Въпроса е следния аз си имам един домашен електрожен но е в насипно състояние. Трябва да ходя да правя на дядото стреха и се навих да си купя нов. Та вчера в Бриколажа видях две марки Hobbi (другата не я помня) на сравнително ниски цени. Казаха че са италиански, обаче после един човек тръгна да ме разобеждава че са турски и не са сносни.
Ако някой има някаква представа за тези да каже.
Другия вариант са малките на кракра ама май вече трудно се намират.



съвет за електрожен
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
проблема на малките електрожени за домашно ползване е, че са с алуминиеви намотки.
малко повече да го напънеш и изгарят.
ако знаеш как да го използваш рационално без зор може да ти върши работа доста време.
кракра-та са с медни бобини и тежат доста, но пък са стабилни.
все още се произвеждат от фирма бивша дъщерна на "кракра"
кутиите и принципа са същите само надписа е различен.
еххх фрониуса...

малко повече да го напънеш и изгарят.
ако знаеш как да го използваш рационално без зор може да ти върши работа доста време.
кракра-та са с медни бобини и тежат доста, но пък са стабилни.
все още се произвеждат от фирма бивша дъщерна на "кракра"
кутиите и принципа са същите само надписа е различен.
еххх фрониуса...



- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Купи си Айнхел. Аз имам такъв от 5 години и мога да кажа че сам много доволен и моного работа съм свършил. Струва към 100лв. 150А. Има два недостатъка .Къси кабели и ако работиш с електроди над 2,5 бързо му сработва топлинната защита и трябва да го чакаш поистине. Но все пак това е хоби за никъде не бързаш.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Благодаря ви колеги за отговорите. По мои спомени в нашия град виждах някъде кракра и дано все още да го има.
В фирмата имаме Фрониус и знам какво нещо е, само дето струва около 5000 лв. Към него си има и соларна маска с някакви милисекунди на сработване, аве .... както каза Golfer-a "черешката на върха на тортата".
Тачно това ме притеснява че тези дето ги гледах (до 150 А) бяха на цени около 140 лв и доста се съмнява, че са с алуминиеви проводници на намотките.
Айде утре ще видя за кракрата и ако не мога да намеря ще продължим с коментара.
В фирмата имаме Фрониус и знам какво нещо е, само дето струва около 5000 лв. Към него си има и соларна маска с някакви милисекунди на сработване, аве .... както каза Golfer-a "черешката на върха на тортата".
Тачно това ме притеснява че тези дето ги гледах (до 150 А) бяха на цени около 140 лв и доста се съмнява, че са с алуминиеви проводници на намотките.
Айде утре ще видя за кракрата и ако не мога да намеря ще продължим с коментара.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
ето ТУК има богат избор на техника за заваряване.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Колеги, тия дни се сдобих с два яки трафа. Доставени по погрешка през тошово време, само са стояли и не са работили досега. Навити са с дебела медна шина. А преди време изгорих домашния си електрожен. Сега имам матрял под ръка, та някой може ли да ми намери схема на електрожен ? От 50-60 докъм 250-260 Ампера. Колкото повече степени има-толкова по-добре. Освен това имам и изправител с 4 броя 200А диоди. В отделна кутия е. И дали евентуално бих могъл да го ползвам и него.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Дай да видим модела? До колко ампера е? мен ми трябва поне до 250-260. Преди време бях намерил един майстрор в Пловдив, но ми искаше много мангизки. Освен електрожена обаче можеше да ми направи изправител на вторичната намотка със средна точка и два яки диода. На първата степен на изхода тафа дава към 28-30 волта. Това е минимално стабилно напрежение на дъгата. И при двупътно изправяне се получават към 13-14 волта, 120 ампера право напрежение. Така имаш две в едно и освен това можеш да въртиш на него и без акумулатор, когато мериш компресия например. Затова ми трябва схема с много степени на първичната намотка, и една вторична намотка.Smoke написа:...работя с Ейнхел...
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
valcosel написа:...купих от Перник от завода...
Какъв модел?
Аз иначе имам сили и средства да си го направя и сам. Занимавам се със захранващи устройства-изправители, инвертори, UPS-и, захранващи табла и тн. Имам и къде да дам да ми го лакират-до работата има и трансформаторна работилница.
Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
tyo написа:аз от кога търся "кракра" SH
Няма...
А "стария матерял" грешка няма, сега новите ми се струват "ментаци"
"Кракра"та се правеше с медна шина и изолация от стъклена лента - проводник ПСД F.золацията / стъклолентата издържа на 180 градуса/
Сега новите марки са с памучна изолация на 120 гр.
150-180 мм вентилатор -плосък производство на Етрополе подобрява охлаждането.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
KingoftheROAD написа:Преди време, четох в някакви стари книги че имало и осцилатор (възбудител) на дъгата. Това е L-C трептящ кръг на честота към 150 000 Hz, свързан паралелно на дъгата. И можел да пали и поддържа дъгата преди електрода да е допрял мястото на заварката. Евентуално може и такова нещо да пробвам.
Осцилатор се използва при правотоковите токоизточници за заваряване с волфрамов електрод или при токоизточници за плазмено заваряване. Целта е да се щади електрода при запалването на дъгата.
Но тук май не говорим за такива.

Аз от от няколко години ползвам един Telwin 160A. С алуминиеви намотки е и за домашна работа става. Но определено го щадя! Всъщност, като се замисля, само веднъж сработи термозащитата - в една лятна жега. Цената му беше почти два пъти по-ниска от днешните аналози на Кракра Т160.
ANNIHILATOR, ако си се ориентирал към нискобюджетен електрожен, презастраховай се с капацитет, т.е. вземи поне 160А, още по-добре 180. Алуминиевите намотки принципно не са проблем за подобно приложение, ако трафът е сметнат правилно.
Лично за мен покупката на скъпа заваръчна машина от реномиран производител не е икономически оправдана за hobby приложение.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev и 12 госта