Готварска печка - кабел - начин на свързване - безопасност?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 05 дек 2007 10:44


wili98 написа:................. с калайдисани краища.. за да е изпечена работата..


Груба грешка !!
Никога не калайджисвайте краищата на кабел по , който ще протичат доста ампери и който ще се захваща с устерклеми или други болтови съединения!
Като се сплеска калайджисания край много скоро с времето се получава хлабава връзка, която започва силно да грее.




Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 05 дек 2007 11:11


никакво калайдисване вземаш 4 кв. кабел с три жила мериш на захранващия кабел който идва от таблото къде е фазата и вързваш кафевия там! синия и жълтия на едно и ги вързваш на нулата там където НЕ СВЕТИ фазомера!кагато се вързва директно се стягат кабелите яко иначе после ще почне да грее!на самата печка трябва да има клеморед N-син жълт на маса и кафяв на L!има печки който могат да работят на трифазен ток ако твоята е такава имаш мостчета някъде в окомплектовката и замостваш трите фази L L1 L2!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 11:36


Хм... Чефито не се е обадил дали я е свързал... почвам да се притеснявам... до Коледа е още далече...


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 05 дек 2007 11:42


radotom написа:Хм... Чефито не се е обадил дали я е свързал... почвам да се притеснявам... до Коледа е още далече...


не съм още...слагам плочки сега...утре ще е свързването... :D


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Мнениеот nasko1978 » Сря 05 дек 2007 12:22


titi28 написа:
andro_ написа:В UK освен,че се свързва чрез розетка,задължително на нея си има и ключ за тотално изключване на електричеството.Ако искаш потърси за такова чудо по магазините.
Не е изключено някой от превключвателите на печката да се развали и тогава какво? Ми щрак от копчето и готово.
ами тогава отиваш при ел. таблото сваляш предпазитела и готово!незнам доколко сте запознати с токове едно от правилата при монтиране на табло е бойлера и печката се вързват на оттделни самостоятелни бушони!

Колегите бяха доста изчерпателни,това са основните неща!При мен самият контакт(твърдата връзка) e със силов кабел 4мм или 6мм и самите авт.предпазители се изчисляват на база мощността на уреда!Апартамента ми е двустаен,а имам няколко токови кръга и 12 бр.авт.предпазители! :shock :) Според мен с тока шега не бива!По-добре някой лев за майстор,отколкото не дай Боже за лоши неща!


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Сря 05 дек 2007 12:49


mafiota написа:Преди време един познат "любител" си беше свързал сам печката, но за съжаление я беше заземил във фазовият проводник :? , не че не работеше , но ..... :shock


!!!!!! Или твърда връзка , или както там му казават или щепсел който не може да се обръща!!!!!!
Иначе при включване на шукото наобратно офазяваш цялата печка.
Виж схемата на гърба на печката и си представи какво ще стане ако размениш фаза и нула.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 14:05


Veso101 написа:Иначе при включване на шукото наобратно офазяваш цялата печка.

Лъйш, 'бат Весо! :lol:
Зануляването винаги се поставя на пластините, които са отстрани на щепсела!
И винаги, както и да го въртиш, си остават там, към жълто-зеления проводник (който пък винаги е зануляване /заземяване/)
Зануляването няма и не бива да има нищо общо с работната нула! На щифтовете на контакта се подава фаза и нула, различна от зануляващата.
Точно по тази причина и кабела трябва да е 3х2.5мм (според мен 2.5мм е достатъчно, но и 4мм да е- бива!)
И всяко от жилата си се връзва на отделна клема в печката:
Кафяв (или черен, зависи от кабела) е на L
Син е на N
Жълто-зелен е на РЕ


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Сря 05 дек 2007 14:21


radotom написа:
Veso101 написа:Иначе при включване на шукото наобратно офазяваш цялата печка.

Лъйш, 'бат Весо! :lol:
Зануляването винаги се поставя на пластините, които са отстрани на щепсела!
И винаги, както и да го въртиш, си остават там, към жълто-зеления проводник (който пък винаги е зануляване /заземяване/)
Зануляването няма и не бива да има нищо общо с работната нула! На щифтовете на контакта се подава фаза и нула, различна от зануляващата.
Точно по тази причина и кабела трябва да е 3х2.5мм (според мен 2.5мм е достатъчно, но и 4мм да е- бива!)
И всяко от жилата си се връзва на отделна клема в печката:
Кафяв (или черен, зависи от кабела) е на L
Син е на N
Жълто-зелен е на РЕ


Хич даже не лъжа, погледни една схема на готварска печка, доколкото имам спомен печката е занулена вътрешно, тоест нула и корпус са едно, ако включиш в Шуко и обърнеш нулата става фаза и.......
ЦЪК,ЦЪК и Язък


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 05 дек 2007 14:29


Veso101 написа:Хич даже не лъжа, погледни една схема на готварска печка, доколкото имам спомен печката е занулена вътрешно, тоест нула и корпус са едно, ако включиш в Шуко и обърнеш нулата става фаза и.......
ЦЪК,ЦЪК и Язък

Вярно, занулена е и вътрешно, дотолкова, доколкото от всеки котлон и реотан излиза занулващ, трети проводник и се събират в една точка.
Но това в никакъв случай не са работните нули! Това са само кабелчета, които са хванати на корпуса на... да речем- плочата на котлона. Не и към нагревателния елемемт.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 05 дек 2007 15:13


Вярно, занулена е и вътрешно, дотолкова, доколкото от всеки котлон и реотан излиза занулващ, трети проводник и се събират в една точка.
Но това в никакъв случай не са работните нули! Това са само кабелчета, които са хванати на корпуса на... да речем- плочата на котлона. Не и към нагревателния елемемт.

Подкрепям, това е точният отговор!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 05 дек 2007 16:08


Ако къщата е с инсталация що-годе отговаряща на изискванията, трябва да има предвиден "специален" контакт за печка, който може и да е на отделен предпазител. Познава се по значително по-дебелите проводници. Така че първо трябва да се потърси, ако има повече контакти там кой е.

Ако няма такъв... Трябва или да се прекара нова инсталация от таблото, или поне да се провери разпределителната кутия от която идва отклонението за контакта (обикновено точно над него), и да се види как е снадката, и евентуално да се подобри. Ако има други снадки по пътя от таблото - и тях...

Твърда връзка е добре наистина. Ако контакта е зад печката и не се вижда, може и с масивна, бакелитова лустър клема.

Щепсел също става, но е желателно да е от мощните, лошото е че те много стърчат. Ако все пак се ползва обикновен, само качествен и скъп, както и качествен и скъп контакт, с керамична основа!

Многожилен кабел (този от печката) трябва да се калайдисва. Едножилния - само ако е много влажно и се окислява прекалено много.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 05 дек 2007 20:27


Многожилен кабел (този от печката) трябва да се калайдисва.

това с калайдисването както каза някой е малко отлежало като технология :wink: а и за големи "тоци " не се препоръчва вече , защото някой беше описал какво става, когато се получи лека загуба на добрия контакт ..... съединението започва да загрява и тогава се получава лавинообразно повишаване на преходното съпротивление .....най - добре е да се кербова с подходящи накрайници и добър инструмент.... :idea:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 05 дек 2007 20:52


radotom написа:.. занулена е и вътрешно, дотолкова, доколкото от всеки котлон и реотан излиза занулващ, трети проводник и се събират в една точка.
Но това в никакъв случай не са работните нули! Това са само кабелчета, които са хванати на корпуса на... да речем- плочата на котлона. Не и към нагревателния елемемт.

Работната нула и зануляването вървят по отделни проводници по новите стандарти. По принцип цялата инсталация трябва да е трипроводна, зануляването/заземяването да идва от заземителен контур, за къщата се прави с един железен и поцинкован кол, около 1,50 дъжина забит в земята, близо до къщата и изведен в захранващото табло. Около кола се посипва със сол. Разботната нула и зануляващата/заземяващата не се свързват никъде. дори и в печката са разделени.

А ко е двупроводна инсталацията, зануляването се прави в контакта. При тип шуко нулата се извежда и на перцата отствани на щепсела. И при обръщане на щепсела няма проблем. Ако обаче се получи "офазяване" на печката, би трябвало да гръмне бушона, или да падне предпазител. Ако това не стане, значи печката не е занулена правилно.


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Сря 05 дек 2007 21:42


KingoftheROAD по начина ти на писане виждам, че си ми колега не само на пътя :wink: земете се разберете за по ракия с chefito и му вържи печката за 5 минути :twisted: , че като чета предложенията ще трябва нова инсталация да си направи на цялата къща :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Сря 05 дек 2007 21:47


:wink: А за заземяването поне в София електроснабдяване понеже са много "компетентни" нямат проводник за земно и го обединяват с нулата в общото табло с електромерите :lol: :lol: :lol:



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта