Въпрос към "електричарите"?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 27 апр 2015 8:18


milmar написа:Корпусът е изолиран и може да се монтира без проблем, дори директно към шасито на автомобила, ако има подходящо място. Изводите са направени за кабелни обувки, чудесен вариант :th_up . Малко повечко ще загрява от Шотки диод, но греца е най-добрия вариант за случая.

/Оффтопик - А на времето един ми беше твърдял, че не мога да използвам Схема Грец при постоянен ток. :mhihi Само дето схема ГРЕЦ е 4 диода и 2 от диодите са точно така, че ако хванем 3 от изводите, използваме половината схема. Която е сглобена, изолирана и т.н. Все още не ми стана ясно само защо са 2 паралелно свързани диода. :gruebel




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот k_garchev » Пон 27 апр 2015 10:48


Значи последно да си купя такова,така ли?А как се свързва,че гледам има 4 крачета?И пак да попитам,това е 35А,а на схемата пише 3-6А,проблем ли ще е ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот ktamen » Пон 27 апр 2015 11:46


Не е проблем, че е повече ампери. Колкото повече - толкова повече.
Минуса на греца е "горният край" (горния, като са нарисувани на схемата) на диодите, другите 3 извода ги връзваш заедно и те са ти "долният край".
Предполагам, че диодите са два, защото може да се наложи разклоняване.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот milmar » Пон 27 апр 2015 12:02


ktamen написа:...
Минуса на греца е "горният край" ...

:th_up

Всъщност опаралелваш тези 2 изводи, които са за променливо U и имат означение "~". Плюсовият не ти е нужен. Не пречи да се опаралели както каза "ktamen" но няма полза. А дори може да се ползва само един от диодите. Т.е. отгоре по схемата е "-" на греца, а отдолу един от "~". Другият "~" може да се ползва, ако се разделят веригите.

Супер ще стане, най-евтино, най-сигурно и най-лесно.
И да почерпиш пляктора :beer !


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот k_garchev » Чет 30 апр 2015 15:05


Тез пи.ки пристигнаха!Сега ако може на прост български да обясните кое къде?До колкото аз рабирам горния край отива на +,долния край на AC!Така като гледам и трите други крачета са AC,има ли значение на кой ще го свържа?
Прикачени файлове
IMG_0940.JPG
IMG_0941.JPG


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 30 апр 2015 16:09


2 варианта - ползваш минуса и двата извода за променливо напрежение, отбелязани с AC или ползваш плюс и двата извода за променливо напрежение. Ето това е схемата на ГРЕЦ-а откъм диоди
Изображение
Или в схемата минуса трябва да е отгоре, а двата извода за променливо ги сложи отдолу(замостени). Другият вариант е двата извода за променливо замостени отгоре, а плюса сам отдолу. По картинката се ориентираш елементарно.
Абе гледай картинките. На теб ти е така, че "чертичките напречни" на диодите ти сочат надолу по схемата. По-просто не знам как да го обясня. Гледаш комбинация и я обръщаш така, че диодите от схемата, която съм ти я дам по-горе да сочат така, както е по твоята схема, дето си я дал в първото мнение. И не са трите крачета AC, едното е минус, другото е плюс, другите 2 са AC.
И ако бях на тебе, щях да търся KBPC5010. Нищо, и с тоят трябва да стане.
А ето тук го дейташийта ка KBPC3510 с разположението на изводите ЦЪК
Или ето директна картинка от дейташийта
Изображение


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот k_garchev » Чет 30 апр 2015 18:31


Така както го обясни изобщо нищо не разбрах!На този "грец" има написано само + и AC,на другите две крачета няма нищо написано,за това и снимах!Горе и долу на схемата са ми ясни!Сега този кабел,който трябва да прекъсна с тая "пи.ка",горния край къде да го свържа и след това долния къде да го свържа?Сега до колкото разбрах,горния край отива в АС-то,другите две крачета на които няма нищо написано отиват замостени в долния край на схемата,така ли?И купих това,защото това ми написахте!
Ааааа купл съм и 3510,означенията са му същите!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот kris11 » Чет 30 апр 2015 19:51


Гарчев моя съвет е да не се занимаваш с "котлони" и мощни грецове или диоди. След като не можеш сам - купи си модул от L%R - колега от форума - 1000 пъти по-елегнтно и надеждно у-во.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот ktamen » Чет 30 апр 2015 20:10


Има и минус. Плюса и минуса са по диагонал. А по другия диагонал са двата извода за променлив ток. Дорисувал съм картинката на пляктора кой извод за какво е. . Минуса - горния край. Двата променливи ги връзваш заедно и към долния край. Плюса не го връзваш никъде.
Прикачени файлове
грец.PNG


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот fox_vt » Чет 30 апр 2015 20:56


Добре бе пичове тия диоди за какво са точно в схемата,без тях не работи ли?Това DRL ли е или само пускане на фаровете?Диодите от китайските KBPC може да са по зле от външните диоди показани от milmar.А и монтирането на радиатор е вече колосално :biggrin


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот инжектопляктор » Чет 30 апр 2015 21:35


k_garchev написа:Ааааа купл съм и 3510,означенията са му същите!

На тия грецове първото им е тока - 35А, второто е напрежението в стотици. 08 - 800V, 10 - 1000V.
kris11 написа:Гарчев моя съвет е да не се занимаваш с "котлони" и мощни грецове или диоди..

Kris, мислиш ли, че няма да се получи? По-предните мнения бяха за индивидуални диоди, с радиатори за всеки и сериозни проблеми с изолацията.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот Mihailov78 » Чет 30 апр 2015 22:19


Ето колега, червеното по диагонал е мост между двата извода:

IMG_0941.JPG


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот ktamen » Чет 30 апр 2015 23:36


Объркал си плюса и минуса :exclaim
Прерисувай го още веднъж. Така няма как да стане разделяне към двата кръга габарити и използването на два диода се обезмисля тотално.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот milmar » Пет 01 май 2015 0:25


fox_vt написа:...Диодите от китайските KBPC може да са по зле от външните...

Х-м-м :gruebel , зависи на какво ще попадне, не че и другите не са китайски, днес и мартениците ни са китайски, какво остава за електрониката :smile .
Аз съм ползвал често грецове от този тип и съм ги натоварвал номинално, не съм имал проблеми. Най-хубавото е че можеш да ги стегнеш към кой да е гладък метален детайл, може и на калника (ако не е изгнил :mhihi ) без да има нужда от изолация.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос към "електричарите"?

Мнениеот k_garchev » Пет 01 май 2015 2:33


kris11 написа:Гарчев моя съвет е да не се занимаваш с "котлони" и мощни грецове или диоди. След като не можеш сам - купи си модул от L%R - колега от форума - 1000 пъти по-елегнтно и надеждно у-во.

Е на предния автомобил(който беше същия,само че дизел) си купих от колегата и се справих със свръзването без много усилия,но ги нямаше тези диоди и релета!Сега реших да е по-сложен и съм свързал всичко без тези диоди.Казахте че става без да ги "разклонявам"(използването на един диод),но никой не каза просто и лесно как да прекъсна въпросния кабел за да протича ток само в едната посока(мисля че това е идеята на тези диоди)!Предложих два варианта,в които изобщо не съм сигурен,ама никой не каза дали има нещо вярно!Последен въпрос преди да експериментирам-мога ли да "скапя" тоз грец?



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта