и 6 позиции на врътката, което означава, че на всяка позиция има един затворен контакт. Когато врътката сочи. Към нулата, контакта, контакта който е затворен не трябва да се свързват проводници към него.
За да се види кой контакт на коя позиция е затворен не е необходимо да се разглобява ключа, поглежда се покрай болтчетата и вътре се вижда подвижноят контакт дали допира неподвижните.
С мултицет също могат да се проверят контактите кой кога е затворен.
За да се види кой контакт на коя позиция е затворен не е необходимо да се разглобява ключа, поглежда се покрай болтчетата и вътре се вижда подвижноят контакт дали допира неподвижните.
С мултицет също могат да се проверят контактите кой кога е затворен.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Тези прекъсвачи/превключватели са от тип програматори. Има едни и същи на вид прекъсвачи, примерно с 3 секции като в случая, но изпълняващи различни функции. Може да е превключвател бързи-бавни обороти за асинхронен мотор, може да е превключвател звезда-тиъгълник, може да редува контактите 1,2, ...6, може да е по най-ранообразен начин, в зависимост от гърбичките.
Просто на прекъсвач със сигурност за електрожен, трябва да се "звъннат" контактите във всяко едно от положенията и по същия начин да се нареди разглобеният.
Просто на прекъсвач със сигурност за електрожен, трябва да се "звъннат" контактите във всяко едно от положенията и по същия начин да се нареди разглобеният.
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
даката07д написа:и все пак? някакви конкретни данни?![]()
![]()
![]()
![]()
Ето колега:
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Поставяш ключа на "0" и така завърташ от вътре че да е включен контакт "1".
После завърташ ключва на "1" и поставяш така че да е включен контакт "2".
После завърташ на "2" и последния контакт "3" да е включен.
Успех колега
Поздрави Вассето
После завърташ ключва на "1" и поставяш така че да е включен контакт "2".
После завърташ на "2" и последния контакт "3" да е включен.
Успех колега
Поздрави Вассето
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Поклон пред.....квалификацията ти колега
шегата на страна много ти благодаря!!!!!





Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
само едно не те разбрах-"контакт 1" съответства на пластината откъм прозрачното номерче 1,така ли? 

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
ето какво дава мултицетът на "провери верига със зумер":
позиция на ключа "0"
контакти:
1-свързан с 1
всички останали-изключени
позиция "50 Ампера"(първо щракване по часовниковата стрелка):
2-свързан с 2
всички останали-изключени
позиция "75 Ампера"(второ щракване по часовниковата стрелка):
3-свързан с 3
всички останали-изключени
позиция "100 Ампера"(трето щракване по часовниковата стрелка):
4-свързан с 4
всички останали-изключени
позиция "125 Ампера"(четвърто щракване по часовниковата стрелка):
5-свързан с 5
всички останали-изключени
позиция "160 Ампера"(пето щракване по часовниковата стрелка):
6-свързан с 6
всички останали-изключени
пояснявам-числата които изброих като 1-свързан с 1 и тн.имам предвид онези прозрачни пластмасови парченца които имат номера от 1 до 6 и са по двойки...
а повтарям едно и също и за шестте степени на ключа за да няма нито 1 % опасност за грешно разбиране на измерванията ми

позиция на ключа "0"
контакти:
1-свързан с 1
всички останали-изключени
позиция "50 Ампера"(първо щракване по часовниковата стрелка):
2-свързан с 2
всички останали-изключени
позиция "75 Ампера"(второ щракване по часовниковата стрелка):
3-свързан с 3
всички останали-изключени
позиция "100 Ампера"(трето щракване по часовниковата стрелка):
4-свързан с 4
всички останали-изключени
позиция "125 Ампера"(четвърто щракване по часовниковата стрелка):
5-свързан с 5
всички останали-изключени
позиция "160 Ампера"(пето щракване по часовниковата стрелка):
6-свързан с 6
всички останали-изключени
пояснявам-числата които изброих като 1-свързан с 1 и тн.имам предвид онези прозрачни пластмасови парченца които имат номера от 1 до 6 и са по двойки...
а повтарям едно и също и за шестте степени на ключа за да няма нито 1 % опасност за грешно разбиране на измерванията ми


- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Точно така!
Прозрачните пластмасови означения са върху изводите на самите контакти. 1-1 са контакта на позиция "0".
И с хартийките съм ти писал кои са.
Останалите си ги написал ти.
Прозрачните пластмасови означения са върху изводите на самите контакти. 1-1 са контакта на позиция "0".
И с хартийките съм ти писал кои са.
Останалите си ги написал ти.
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
сега остава само да успея да намотая жиците върху трафопоста на електрожена,че го бях размотавал да гледам за окъсяване,защото сам се сещаш че проводник със сечение 8-10 квадрата има съпротивление близко до нулата,и без размотаване не може да се "хване" късо между намотките(то имаше някъв уред за проверка за късо на подобни трансформатори)...просто аз нямам такъв.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
даката07д написа:.... жиците върху трафопоста на електрожена...

Дано оправиш електроженчето колега, то заслужава


Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта