Свързване на усилвател - как?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Свързване на усилвател - как?

Мнениеот sportul » Нед 03 юли 2011 18:05


Колеги извадих усилвателя да сменя бушона но незнам как се нареждат кабелите ето и снимка на усилвателя отзад
Изображение
Изображение

как се свързват 4те чинча от сидито и имали значение A и B input , изхода на усилвателя са 8 еднакви кабела по двойки са и на единия има три плюсчета- той ли е на плюса ?




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот radi_nrj » Нед 03 юли 2011 19:06


Да почнем от това, че си има тема за Car Audio ;).

Усилвателя е 4 канален, какво си захранвал с него? На самия усилвател си е написано много четливо кое какво е, но ако до него стига сноп кабели дето не ги знаеш кой от къде идва и какво прави по-добре се заеми с мултицет и батерийка да ги провериш. Ако не можеш да работих с мултицет се обърни към някой познат, койот разбира или сервиз. Може и да успеем тук в темата да те упътим как да го вържеш ама ще трябва малко повече снимков материал и подробности.

Какво е CD-то? Сигналните кабели от него би трябвало да са с мъжки чинчове а на снимката виждам само женски.

Последна промяна от radi_nrj на Нед 03 юли 2011 21:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот sportul » Нед 03 юли 2011 20:46


сидито е кларион има изход само за усилвател 2 двойки чинчове имам удължени кабели с мъжки , сигурно това захранва колоните на вратите , просто незнам какво е A и B ако ги объркам няма да свири нали , кажи какво искаш да снимам и го правя


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот radi_nrj » Нед 03 юли 2011 21:29


Усилвателчето не е от стандартните афтър маркет, които има по магазините. Точно поради тази причина се обърках и като гледам превключвателя "mode" в A+B трябва и 4-те канала да работят. Следователно ако към него са били вързани 4 говорителя - предни и задни врати трябва да се подаде сигнал и на A и на В вход.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот sportul » Нед 03 юли 2011 21:45


по-конкретно :) черната двойка чинчове от сидито на A input ли е и осемте кабела за колоните са еднакви как да ги разбера кой е за + и -?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот Stivi » Вто 05 юли 2011 15:28


Според мен няма значение кои чинчове в кой "инпут" ще ги навреш ,а за колоните съм пробвал много кратно да включвам и авто и домашни колони с въртене на кабелите и не намирам никаква разлика в звука както и да ги сложа,но щом хората са написали и на усилвателя и на колоните + и - значи сигурно има значение,за съжаление единствения начин да разбереш кое какво е,е с "просвирване" с мултицет и ако нямаш достъп до някой колони ще е мнооого разправия ! По принцип всяко грамотно окабеляване на кола би трябвало да е с разноцветни кабели и единия цвят /ако не е червен/ да е навсякъде на един полюс вързан !


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот milmar » Вто 05 юли 2011 16:02


Stivi написа:... а за колоните съм пробвал много кратно да включвам и авто и домашни колони с въртене на кабелите и не намирам никаква разлика в звука както и да ги сложа,но щом хората са написали и на усилвателя и на колоните + и - значи сигурно има значение ...


Малко повече ако се позаслушаш - ще намериш разлика и то съвсем неоспорима :да: . Говорим за всичко различно от "пищялки" :D .


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 05 юли 2011 16:09


Aз мисля, че от поляритета зависи фазата на мембраната...
В единия случай думка навън, в другия - навътре. И от там вече - акустика. :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот milmar » Вто 05 юли 2011 16:18


ChimeyJimmey написа:Aз мисля, че от поляритета зависи фазата на мембраната...
В единия случай думка навън, в другия - навътре. И от там вече - акустика. :)


Именно , и съответно сфазирането , което явно се збелязва в по-ниските честоти . При грешно свързване , ниските честоти (които са на практика моно) се подават на двата високоговорителя дефазирани на 180 градуса и така се "убиват" :D , че на практика имаш среди и високи , а бас - не !


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот sportul » Вто 05 юли 2011 21:01


музиката я пуснахме вече знам как се свързва усилвател (няма значение за чинчовете) лошото е че това го правехме в домашни условия и незнайно защо зарядното дигаше 20V и изгоря дисплея на сидито ,слагахме лампа после още една съпротивление и пак


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот milmar » Вто 05 юли 2011 22:52


sportul написа:.... незнайно защо зарядното дигаше 20V и изгоря дисплея на сидито ....


А-а-а , знайно е , ама може би не и за теб .
Да беше попитал :( !


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот sportul » Сря 06 юли 2011 18:30


знаеш ли от колко години слушаме музика от cd на зарядно на местоработата ?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на усилвател - как?

Мнениеот milmar » Сря 06 юли 2011 21:49


sportul написа:знаеш ли от колко години слушаме музика от cd на зарядно на местоработата ?


Не , но ти си знаеш , затова не си попитал :Mr Green Fun !

ПП Елементарните зарядни за оловни акумулатори , без товар или с малък такъв на изхода си вадят над 20V . Те са просто един траф с изправител , и филтрация нямат дори :D . Затова дядо ти едно време като зареждаше акумулатора на Москала гледа - като "закипи" от клетките , веднага спира . Ако не спре - scare .



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта