съвет за електрожен

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

съвет за електрожен

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 23 юли 2006 7:03


Въпроса е следния аз си имам един домашен електрожен но е в насипно състояние. Трябва да ходя да правя на дядото стреха и се навих да си купя нов. Та вчера в Бриколажа видях две марки Hobbi (другата не я помня) на сравнително ниски цени. Казаха че са италиански, обаче после един човек тръгна да ме разобеждава че са турски и не са сносни.
Ако някой има някаква представа за тези да каже.
Другия вариант са малките на кракра ама май вече трудно се намират.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 23 юли 2006 10:44


кракрата е стабилен електрожен който макар и по тежичък-няма да ти изневери бая дълго време!
ако си отделил повече пари ти препоръчвам Fronius Transpocket ама е цифра бая...


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 23 юли 2006 11:03


проблема на малките електрожени за домашно ползване е, че са с алуминиеви намотки.
малко повече да го напънеш и изгарят.
ако знаеш как да го използваш рационално без зор може да ти върши работа доста време.
кракра-та са с медни бобини и тежат доста, но пък са стабилни.
все още се произвеждат от фирма бивша дъщерна на "кракра"
кутиите и принципа са същите само надписа е различен.

еххх фрониуса... :D :D :D


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Нед 23 юли 2006 13:11


аз от кога търся "кракра" SH :?
Няма...
А "стария матерял" грешка няма, сега новите ми се струват "ментаци"


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 23 юли 2006 13:18


Купи си Айнхел. Аз имам такъв от 5 години и мога да кажа че сам много доволен и моного работа съм свършил. Струва към 100лв. 150А. Има два недостатъка .Къси кабели и ако работиш с електроди над 2,5 бързо му сработва топлинната защита и трябва да го чакаш поистине. Но все пак това е хоби за никъде не бързаш.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 23 юли 2006 14:50


Благодаря ви колеги за отговорите. По мои спомени в нашия град виждах някъде кракра и дано все още да го има.
В фирмата имаме Фрониус и знам какво нещо е, само дето струва около 5000 лв. Към него си има и соларна маска с някакви милисекунди на сработване, аве .... както каза Golfer-a "черешката на върха на тортата".
Тачно това ме притеснява че тези дето ги гледах (до 150 А) бяха на цени около 140 лв и доста се съмнява, че са с алуминиеви проводници на намотките.
Айде утре ще видя за кракрата и ако не мога да намеря ще продължим с коментара.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 23 юли 2006 15:14


ето ТУК има богат избор на техника за заваряване.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 17 дек 2007 18:27


Колеги, тия дни се сдобих с два яки трафа. Доставени по погрешка през тошово време, само са стояли и не са работили досега. Навити са с дебела медна шина. А преди време изгорих домашния си електрожен. Сега имам матрял под ръка, та някой може ли да ми намери схема на електрожен ? От 50-60 докъм 250-260 Ампера. Колкото повече степени има-толкова по-добре. Освен това имам и изправител с 4 броя 200А диоди. В отделна кутия е. И дали евентуално бих могъл да го ползвам и него.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 17 дек 2007 18:33


работя с Ейнхел.доста години навъртя вече и единствения проблем е че при по продължителна работа изключва.за целта му добавихме вентилатор за охлаждане .


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 17 дек 2007 18:40


Smoke написа:...работя с Ейнхел...
Дай да видим модела? До колко ампера е? мен ми трябва поне до 250-260. Преди време бях намерил един майстрор в Пловдив, но ми искаше много мангизки. Освен електрожена обаче можеше да ми направи изправител на вторичната намотка със средна точка и два яки диода. На първата степен на изхода тафа дава към 28-30 волта. Това е минимално стабилно напрежение на дъгата. И при двупътно изправяне се получават към 13-14 волта, 120 ампера право напрежение. Така имаш две в едно и освен това можеш да въртиш на него и без акумулатор, когато мериш компресия например. Затова ми трябва схема с много степени на първичната намотка, и една вторична намотка.


Потребителски аватар
valcosel
Мнения: 155
Регистриран на: Пет 09 ное 2007 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Мнениеот valcosel » Пон 17 дек 2007 18:42


Колега по добре да опиташ при хора който пренавиват мотори там има всякакви части.А може да ти го направят.Аз си купих от Перник от завода около 350лв супер е!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Пон 17 дек 2007 18:49


Изображение
ей таквоз е.само че 120 амп. работи си перфектно с 2.5 ама е за хоби а не за професионално ползване.при продължителна работа загрява и изключва.спираш за бира и продължаваш :lol: баща ми го беше купувал преди години сега не знам какви пари са ама няма да са скъпи.този на снимката е по-различен от моя.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 17 дек 2007 19:15


valcosel написа:...купих от Перник от завода...

Какъв модел?
Аз иначе имам сили и средства да си го направя и сам. Занимавам се със захранващи устройства-изправители, инвертори, UPS-и, захранващи табла и тн. Имам и къде да дам да ми го лакират-до работата има и трансформаторна работилница.
Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 17 дек 2007 22:04


tyo написа:аз от кога търся "кракра" SH :?
Няма...
А "стария матерял" грешка няма, сега новите ми се струват "ментаци"


"Кракра"та се правеше с медна шина и изолация от стъклена лента - проводник ПСД F.золацията / стъклолентата издържа на 180 градуса/

Сега новите марки са с памучна изолация на 120 гр.
150-180 мм вентилатор -плосък производство на Етрополе подобрява охлаждането.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пон 17 дек 2007 22:55


KingoftheROAD написа:Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.

Осцилатор се използва при правотоковите токоизточници за заваряване с волфрамов електрод или при токоизточници за плазмено заваряване. Целта е да се щади електрода при запалването на дъгата.

Но тук май не говорим за такива. :wink:

Аз от от няколко години ползвам един Telwin 160A. С алуминиеви намотки е и за домашна работа става. Но определено го щадя! Всъщност, като се замисля, само веднъж сработи термозащитата - в една лятна жега. Цената му беше почти два пъти по-ниска от днешните аналози на Кракра Т160.

ANNIHILATOR, ако си се ориентирал към нискобюджетен електрожен, презастраховай се с капацитет, т.е. вземи поне 160А, още по-добре 180. Алуминиевите намотки принципно не са проблем за подобно приложение, ако трафът е сметнат правилно.

Лично за мен покупката на скъпа заваръчна машина от реномиран производител не е икономически оправдана за hobby приложение.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта