Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работят?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работят?

Мнениеот myrshavija » Вто 24 сеп 2013 13:47


http://www.motto-engineering.eu/pdfs/0-prod325.pdf
Как става така, че не захранваме съседите, как става така, че се потребява енергията от панелите, а не от мрежата ... ?

Последна промяна от dobrin на Вто 24 сеп 2013 21:13, променено общо 1 път.
Причина: Допълнено заглавие.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как работи това?

Мнениеот i.e.i » Вто 24 сеп 2013 14:13


Махаш бушоните и тока остава на твоя територия.
Не разбирам,но предполагам,че в слънчеви дни ,ще може да се ползва за осветление :mhihi


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Как работи това?

Мнениеот vladovelin » Вто 24 сеп 2013 14:33


Точно когато ти е нужно осветление - слънцето е залязло и тя не работи.Пише,че няма акумулатори.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как работи това?

Мнениеот milmar » Вто 24 сеп 2013 14:52


Хрумна ми, че е възможно да качва електроенергия към ел. мрежата, обаче с тези новите електромери не съм запознат, възможно е софтуерно да им е забранено да "въртят" назад. Ако е елктромер с диск- няма проблем, ще върти наобратно. Иначе без акумулатор би представлявало добра декорация на покрива и чудесна цел за месните хлапетии, ако знаят що е прашка и намерят от къде да изтеглят PDF с менуал за нея :mhihi .


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот radi_nrj » Сря 25 сеп 2013 9:32


Принципно трябва да има допълнителен електромер, който дамери ако си върнал нещо в мрежата и после да ти го проспадат.


Потребителски аватар
basketwarrior
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
Автомобил: Passat B5 variant
Двигател: 1.8T APU
Местоположение: София,Люлин

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот basketwarrior » Сря 25 сеп 2013 10:04


Принципно е полезно за слънчеви места, а искаш не искаш ,излишния ток отива в мрежата. НЕК са длъжни по закон да ти го изкупуват или по-точно да ти го приспадат от сметката. Това което е че те се правят че не го знаят :D


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот milmar » Сря 25 сеп 2013 10:04


То с тая "огромна" добита мощност ще се покрие КПД-то на 2-рия електромер, докато му се разгреят дискове, накладки :Mr Green Fun и няма да остане нищо за навън...

Последна промяна от milmar на Сря 25 сеп 2013 11:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот radi_nrj » Сря 25 сеп 2013 10:29


Они модерните са електронни, нямат дискове :mhihi


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 26 сеп 2013 7:45


Нищо не пречи да се направи един АВР, с взаимна блокировка и приоритет на соларните панели. Друг е въпросът колко точно енергия ще може да се оползотвори от тях.

В направи си сам форума, някой си беше направил от 10 панела, до 180V по ТТД. В слънчев ден мулцитета му показал около 125/130V.

:arrow http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=18&t=39346&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8+%D0%B1%D0%BE%D0%B9%D0%BB%D0%B5%D1%80

Тази идея е по-лесна за реализация, без чак толкова големи експресионизми. Без допълнителни електромери и тем подобни щуротии. Не, че и тук няма проблеми, но има някои хитри моменти :mhihi :th_up


Прилагам първите две схеми на АВР, които ми попаднаха. За онагледяване.
Прикачени файлове
pict_2006_6_68_2.jpg
pict_2006_6_68_2.jpg (29.4 KиБ) Видяна 1856 пъти
pict_2006_6_68_7.jpg
pict_2006_6_68_7.jpg (29.56 KиБ) Видяна 1846 пъти

Последна промяна от KingoftheROAD на Чет 26 сеп 2013 7:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 26 сеп 2013 7:50


basketwarrior написа:Принципно е полезно за слънчеви места, а искаш не искаш ,излишния ток отива в мрежата. НЕК са длъжни по закон да ти го изкупуват или по-точно да ти го приспадат от сметката. Това което е че те се правят че не го знаят :D


"излишния ток" ти е постоянен, за разлика от мрежата, където е променлив. Ще ти се наложи да го кривиш, че да го пуснеш в мрежата :)

А за да ти го изкупува НЕК по закон, то трябва да си направиш проект, и да си осигуриш и собствено финансиране, да получиш разрешение за присъединяване на 20KV от ЕРП-то и куп други галимации. Не става със шляп и шлюп. :mrgreen :Mr Green Fun


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот milmar » Чет 26 сеп 2013 9:33


Един свестен инвертор не е проблем да направи от правото-криво напрежение, да го сфазира с мережата, че и да връща мощност, въпросът е с електромерите, дали връщат назад. Ако връщат, какво занчение имат законите?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот radi_nrj » Чет 26 сеп 2013 10:22


По закон електроразпределителните (бахти думата) дружества зелената енергия са длъжни да ти я купят ама е една камара бумаги.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 26 сеп 2013 10:37


milmar написа:Един свестен инвертор не е проблем да направи от правото-криво напрежение, да го сфазира с мережата, че и да връща мощност, въпросът е с електромерите, дали връщат назад. Ако връщат, какво занчение имат законите?


до тук добре, ноо знаеш ли какви са цените на промишлените инвертори да речем? щото с любителски ще има да береш сумати дертове и да му трепериш изнася ли някой и друг киловат (ват) или фнася :mhihi а освен това КПД-то на инвертора е около 75-80%, рядко го надхвърля. В домашни условия според мен е голяма галимация да се занимаваш с инвертор, освен ако можеш да си го поддържаш сам.

Виж соларните паркове са друга бира, но мащабите там не са домашни. По-добра идея е тази от направи си сам форума. Зимата при добро слънце и поне 2-3кВт мощтност ще може и директно да се отопляваш през деня. За бойлера е още по-добра идеята, защото зимата разходите за ток в домакинства са най-големи. Без акумулатори, и инвертори, които само оскъпяват идеята. Изнасяне на ток в мрежата на ЕРПтата и тем подобни щуротии. Просто може да се намали доколкото е възможно консумация от мрежата за сметка на соларния панел, при възможно най-опростена схема и конструкция.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот milmar » Чет 26 сеп 2013 11:28


KingoftheROAD написа:... ноо знаеш ли какви са цените на промишлените инвертори да речем? ....

Да-а, промишлените ги зная :biggrin .
Но не зная примерно, дали има (със сигурност има :smile ) и колко струват такива, които правят автоматично сфазиране към трифазна мрежа 380V (не 20kV) и могат да рекуперират електричество. Естествено едва ли някой си прави труда да произвежда такива под 1kW :biggrin .


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя

Мнениеот VWGT » Чет 26 сеп 2013 12:13


аз ел.частта не я разбирам, ама от финансова гл.т. тая инвестиция (1000лв) за дом. нужди ще има да я избивам над 15 години при сегашните цени :gruebel

виж ако може да ги включиш към НЕК, както май е масово по немско, сметката може и да почне да излиза след някоя друга годинка.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта