Въпрос за трансформатор
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Въпрос за трансформатор
Здравейте. Понеже имам голяма доверие на форума и членовете му и когато съм имал нужда съм се допитвал до компетентното Ви мнение, имам въпросче. На трансформатор от микровълнова пренавих вторичната намотка. Всичко хубаво, напрежението което ми трябва го улучих, ама за няма 30 минути се нагря към 60-70C. Има ли начин това загряване да го намаля? (с някакви конструктивни промени)
Благодаря за отговорите предварително!
Благодаря за отговорите предварително!
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Въпрос за трансформатор
Намали индуктивното съпротивление или постави охладител.
- mirkata 4020
- Мнения: 905
- Регистриран на: Пон 13 окт 2008 11:57
- Автомобил: vw mk3
- Двигател: 1996
- Местоположение: Ловеч-старият град
Re: Въпрос за трансформатор
30мин.ли е работила микровълновата!!!ако е така нормално е да загрее,ако си спазил сечението на проводника,броя на навивките(много стегнати)и да има оризова хартия между всеки ред,не би трябвало да има проблеми.
Малко хора обръщат внимание и на ПОСОКАТА на навиване,всяко едно от тези неща е фатално.Няма как конструктивно да избегнеш греене ако е в следствие на кофти пренавиване.
Малко хора обръщат внимание и на ПОСОКАТА на навиване,всяко едно от тези неща е фатално.Няма как конструктивно да избегнеш греене ако е в следствие на кофти пренавиване.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за трансформатор
Вероятно си правил понижаващо трансформаторче!Загрява когато е под товар или на празен ход?
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за трансформатор
На празен ход.
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Въпрос за трансформатор
поставяш ли изправителна платка или вторичната я държиш отворена
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за трансформатор
Нискокачествен магнитопровод , нормално е , печката не е предвидена да работи непрекъснато .
Но може да имаш късо съединение в първичната или във вторичната , която си навил ти .
А тази вторична за високото напрежение
махна ли я ? Ще изпечеш като нищо себе си или някой друг човек ако не си я махнал
!
Но може да имаш късо съединение в първичната или във вторичната , която си навил ти .
А тази вторична за високото напрежение



- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за трансформатор
vw_golf_4_tdi написа:поставяш ли изправителна платка или вторичната я държиш отворена
Отворена е.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за трансформатор
milmar написа:Нискокачествен магнитопровод , нормално е , печката не е предвидена да работи непрекъснато .
Но може да имаш късо съединение в първичната или във вторичната , която си навил ти .
А тази вторична за високото напрежение![]()
махна ли я ? Ще изпечеш като нищо себе си или някой друг човек ако не си я махнал
!
ЕЕЕЕ, махната е нацяло иначе с 3к вольта не ми се заиграва

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за трансформатор
Ама ти си си направил трафче за твои нужди а не да поправиш печката ли? За какво напрежение го смята и какъв номинален ток.Имай предвид че си има формули за смятане на трафове нестава току така,имаш трафче дай да го пренавием по различно.А я кажи кое се загрява намотката или магнитопровода.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за трансформатор
fox_vt написа:Ама ти си си направил трафче за твои нужди а не да поправиш печката ли? За какво напрежение го смята и какъв номинален ток.Имай предвид че си има формули за смятане на трафове нестава току така,имаш трафче дай да го пренавием по различно.А я кажи кое се загрява намотката или магнитопровода.
На първичната са 270намотки с 1мм сечение, а на вторичната получавам 6 волта със сечение на проводника 1,2мм и 8 намотки, загрява по-осезаемо магнитопровода.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за трансформатор
Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър
--> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?

Ти първичната не си я пипал , или ?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Въпрос за трансформатор
milmar написа:Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър--> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?
Русенската школа


!Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим
!Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за трансформатор
milmar написа:Тези трафове са предвидени за т. нар. повторнократковременен режим , т.е. 5-10 мин. работа с последващ 1 час пауза , после пак 5-10 мин работа .... и така . Обикновено магнитопровода е направен с най-ефтината и дебела ламарина , че и понякога е заваряван , това е причина за доста загуби от различен тип , но предимно от токове на Фуко в тенекето на магнитипровода . Освен това често пъти първичната намотка е изчислена при доста голяма индукция в и без това калпавия магнитопровод , това се прави с цел да се получат малко на брой навивки в първичната , а така също и във вторичната намотки (по-малко бААкър--> по-ефтина печка) . Поради това тези трафове работят с по-голям подмагнитващ ток - т.е. и на празен ход си тече доста ток .
Ти първичната не си я пипал , или ?
Несъм.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за трансформатор
Тая първичната е прекалено дебела телта,нз какви амперажи гониш на изхода но съотношение 1мм към 1,2мм не е добре
.Вариант е да пренавиеш първичната примерно с дебелина 0,5мм и същите намотки или на сегашната да добавиш още навивки за което 100% няма да има място.Иначе ако наистина магнитопровода е калпав пак може да има греене но би трябвало да е по малко или само под товар.
Колега милмар съмнявам се че трафа е предвиден за 10 мин работа и 1 час почивка,понеже съвременните(нз тая колко е съвременна)микровълнови фурни имат програми за готвене от по 30-40 мин че и повече.Тук ключа за палатката е ,че самата печка не работи постоянно а включва и изключва постоянно и точно тоя прекъсваш режим явно я щади-трафа де
.

Колега милмар съмнявам се че трафа е предвиден за 10 мин работа и 1 час почивка,понеже съвременните(нз тая колко е съвременна)микровълнови фурни имат програми за готвене от по 30-40 мин че и повече.Тук ключа за палатката е ,че самата печка не работи постоянно а включва и изключва постоянно и точно тоя прекъсваш режим явно я щади-трафа де

Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта