Въпрос за трансформатор

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Вто 28 дек 2010 16:06


Здравейте. Понеже имам голяма доверие на форума и членовете му и когато съм имал нужда съм се допитвал до компетентното Ви мнение, имам въпросче. На трансформатор от микровълнова пренавих вторичната намотка. Всичко хубаво, напрежението което ми трябва го улучих, ама за няма 30 минути се нагря към 60-70C. Има ли начин това загряване да го намаля? (с някакви конструктивни промени)
Благодаря за отговорите предварително!




Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Вто 28 дек 2010 16:17


Намали индуктивното съпротивление или постави охладител.


Потребителски аватар
mirkata 4020
Мнения: 905
Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
Автомобил: vw mk3
Двигател: 1996
Местоположение: Ловеч-старият град

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот mirkata 4020 » Вто 28 дек 2010 16:18


30мин.ли е работила микровълновата!!!ако е така нормално е да загрее,ако си спазил сечението на проводника,броя на навивките(много стегнати)и да има оризова хартия между всеки ред,не би трябвало да има проблеми.
Малко хора обръщат внимание и на ПОСОКАТА на навиване,всяко едно от тези неща е фатално.Няма как конструктивно да избегнеш греене ако е в следствие на кофти пренавиване.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот pas1.8mi » Вто 28 дек 2010 17:46


Вероятно си правил понижаващо трансформаторче!Загрява когато е под товар или на празен ход?


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Сря 29 дек 2010 12:54


На празен ход.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Сря 29 дек 2010 12:58


поставяш ли изправителна платка или вторичната я държиш отворена


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот milmar » Сря 29 дек 2010 13:00


Нискокачествен магнитопровод , нормално е , печката не е предвидена да работи непрекъснато .
Но може да имаш късо съединение в първичната или във вторичната , която си навил ти .
А тази вторична за високото напрежение :shock :shock махна ли я ? Ще изпечеш като нищо себе си или някой друг човек ако не си я махнал :shock !


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Сря 29 дек 2010 13:13


vw_golf_4_tdi написа:поставяш ли изправителна платка или вторичната я държиш отворена

Отворена е.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Сря 29 дек 2010 13:14


milmar написа:Нискокачествен магнитопровод , нормално е , печката не е предвидена да работи непрекъснато .
Но може да имаш късо съединение в първичната или във вторичната , която си навил ти .
А тази вторична за високото напрежение :shock :shock махна ли я ? Ще изпечеш като нищо себе си или някой друг човек ако не си я махнал :shock !

ЕЕЕЕ, махната е нацяло иначе с 3к вольта не ми се заиграва mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот fox_vt » Сря 29 дек 2010 20:23


Ама ти си си направил трафче за твои нужди а не да поправиш печката ли? За какво напрежение го смята и какъв номинален ток.Имай предвид че си има формули за смятане на трафове нестава току така,имаш трафче дай да го пренавием по различно.А я кажи кое се загрява намотката или магнитопровода.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Чет 30 дек 2010 8:40


fox_vt написа:Ама ти си си направил трафче за твои нужди а не да поправиш печката ли? За какво напрежение го смята и какъв номинален ток.Имай предвид че си има формули за смятане на трафове нестава току така,имаш трафче дай да го пренавием по различно.А я кажи кое се загрява намотката или магнитопровода.

На първичната са 270намотки с 1мм сечение, а на вторичната получавам 6 волта със сечение на проводника 1,2мм и 8 намотки, загрява по-осезаемо магнитопровода.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот milmar » Чет 30 дек 2010 11:26


Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър :Mr Green Fun --> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот mafiota » Чет 30 дек 2010 12:45


milmar написа:Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър :Mr Green Fun --> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?



Русенската школа :да: :applause:

Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим
!

Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки
!


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Чет 30 дек 2010 12:55


milmar написа:Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър :Mr Green Fun --> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?

Несъм.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот fox_vt » Чет 30 дек 2010 20:41


Тая първичната е прекалено дебела телта,нз какви амперажи гониш на изхода но съотношение 1мм към 1,2мм не е добре :wink: .Вариант е да пренавиеш първичната примерно с дебелина 0,5мм и същите намотки или на сегашната да добавиш още навивки за което 100% няма да има място.Иначе ако наистина магнитопровода е калпав пак може да има греене но би трябвало да е по малко или само под товар.

Колега милмар съмнявам се че трафа е предвиден за 10 мин работа и 1 час почивка,понеже съвременните(нз тая колко е съвременна)микровълнови фурни имат програми за готвене от по 30-40 мин че и повече.Тук ключа за палатката е ,че самата печка не работи постоянно а включва и изключва постоянно и точно тоя прекъсваш режим явно я щади-трафа де mhihi .



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта