Устройство за стартиране на кола

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Устройство за стартиране на кола

Мнениеот zloby3400 » Чет 02 фев 2012 10:56


http://www.topshop.bg/popup_product.asp ... 281&ils=35
Някакви отзиви за това устройство? Много малко ми се струва като размер, аз съм ползвал подобно, но с размера на дипломатическо куфарче.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот L&R » Чет 02 фев 2012 10:58


пари на вятъра :012:


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот Ljubon » Чет 02 фев 2012 11:05


Поредната измама за балъци! :beat_butt2 Че чак ставало и за малки камиони. mhihi Ако допуснем, че тая въшка има неизчерпаема енергия (атомен реактор), то тя трябва да се прехвърля наколко часа през запалката на колата, за да "чуе" акумулатора и евентуално да придобие заряд, нужен за запалване. :012:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот radi_nrj » Чет 02 фев 2012 11:10


Това е в топ 10 за най-голяма глупост на пазара. Това само човек, който си е взел физиката за 7ми и 8ми клас с плащане може да си го купи.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот milmar » Чет 02 фев 2012 11:30


По принцип не сте съвсем прави , даже никак :) , обаче не говоря за конкретното изделие . Аз бях намислил нещо подобно да си направя , но както винаги става - " колко е тя зимата - 2-3 месеца " . Идеята е - зареждаш си литиева полимерна батерия с голям ток на отдаване с 5-6 клетки примерно посредством DC-DC зарядно 12 -> 20V примерно , а после при нужда - обратно преобразуване от 18V на 15V заряд на акумулатора . Понякога тези 5-6 Ah от литиево-полимерката са решаващи ! Но само батерийката е над 100лв . , така че такова устройство го виждам на цена 200+ лв.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 11:46


Това разбира се е безполезна измишльотина, ама те хората са си го написали:

Майти Джъмп НЕ снабдява с достатъчно енергия, за да съживи повреден или изтощен акумулатор обратно до ниво на презареждане и пълноценно използване.

И аз съм си мислел за нещо подобно, но със големички кондензатори.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот radi_nrj » Чет 02 фев 2012 11:55


milmar написа:Понякога тези 5-6 Ah от литиево-полимерката са решаващи!


Ама ако смяташ да подпомагаш стартирането с нея не виждам през тия тънки кабелчета и буксата на запалката как точно ще го прекараш тоя ток (аз съм сигурен, че ти ще го изпълниш по правилния начин, но коментирам конкретния продукт). Отделно самите литиеви батерии под товар толкова голям товар пекат яко макар, че при минус 20 това няма да е такъв проблем mhihi

А ако смяташ да дозареждаш акумулатора с нея то той самия при такива температури има много високо вътрешно съпротивление и докато не се загрее малко електролита трудно поема. Ако успее да поеме 10А ток в случай , че е много разреден ще трябва половин час за да се зареди с 5Ah.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3966
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот joro_kem » Чет 02 фев 2012 12:01


колега, малко встрани от конкретното ти питане, но ето ти гарантирано работещ продукт, за да сравниш параметрите: http://intertechnic.bg/index.php?p=prod ... ls&id=3064
п.п. има и мобилни бустери, които се зареждат за кратко време на 230 V и после можеш да стартираш принудително МПС, без да мъкнеш кабели до него, но истинските са 1000+ лева.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот milmar » Чет 02 фев 2012 12:04


radi_nrj написа:
milmar написа:Понякога тези 5-6 Ah от литиево-полимерката са решаващи!


Ама ако смяташ да подпомагаш стартирането с нея не виждам през тия тънки кабелчета и буксата на запалката как точно ще го прекараш тоя ток (аз съм сигурен, че ти ще го изпълниш по правилния начин, но коментирам конкретния продукт). Отделно самите литиеви батерии под товар толкова голям товар пекат яко макар, че при минус 20 това няма да е такъв проблем mhihi

А ако смяташ да дозареждаш акумулатора с нея то той самия при такива температури има много високо вътрешно съпротивление и докато не се загрее малко електролита трудно поема. Ако успее да поеме 10А ток в случай , че е много разреден ще трябва половин час за да се зареди с 5Ah.


Става въпрос за дозаряд през запалката , не за палене :D .
А дали ще поеме ток , ще поеме и още как . В момента в който запалиш колата , говоря за нормално палене , генератора на 14.4V отдава повече от 50-60 А заряден ток към акумулатора минимум 15-20s , а после пада , но дълго време е над 20A , мерил съм лично . Именно затова свирят трапецовидните ремъците на по-старите коли . Така че няма проблем да разчиташ на поне 20А зареждащ ток , особенно пък на 15 или 15.5 V :wink: . A ефект от едно 5-10 мин зареждане ще има , дори и с 5А , повярвай ми :D . Карал съм Москвич , не иска за запали зимата , дръпвам удължител за 220V , слагам зарядното (най-бикновено , максимум 4-5 А ) под капака , директно на акумулатора и след 10-15 мин - пали от раз :D .

joro_kem написа:колега, малко встрани от конкретното ти питане, но ето ти гарантирано работещ продукт, за да сравниш параметрите: http://intertechnic.bg/index.php?p=prod ... ls&id=3064
п.п. има и мобилни бустери, които се зареждат за кратко време на 230 V и после можеш да стартираш принудително МПС, без да мъкнеш кабели до него, но истинските са 1000+ лева.


Само намерете пазар за бройки и ще имате такова същото , но импулсно и ма-а-лко по-голямо от захранване на компютър :lol: .


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот i.e.i » Чет 02 фев 2012 12:23


Къде пише,че може да даде 12в 5А за 10 мин.Ако е вярно може и да помогне малко.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот fox_vt » Чет 02 фев 2012 13:51


За автора на темата прочети това и не си давай парите за глупости http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=36787

За милмар,милене фатката е да използваш полимерката за подпомагане на стартовия ток към стартера,иначе тряя чакаш 15 мин да се зареди акумулатора.За в момента аз паля с помоща на липо пакет 2,2Ач който дава към стартера скромните 110А достатъчно да помогнат на умиращия акумулатор.Е тока не минава през запалката а през доста сериозни кабели+шалтер от стартер.За другата зима освен нов акумулатор съм замислил ъпгрейд на системата със липо пакет на 14,8 волта че сегашния е на 11,1в под товар.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот radi_nrj » Чет 02 фев 2012 13:57


milmar написа:Става въпрос за дозаряд през запалката , не за палене :D .
А дали ще поеме ток , ще поеме и още как . В момента в който запалиш колата , говоря за нормално палене , генератора на 14.4V отдава повече от 50-60 А заряден ток към акумулатора минимум 15-20s , а после пада , но дълго време е над 20A , мерил съм лично.


При каква температура ги мери тия токове?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот milmar » Чет 02 фев 2012 14:06


radi_nrj написа:
milmar написа:Става въпрос за дозаряд през запалката , не за палене :D .
А дали ще поеме ток , ще поеме и още как . В момента в който запалиш колата , говоря за нормално палене , генератора на 14.4V отдава повече от 50-60 А заряден ток към акумулатора минимум 15-20s , а после пада , но дълго време е над 20A , мерил съм лично.


При каква температура ги мери тия токове?

Ей , хвана ме , знаех си аз :Mr Green Fun ...Зная какво ще кажеш ....
Есента , кога ? Да няма сега да зъзна и да меря :) ? И то преди 4 години , правих си експерименти с Голфарата , а после си купих акумулатор и приключих :lol: ! Бях "моднал" един регулатор , като му бях извадил кабелче за обратна връзка , където бодна кабелчето - там ми става 14.4 V .

Иво , това за директно въздействие с LiPo -то върху стартовия ток е добра идея и съм убеден че става , но аз обичам простите неща . Трябва да се опъват жици от акумулатора до купето , и то жици по-дебели от колкото за CarAudio , иначе няма да има ефект . Или при палене да надигаш кападури :) , да закачаш жици към акумулатора , разни неща които не ми се правят по принцип .


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот radi_nrj » Чет 02 фев 2012 14:21


milmar написа: Ей , хвана ме , знаех си аз :Mr Green Fun ...Зная какво ще кажеш ....


При -18 тия стойности са по-малко от 1/4 от това, което си измерил :)


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Устройство за стартиране на кола

Мнениеот icoico » Пет 03 фев 2012 7:03


...Майти Джъмп е предназначен за 4, 6 и 8 цилиндрови, задвижвани от бензин или дизел коли, малки камиони и джипове, използващи 12 волтова електрическа система...
Значи трицилиндрова Фабия нЕма шанс да запали с това mhihi
П.С. Тази сутрин при -23 градуса единственият помощник :bowdown :
Изображение



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта