въпрос за захранване

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
barezifranko
Мнения: 999
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: Haskovo

въпрос за захранване

Мнениеот barezifranko » Пон 09 май 2011 6:30


тъй като вентилатора започна да бучи отворих захранването и най-старателно го изчистих. Проблема е че ефект няма никакъв. Сега дори започна да бучи като хеликоптер. Само заради единия вентилатор не ми се сменя цялото захранване.




Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: въпрос за захранване

Мнениеот slimmer » Пон 09 май 2011 7:00


Колега, нали в собствената ти тема няколко колеги и аз ти бяхме писали, че можеш да смениш само вентилатора, което очевидно е необходимо. Защо не го направиш?
Ако нещо не ти е ясно пиши да разясняваме там. Иначе нещо не схващам защо пак пускаш тема за нещо, за което ти беше отговорено.


Потребителски аватар
barezifranko
Мнения: 999
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: Haskovo

Re: въпрос за захранване

Мнениеот barezifranko » Пон 09 май 2011 7:07


Защото кабелите за вентилатора за запоени на много кофти място а и със обикновен поялник незнам дали ще се получи.


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: въпрос за захранване

Мнениеот slimmer » Пон 09 май 2011 7:15


Нали ти споменах, че като си купиш вентилатор е нужно просто да му изкараш кабелите до свободния 3/4 пинов конектор, за който ти спомена. Щом е до процесора, ще стигнат до там. Просто като си купуваш вентилатор гледай да е с 3-пинов конектор с или без термодатчик и с по-дългичък кабел (20-30 см мисля че стигат), виж си другата тема (не PWM!!!). Тия кабели дето са в захранването ги режеш и ги изолирай с изолирбанд (аз направо ги отскубвам с леки въртеливи движения от там, където са запоени, за да не пречат).


Потребителски аватар
vwfena
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 0:14
Автомобил: VW passat
Двигател: PB 1991
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:

Re: въпрос за захранване

Мнениеот vwfena » Пон 09 май 2011 7:16


Опита ли да го смажеш?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: въпрос за захранване

Мнениеот stefan4o » Пон 09 май 2011 7:57


Ако е тотално разбит лагера и да го смажеш файда нема. На по-евтините захранвания слагат съответно евтини перки. Една нова перка сигурно е от порядъка на 5 лева, аз даже и времето не бих си губил да смазвам и да чистя стария mhihi


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: въпрос за захранване

Мнениеот slimmer » Пон 09 май 2011 8:14


stefan4o, тия перки по 5 лева ги забрави (пожелавам ти го като на приятел де, да не се засегнеш :) ). Ако те интересуват такива неща, в другата тема на колегата бях писал за едни вентилаторчета за около 9-12 лв. с 6 години гаранция (малко пресилено, може би, ама от 3 години слагам такива на компютри и си минават само с чистене, без смазки и други грижи, каквито с разни Titan-и и Coolermaster-и си ги има редовно). Ама 5 е прекалено... ;)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: въпрос за захранване

Мнениеот stefan4o » Пон 09 май 2011 8:32


Не знам какво е захранването на колегата. Но ако е някой китаец не виждам смисъл да се дават пари за хубава перка. Моето е Сиртек, сигурно е вече 7годишно и перката съм я чистил точно 2 или 3 пъти и то не защото е шумно или бучи, а заради профилактика :lol:
Иначе съм наясно, че перките за 5 лева са си като перки за 5 лева. Ползвам един охладител с керамични втулки супер тих модел (дават му 5 години гаранция мисля), ама не мисля, че подобен род перка си струва инвестицията mhihi


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: въпрос за захранване

Мнениеот slimmer » Пон 09 май 2011 8:44


Абе, трите лева отгоре си струват... личен опит. Особено с евтини захранвания, каквито са масово. На последния ми компютър захранването си дойде с кутията (Codegen, молех се да е 12 см, ама тц...), на което вентилаторът му го хвърлих на секундата, понеже работеше като Dacia - много шуми пък не прави кой-знае какво (шегувам се де, да не се засегне някой ;) ). За 9 лв вече не се чува нищо, а захранването може да изкара и колкото "марковите" (м/у другото колко такива изгърмяха в офиса ни, а "баш-китайските" си работеха... странна работа).


MenDarK
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 8:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: въпрос за захранване

Мнениеот MenDarK » Пон 09 май 2011 19:29


Отваряш вентилатора,капваш една капка масло на желязното лостче и си готов няма да имаш звук а вентилатора ще работи мн по добре.

П.С гледай да не омажеш медните бобинки,че мойе да стана фал


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: въпрос за захранване

Мнениеот morfei1 » Пон 09 май 2011 20:27


barezifranko написа:Защото кабелите за вентилатора за запоени на много кофти място а и със обикновен поялник незнам дали ще се получи.


Режеш, насосваш кабеляците, изолираш, монтираш вентилатора и всичко е ОК :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: въпрос за захранване

Мнениеот fox_vt » Пон 09 май 2011 23:30


morfei1 написа:
barezifranko написа:Защото кабелите за вентилатора за запоени на много кофти място а и със обикновен поялник незнам дали ще се получи.


Режеш, насосваш кабеляците, изолираш, монтираш вентилатора и всичко е ОК :wink:


Точно режеш кабелите до стария вент заголваш запояваш новите излолирбанд или по добре термошлаух и си ти кво толкос му се чудиш :shock


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: въпрос за захранване

Мнениеот slimmer » Вто 10 май 2011 7:17


fox_vt написа:
morfei1 написа:
barezifranko написа:Защото кабелите за вентилатора за запоени на много кофти място а и със обикновен поялник незнам дали ще се получи.


Режеш, насосваш кабеляците, изолираш, монтираш вентилатора и всичко е ОК :wink:


Точно режеш кабелите до стария вент заголваш запояваш новите излолирбанд или по добре термошлаух и си ти кво толкос му се чудиш :shock


За мен по-добрият вариант (както вече му обясних на колегата веднъж) е да се изкара кабелът на вентилатора до конектор на дънната платка, понеже така може да следи оборотите и ако тръгне да не работи, ще си каже...



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта