п.п. имам главен предпазител само на фазата.
Проблем с монофазен генератор за ток
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Проблем с монофазен генератор за ток
Здравейте колеги, поради честото спиране на тока през зимата си купих генератор за ток. Дотук добре смятах да го включа дирекно на контакт като първо смъкна главния предпазител от ел.таблото. Намерих фазата в контакта направих си кабел с 2 щепсела, пуснах генератора да бръмчи за да му намеря фазата и изненада няма нула фазомера свети и на двете дупки
Интересното обаче е че пробвах флекс и си работи без проблем. Та питането ми е защо няма нула а има 2 фази и как точно да го включа към домашната си ел. Инсталация
п.п. имам главен предпазител само на фазата.
п.п. имам главен предпазител само на фазата.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Конкретно с какъв Генератор си?Какво мислиш да захранваш?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
избери си едната от двете "дупки" и я кръсти нула.
-
DundyTheCroc
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Генератора да не е Хонда, те са с така наречената "плаваща фаза", 220 волта между двете клеми и 110 волта от всяка към земя. Намерих тема по въпроса със схеми, дано ти свърши работа.
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=11&t=29723
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=11&t=29723
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
не е хонда някаква измислена марката е matrix pg2200-3 .
това от направи си сам го намерих и аз но ме е страх да експериментирам. Генератора ще се ползва за захранване на осветление и един UPS който поддържа помпата на парното
това от направи си сам го намерих и аз но ме е страх да експериментирам. Генератора ще се ползва за захранване на осветление и един UPS който поддържа помпата на парното
- ktamen
- Мнения: 6385
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
bobocamaro написа:избери си едната от двете "дупки" и я кръсти нула.
Фазомера свети само в едната дупка на обикновен контакт защото другата е заземена - това е цялата разлика между нула и фаза.
Такъв щепсел ще е доста опасен, бъди внимателен
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
ktamen написа:bobocamaro написа:избери си едната от двете "дупки" и я кръсти нула.
![]()
Фазомера свети само в едната дупка на обикновен контакт защото другата е заземена - това е цялата разлика между нула и фаза.
.....

И гледай да не "срещнеш" напрежението от твоя генератор, с това от АЕЦ-а, когато дойде тока
!Напрежението от таква "пикливи" генератори е доста нестабилно, избягвай да ползваш мощни консуматори като флекс например, едновременно с други, особенно хладилник, компютър, телевизор.... Ако ползваш флекс- всичко останало да е изключено
!- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Това е защото на изхода на ген. няма товар!
Свържи някъкъв товар и тогава търси "фаза" или "нула". Ако ген. има "Ф" защита тогава става малко по-сложно!
Свържи някъкъв товар и тогава търси "фаза" или "нула". Ако ген. има "Ф" защита тогава става малко по-сложно!
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Неразбирам много затова питам
какво е ф защита
мерих и под товар и няма промяна фазомера си свети. Така да видим дали съм разбрал; избирам си една от ,,двете фази'' - така да го нарека и го заземявам тогава фазомера ще свети само на фазата а заземената фаза ще стане нула така ли 
какво е ф защита - milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
passat_rs написа:Неразбирам много затова питамкакво е ф защита
мерих и под товар и няма промяна фазомера си свети......
Чуваш съветите, мислиш малко или повече и действаш. Иначе ако слушаш всички и изпълняваш каквото ти кажат
Разликата между нула и фаза е само в това кой край (не е и полюс при променливо напрежение) е свързан към земя. Когато с фазомер (казва се фазоуказател, защото указва къде е фазата, иначе има и фазомер, но това е друго) докоснеш фазата ток протича от източника, лампата на фазоуказателя и се затваря през теб (през тялото ти) към земя, това естествено е напълно безопасен ток. Когато докоснеш нулата затваряш контур (земя-фазоуказател-тялото ти и към земя) , в който няма напрежение и лампата не свети.
Не търси фазата на генератора, ако един от изводите му не е заземен
Товара няма нищо общо с това.
Мъждукането на лампата на фазоуказателя при генератора, когато не е занулен се дължи на индуктивно-капацитивни ефекти, както и от микроутечки, няма нищо общо с фазата, генераторът не е с 2 фази, спокойно
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Значи просто да си избера един от изходите и даго заземя така ли 
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Виж пич, един ден ще забравиш да свалиш предпазителя откъм енергото.
Като дойде "тока" бог да го прости генератора ти, подготви си едни разклонители за необходимите ти уреди - мирна ти глава.
Нито е правен да се вързва към сградна инсталация, нито па имаш необходимата автоматика за тая цел.
F защита е дефектнотокова защита, на български, бягай далече.
Не сме дорасли да ползваме лигави екстри

Като дойде "тока" бог да го прости генератора ти, подготви си едни разклонители за необходимите ти уреди - мирна ти глава.
Нито е правен да се вързва към сградна инсталация, нито па имаш необходимата автоматика за тая цел.
F защита е дефектнотокова защита, на български, бягай далече.
Не сме дорасли да ползваме лигави екстри

Последна промяна от bobocamaro на Нед 18 ное 2012 22:23, променено общо 1 път.
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Колега, моля те не прави това с контакта у дома си!!!
Вслушай се много добре в съветите на колегите по горе !!! (milmar, bobocamaro, TiL)
Вземи си просто разклонител и си включи консуматорите
Вслушай се много добре в съветите на колегите по горе !!! (milmar, bobocamaro, TiL)
Вземи си просто разклонител и си включи консуматорите
- ktamen
- Мнения: 6385
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
На мен пък ми стана интересно какво ще стане, ако предпазителя не е свален - дали ще светнат ламБите и в съседното село или само на комшиите
а ако комшиите са вързани на друга фаза
Колко дуракоустойчиви са тези генератори, ако му закача 300кВт товар просто ще препърка и ще угасне или нещо ще се прецака или ще продължи да захранва всичко с 3,5 волта с 2,5 херца честота
Идеята за обикновен разклонител без връзка с останалата инсталация ми се струва най-разумна.
Идеята за обикновен разклонител без връзка с останалата инсталация ми се струва най-разумна.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Ами ако ги сфазираш няма да има проблем. Даже ДВГ на генератора, като обратима машина
ще вземе да произвежда кислород и бензинче и да пълни резервоарчето, стига да си събирал въглеродния двуокис и саждите от вече изгорелия бензин и да му ги върнеш обратно
.
Какво ще стане- силен пукот, светлина и дим от непредвидени за целта места
!
.Какво ще стане- силен пукот, светлина и дим от непредвидени за целта места
!Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта