проблем с поялник

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

проблем с поялник

Мнениеот KadROo » Вто 04 мар 2014 1:27


Здравейте колеги. Ако може малко помощ. Та филма започна след като дългогодишния ми приятел руснака изгоря и си купих нов , но raider май са български не съм сигурен не съм и гледал абе боклуци. Проблема ми е че си вземах медната човка от стария и я сложих на новия , но след като загрее цялата мед почернява от нищото даже лилава става и не хваща калая.... Защо ? Дали проблема идва от това че стария беше 40 w а новия 60 ..... Викам си ще си взема малко по мощен без това запоявам по груби работи не съм по финните неща но не исках да се сбогувам с медта....




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с поялник

Мнениеот milmar » Вто 04 мар 2014 2:34


Проблемът е липса на регулиране на температурата и прегряване. Освен това ползвай човки с покритие, а не чиста мед. Би могъл последователно на нагревателя (в дръжката на поялника) да сложиш диод, какъв да е, с пробивно напрежение над 400V (например 1N4007) и ще намалиш мошността на половина. И най-накрая можеше да посочиш линк към поялника, човката или към сайт за кристални топки :mrgreen.


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: проблем с поялник

Мнениеот KadROo » Вто 04 мар 2014 8:52


Ще те послушам но какво не му харесваш на медта ?


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: проблем с поялник

Мнениеот plamikcho » Вто 04 мар 2014 10:48


Голата медна човка се изяжда.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с поялник

Мнениеот milmar » Вто 04 мар 2014 15:09


plamikcho написа:Голата медна човка се изяжда.

Да :th_up .
Всъщност, чудя се от къде си купил поялник, на който да уйдисват :biggrin старите човки от чиста мед, или пък от къде си намираш сега такива човки? Тинолът има свойството да "разтваря" във себе си медта, като се получва сплав. При това човката се "изяжда". Съвременните имат специално покритие, което е много по-устойчиво.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: проблем с поялник

Мнениеот georgebonev » Вто 04 мар 2014 17:07


KadROo написа:... но след като загрее цялата мед почернява от нищото даже лилава става и не хваща калая.... Защо ? ...


В предната тема "Поялник" под твоята има препратка, от където и аз научих доста:

VWGT написа:...иначе попаднах на тази тема, която обяснява доста подробно на ламери като мен как стават нещата :)
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=49747

:th_up


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: проблем с поялник

Мнениеот KadROo » Вто 04 мар 2014 18:16


:th_up Полезно :th_up


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с поялник

Мнениеот milmar » Сря 05 мар 2014 10:43


:th_up
Темата е добра, освен това някои участници са ми известни от по-електрически форуми :th_up .


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: проблем с поялник

Мнениеот KadROo » Сря 05 мар 2014 12:09


Изображение

Колега ето такъв е. Като се развие болта излиза човката. Смених си човката с мойта медната с която работя от 1-ви клас :Mr Green Fun Още като не знаех всъщност какво правя :Mr Green Fun Та много добре се получи. Изобщо пък не ми е разяден върха. Редовно си го шкуркам с телена четка и светва. И като си го топя редовно в колофон или киселина като е горещ хваща калая та се лепи по него. Много съм доволен от медта. Много голямо количество материал се задържа по него и много ме улеснява.
Та проблема с прегряването вчера го реших като изкарах малко напред човката. :th_up


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: проблем с поялник

Мнениеот plamikcho » Сря 05 мар 2014 12:19


Това забравих да ти кажа - да извадиш човката навън, ако позволява.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с поялник

Мнениеот milmar » Сря 05 мар 2014 16:50


Така ще ти изгори много по-бързо нагревателя, защото няма да има кой (човката) да отнема топлина. Ако имаш диода който ти препоръчах (ако нямаш, той е с цена под 10ст. и го има на всяка бакалия :biggrin), разглоби дръжката и го свържи последователно на нагревателя. Поялникът ще е два пъти по-слаб като мощност, а животът му ще е по-дълъг много повече от 2 пъти. На всички поялници без станция, които съм имал, съм прилагал тази техника.

Дупка в човката се получва от много ползване, а не от прегряване.

На едновремешните поялници с човки от чиста мед, в производствени условия човките се сменяха всяка седмица :icon_lol .


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: проблем с поялник

Мнениеот KadROo » Сря 05 мар 2014 18:44


хмммммм
значи ще стане 30W и за постоянно което на мен не ми е далавера , защото го ползвам и да лепя пластмаси с една друга човка self made :Mr Green Fun

Днеска калайдисах с чист калай и киселина острия оригинален връх на поялника и стана и почна да върши работи. Интересното е че той става с тоя поялник , а медния почернява целия направо нагар се трупа отгоре му.... Щеше да е хубаво да мога да ползвам и медния... Няма ли друг вариант да намалям мощността като ми е кеф ? Само не казвайте димер защото струва 2х колкото поялника :Mr Green Fun иначе е далавера но....


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с поялник

Мнениеот fox_vt » Сря 05 мар 2014 19:57


2 пъти колкото поялника ли :mhihi
регулатор.gif
регулатор.gif (4.6 KиБ) Видяна 2667 пъти

Ей тая схема е за тебе триака ще е не повече от 1,5лв и ще е най скъпото нещо,цялата схема ще е не повече от 4-5 лв.Ако поялника ти е за 50 ст тогава вече нз освен да си отваряш компотите с него и да се чешеш по гърба друго не се сещам какво можеш да правиш с него. :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: проблем с поялник

Мнениеот milmar » Сря 05 мар 2014 21:01


:th_up
D1 е по-добре да е динистор (за 20-30V), даже задължително трябва да е, иначе няма да работи добре.
А най-добре термоуправляем поялник, има такива с вградено в дръжката управление.

ПП за D1, то си го пишело- DB3 :redface ! Обаче знакът е за ценер :smile .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с поялник

Мнениеот fox_vt » Сря 05 мар 2014 22:37


Този например Цък



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта