Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работят?
- 
				myrshavija
 - Мнения: 5553
 - Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работят?
http://www.motto-engineering.eu/pdfs/0-prod325.pdf
Как става така, че не захранваме съседите, как става така, че се потребява енергията от панелите, а не от мрежата ... ?
			
													Как става така, че не захранваме съседите, как става така, че се потребява енергията от панелите, а не от мрежата ... ?
				   							 				   
					Последна промяна от dobrin на Вто 24 сеп 2013 21:13, променено общо 1 път.
					
Причина: Допълнено заглавие.
			
									Причина: Допълнено заглавие.
Re: Как работи това?
Махаш бушоните и тока остава на твоя територия.
Не разбирам,но предполагам,че в слънчеви дни ,ще може да се ползва за осветление
			
									
										
						Не разбирам,но предполагам,че в слънчеви дни ,ще може да се ползва за осветление

- vladovelin
 - Мнения: 1323
 - Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
 - Автомобил: Golf3 GTI
 - Двигател: 2E 1994
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: Как работи това?
Точно когато ти е нужно осветление - слънцето е залязло и тя не работи.Пише,че няма акумулатори.
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Как работи това?
Хрумна ми, че е възможно да качва електроенергия към ел. мрежата, обаче с тези новите електромери не съм запознат, възможно е софтуерно да им е забранено да "въртят" назад. Ако е елктромер с диск- няма проблем, ще върти наобратно. Иначе без акумулатор би представлявало добра декорация на покрива и чудесна цел за месните хлапетии, ако знаят що е прашка и намерят от къде да изтеглят PDF с менуал за нея  
 .
			
									
										
						
 .- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
Принципно трябва да има допълнителен електромер, който дамери ако си върнал нещо в мрежата и после да ти го проспадат.
			
									
										
						- basketwarrior
 - Мнения: 124
 - Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
 - Автомобил: Passat B5 variant
 - Двигател: 1.8T APU
 - Местоположение: София,Люлин
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
Принципно е полезно за слънчеви места, а искаш не искаш ,излишния ток отива в мрежата. НЕК са длъжни по закон да ти го изкупуват или по-точно да ти го приспадат от сметката. Това което е че те се правят че не го знаят :D
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
То с тая "огромна" добита мощност ще се покрие КПД-то на 2-рия електромер, докато му се разгреят дискове, накладки  
  и няма да остане нищо за навън...
			
													
  и няма да остане нищо за навън...
				   							 				   
					Последна промяна от milmar на Сря 25 сеп 2013 11:41, променено общо 1 път.
									
			
										
						- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
Они модерните са електронни, нямат дискове  
			
									
										
						
- KingoftheROAD
 - Мнения: 2486
 - Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
 - Автомобил: VW Transporter T4 1995
 - Двигател: ACU
 - Местоположение: Калояново
 - Контакти:
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
Нищо не пречи да се направи един АВР, с взаимна блокировка и приоритет на соларните панели. Друг е въпросът колко точно енергия ще може да се оползотвори от тях. 
В направи си сам форума, някой си беше направил от 10 панела, до 180V по ТТД. В слънчев ден мулцитета му показал около 125/130V.
 
 http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=18&t=39346&hilit=%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8+%D0%B1%D0%BE%D0%B9%D0%BB%D0%B5%D1%80
Тази идея е по-лесна за реализация, без чак толкова големи експресионизми. Без допълнителни електромери и тем подобни щуротии. Не, че и тук няма проблеми, но има някои хитри моменти
  
Прилагам първите две схеми на АВР, които ми попаднаха. За онагледяване.
							В направи си сам форума, някой си беше направил от 10 панела, до 180V по ТТД. В слънчев ден мулцитета му показал около 125/130V.
Тази идея е по-лесна за реализация, без чак толкова големи експресионизми. Без допълнителни електромери и тем подобни щуротии. Не, че и тук няма проблеми, но има някои хитри моменти
  
Прилагам първите две схеми на АВР, които ми попаднаха. За онагледяване.
- Прикачени файлове
 - 
			
		
				
- pict_2006_6_68_2.jpg (29.4 KиБ) Видяна 1947 пъти
 
 - 
			
		
				
- pict_2006_6_68_7.jpg (29.56 KиБ) Видяна 1937 пъти
 
 
				   							 				   
					Последна промяна от KingoftheROAD на Чет 26 сеп 2013 7:58, променено общо 1 път.
									
			
										
						- KingoftheROAD
 - Мнения: 2486
 - Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
 - Автомобил: VW Transporter T4 1995
 - Двигател: ACU
 - Местоположение: Калояново
 - Контакти:
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
basketwarrior написа:Принципно е полезно за слънчеви места, а искаш не искаш ,излишния ток отива в мрежата. НЕК са длъжни по закон да ти го изкупуват или по-точно да ти го приспадат от сметката. Това което е че те се правят че не го знаят :D
"излишния ток" ти е постоянен, за разлика от мрежата, където е променлив. Ще ти се наложи да го кривиш, че да го пуснеш в мрежата :)
А за да ти го изкупува НЕК по закон, то трябва да си направиш проект, и да си осигуриш и собствено финансиране, да получиш разрешение за присъединяване на 20KV от ЕРП-то и куп други галимации. Не става със шляп и шлюп.

- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
Един свестен инвертор не е проблем да направи от правото-криво напрежение, да го сфазира с мережата, че и да връща мощност, въпросът е с електромерите, дали връщат назад. Ако връщат, какво занчение имат законите?
			
									
										
						- radi_nrj
 - Мнения: 9331
 - Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
 - Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
 - Двигател: AEL ALH
 - Местоположение: София
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
По закон електроразпределителните (бахти думата) дружества зелената енергия са длъжни да ти я купят ама е една камара бумаги.
			
									
										
						- KingoftheROAD
 - Мнения: 2486
 - Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
 - Автомобил: VW Transporter T4 1995
 - Двигател: ACU
 - Местоположение: Калояново
 - Контакти:
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
milmar написа:Един свестен инвертор не е проблем да направи от правото-криво напрежение, да го сфазира с мережата, че и да връща мощност, въпросът е с електромерите, дали връщат назад. Ако връщат, какво занчение имат законите?
до тук добре, ноо знаеш ли какви са цените на промишлените инвертори да речем? щото с любителски ще има да береш сумати дертове и да му трепериш изнася ли някой и друг киловат (ват) или фнася
 а освен това КПД-то на инвертора е около 75-80%, рядко го надхвърля. В домашни условия според мен е голяма галимация да се занимаваш с инвертор, освен ако можеш да си го поддържаш сам. Виж соларните паркове са друга бира, но мащабите там не са домашни. По-добра идея е тази от направи си сам форума. Зимата при добро слънце и поне 2-3кВт мощтност ще може и директно да се отопляваш през деня. За бойлера е още по-добра идеята, защото зимата разходите за ток в домакинства са най-големи. Без акумулатори, и инвертори, които само оскъпяват идеята. Изнасяне на ток в мрежата на ЕРПтата и тем подобни щуротии. Просто може да се намали доколкото е възможно консумация от мрежата за сметка на соларния панел, при възможно най-опростена схема и конструкция.
- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
KingoftheROAD написа:... ноо знаеш ли какви са цените на промишлените инвертори да речем? ....
Да-а, промишлените ги зная
Но не зная примерно, дали има (със сигурност има
Re: Соларни панели, свързани към ел. инсталация - как работя
аз ел.частта не я разбирам, ама от финансова гл.т. тая инвестиция (1000лв) за дом. нужди ще има да я избивам над 15 години при сегашните цени  
 
виж ако може да ги включиш към НЕК, както май е масово по немско, сметката може и да почне да излиза след някоя друга годинка.
			
									
										
						
 виж ако може да ги включиш към НЕК, както май е масово по немско, сметката може и да почне да излиза след някоя друга годинка.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта