Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Здравейте появи се едно проблемче май със климата на майка ми.Та значи климатика работи на отопление и изведнъж спира външния вентилатор като компресора започва да работи със яко вибрации,след като и на нея и е направило впечатление.Вътрешното тяло продължава да си духа топло обаче и в един момент външния вент тръгва и така докато пак спре.То е ясно че компресора се товари заради спрелия вент но защо аджеба не спира целия климатик.В края на месеца ще вика техник да го види но искам специалистите тук да си кажат мнението.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
нищо му няма на климатика ти
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
fox_vt написа:Та значи климатика работи на отопление и изведнъж спира външния вентилатор като компресора започва да работи със яко вибрации,след като и на нея и е направило впечатление.Вътрешното тяло продължава да си духа топло обаче и в един момент външния вент тръгва и така докато пак спре.То е ясно че компресора се товари заради спрелия вент но защо аджеба не спира целия климатик
Здрасти Колега,
То ако не спира външния вентилатор в режим на отопление си за майстор.
Така описано от теб означава, че климатика влиза в нормален режим на работа!
При спрял вентилатор компресора не се товари а обратното разтоварва(получава се пад на налягането около 5bar-различно за различните модели). Товари се когато работи и външния вентилатор.
А за вибрацийте трябва да се сложат тампони ако няма или по меки.
С времето някой стоики поддават и се получават усуквани на климатика?
При някой модели се получава разбалансиране при спиране на вентилатора на външното тяло и оставаш включен компресор. При такъв случай трябва да се нивелира добре за да се избегне.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Golf 3 Yahting GT написа:
То ако не спира външния вентилатор в режим на отопление си за майстор.
Това не го разбрах.....няма такъв климатик който като работи да не му работи вентилатора отвън.Единствено при размръзяване не работи.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
mely написа:Golf 3 Yahting GT написа:
Това не го разбрах.....няма такъв климатик който като работи да не му работи вентилатора отвън.Единствено при размръзяване не работи.
Колега или си много далеч от тази техника или нещо не си разбрал.
Всички обикновени(не инверторни) Климатизатори(домашни климатици) в режим на отопление изключват и включват външния вентилатор по време на работа на компресора!
Управляват(при малките мощности) се по температурата на фреоновия датчик монтиран във вътрешното тяло.
Като се достигне определена температура на кондензация външния вентилатор се спира, след падането на тази температура се включва пак и така на татък.
Ако имаш още въпроси може и на лични.
Поздрави!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Значи това е сигурно че перката спира по време на отопление
така ли да разбирам.Същото ми казаха и в друг форум че като вдигне определено налягане спира перката докато падне до някво ниво и я пуска пак.За вибрациите установих че става някакъв резонанс на ламарините и изобщо на тялото,ще слагам тампони и ще притегна тук там.

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Golf 3 Yahting GT написа:Всички обикновени(не инверторни)
Поздрави!
ААААААА това е друго нещо...аз много добре те разбрах ама се изказвай точно понеже има хора с инверторни климатици и ще си кажат че има нещо нередно в тяхната машина.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Само малко уточнение.
В тази тема беше за конкретен Климатик.
Така, че бих казал че твоите изказвания може да объркат по скоро някого. Ти сам си противоречиш в твойте коментари.
Спирам да не цапам повече темата на Колегата.
Ако имаш въпроси на Лични с Удоволствие ще отговарям!
В тази тема беше за конкретен Климатик.
fox_vt написа:Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Golf 3 Yahting GT написа:То ако не спира външния вентилатор в режим на отопление си за майстор.
mely написа:Това не го разбрах.....няма такъв климатик който като работи да не му работи вентилатора отвън.Единствено при размръзяване не работи.
Golf 3 Yahting GT написа:Всички обикновени(не инверторни) Климатизатори(домашни климатици) в режим на отопление изключват и включват външния вентилатор по време на работа на компресора!
mely написа:ААААААА това е друго нещо...аз много добре те разбрах ама се изказвай точно понеже има хора с инверторни климатици и ще си кажат че има нещо нередно в тяхната машина.
Така, че бих казал че твоите изказвания може да объркат по скоро някого. Ти сам си противоречиш в твойте коментари.
Спирам да не цапам повече темата на Колегата.
Ако имаш въпроси на Лични с Удоволствие ще отговарям!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем със климатик Osaka CH-17-SL
Всъщност прави сте и в друг форум потвърдиха това и специално днес гледах конвенционалната мидеа на работа точно по същия начин работи.Аз това че перката влияе на налягането на фреона си го обяснявам така-когато не върти перката има слаб топлообмен към питата и фреона и той се изпарява по малко което води до намаляне на налягането.Когато перката работи топлообмена се подобрява и фреона се изпарява по интензивно и налягането се вдига.Това може и да не е вярно но само така си обяснявам как перката влияе.Демек проблем няма само ще монтирам тампони и ще притегна тук там ламарините.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта