съвет за електрожен
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
съвет за електрожен
Въпроса е следния аз си имам един домашен електрожен но е в насипно състояние. Трябва да ходя да правя на дядото стреха и се навих да си купя нов. Та вчера в Бриколажа видях две марки Hobbi (другата не я помня) на сравнително ниски цени. Казаха че са италиански, обаче после един човек тръгна да ме разобеждава че са турски и не са сносни.
Ако някой има някаква представа за тези да каже.
Другия вариант са малките на кракра ама май вече трудно се намират.
Ако някой има някаква представа за тези да каже.
Другия вариант са малките на кракра ама май вече трудно се намират.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
проблема на малките електрожени за домашно ползване е, че са с алуминиеви намотки.
малко повече да го напънеш и изгарят.
ако знаеш как да го използваш рационално без зор може да ти върши работа доста време.
кракра-та са с медни бобини и тежат доста, но пък са стабилни.
все още се произвеждат от фирма бивша дъщерна на "кракра"
кутиите и принципа са същите само надписа е различен.
еххх фрониуса...

малко повече да го напънеш и изгарят.
ако знаеш как да го използваш рационално без зор може да ти върши работа доста време.
кракра-та са с медни бобини и тежат доста, но пък са стабилни.
все още се произвеждат от фирма бивша дъщерна на "кракра"
кутиите и принципа са същите само надписа е различен.
еххх фрониуса...



- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Купи си Айнхел. Аз имам такъв от 5 години и мога да кажа че сам много доволен и моного работа съм свършил. Струва към 100лв. 150А. Има два недостатъка .Къси кабели и ако работиш с електроди над 2,5 бързо му сработва топлинната защита и трябва да го чакаш поистине. Но все пак това е хоби за никъде не бързаш.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Благодаря ви колеги за отговорите. По мои спомени в нашия град виждах някъде кракра и дано все още да го има.
В фирмата имаме Фрониус и знам какво нещо е, само дето струва около 5000 лв. Към него си има и соларна маска с някакви милисекунди на сработване, аве .... както каза Golfer-a "черешката на върха на тортата".
Тачно това ме притеснява че тези дето ги гледах (до 150 А) бяха на цени около 140 лв и доста се съмнява, че са с алуминиеви проводници на намотките.
Айде утре ще видя за кракрата и ако не мога да намеря ще продължим с коментара.
В фирмата имаме Фрониус и знам какво нещо е, само дето струва около 5000 лв. Към него си има и соларна маска с някакви милисекунди на сработване, аве .... както каза Golfer-a "черешката на върха на тортата".
Тачно това ме притеснява че тези дето ги гледах (до 150 А) бяха на цени около 140 лв и доста се съмнява, че са с алуминиеви проводници на намотките.
Айде утре ще видя за кракрата и ако не мога да намеря ще продължим с коментара.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
ето ТУК има богат избор на техника за заваряване.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Колеги, тия дни се сдобих с два яки трафа. Доставени по погрешка през тошово време, само са стояли и не са работили досега. Навити са с дебела медна шина. А преди време изгорих домашния си електрожен. Сега имам матрял под ръка, та някой може ли да ми намери схема на електрожен ? От 50-60 докъм 250-260 Ампера. Колкото повече степени има-толкова по-добре. Освен това имам и изправител с 4 броя 200А диоди. В отделна кутия е. И дали евентуално бих могъл да го ползвам и него.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Дай да видим модела? До колко ампера е? мен ми трябва поне до 250-260. Преди време бях намерил един майстрор в Пловдив, но ми искаше много мангизки. Освен електрожена обаче можеше да ми направи изправител на вторичната намотка със средна точка и два яки диода. На първата степен на изхода тафа дава към 28-30 волта. Това е минимално стабилно напрежение на дъгата. И при двупътно изправяне се получават към 13-14 волта, 120 ампера право напрежение. Така имаш две в едно и освен това можеш да въртиш на него и без акумулатор, когато мериш компресия например. Затова ми трябва схема с много степени на първичната намотка, и една вторична намотка.Smoke написа:...работя с Ейнхел...
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
valcosel написа:...купих от Перник от завода...
Какъв модел?
Аз иначе имам сили и средства да си го направя и сам. Занимавам се със захранващи устройства-изправители, инвертори, UPS-и, захранващи табла и тн. Имам и къде да дам да ми го лакират-до работата има и трансформаторна работилница.
Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
tyo написа:аз от кога търся "кракра" SH
Няма...
А "стария матерял" грешка няма, сега новите ми се струват "ментаци"
"Кракра"та се правеше с медна шина и изолация от стъклена лента - проводник ПСД F.золацията / стъклолентата издържа на 180 градуса/
Сега новите марки са с памучна изолация на 120 гр.
150-180 мм вентилатор -плосък производство на Етрополе подобрява охлаждането.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
KingoftheROAD написа:Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.
Осцилатор се използва при правотоковите токоизточници за заваряване с волфрамов електрод или при токоизточници за плазмено заваряване. Целта е да се щади електрода при запалването на дъгата.
Но тук май не говорим за такива.

Аз от от няколко години ползвам един Telwin 160A. С алуминиеви намотки е и за домашна работа става. Но определено го щадя! Всъщност, като се замисля, само веднъж сработи термозащитата - в една лятна жега. Цената му беше почти два пъти по-ниска от днешните аналози на Кракра Т160.
ANNIHILATOR, ако си се ориентирал към нискобюджетен електрожен, презастраховай се с капацитет, т.е. вземи поне 160А, още по-добре 180. Алуминиевите намотки принципно не са проблем за подобно приложение, ако трафът е сметнат правилно.
Лично за мен покупката на скъпа заваръчна машина от реномиран производител не е икономически оправдана за hobby приложение.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта