проблем с поялник
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
проблем с поялник
Здравейте колеги. Ако може малко помощ. Та филма започна след като дългогодишния ми приятел руснака изгоря и си купих нов , но raider май са български не съм сигурен не съм и гледал абе боклуци. Проблема ми е че си вземах медната човка от стария и я сложих на новия , но след като загрее цялата мед почернява от нищото даже лилава става и не хваща калая.... Защо ? Дали проблема идва от това че стария беше 40 w а новия 60 ..... Викам си ще си взема малко по мощен без това запоявам по груби работи не съм по финните неща но не исках да се сбогувам с медта....
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с поялник
Проблемът е липса на регулиране на температурата и прегряване. Освен това ползвай човки с покритие, а не чиста мед. Би могъл последователно на нагревателя (в дръжката на поялника) да сложиш диод, какъв да е, с пробивно напрежение над 400V (например 1N4007) и ще намалиш мошността на половина. И най-накрая можеше да посочиш линк към поялника, човката или към сайт за кристални топки
.

- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: проблем с поялник
Ще те послушам но какво не му харесваш на медта ?
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с поялник
Голата медна човка се изяжда.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с поялник
plamikcho написа:Голата медна човка се изяжда.
Да

Всъщност, чудя се от къде си купил поялник, на който да уйдисват

- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: проблем с поялник
KadROo написа:... но след като загрее цялата мед почернява от нищото даже лилава става и не хваща калая.... Защо ? ...
В предната тема "Поялник" под твоята има препратка, от където и аз научих доста:
VWGT написа:...иначе попаднах на тази тема, която обяснява доста подробно на ламери като мен как стават нещата :)
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=49747

- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: проблем с поялник


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с поялник

Темата е добра, освен това някои участници са ми известни от по-електрически форуми

- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: проблем с поялник

Колега ето такъв е. Като се развие болта излиза човката. Смених си човката с мойта медната с която работя от 1-ви клас


Та проблема с прегряването вчера го реших като изкарах малко напред човката.

- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с поялник
Това забравих да ти кажа - да извадиш човката навън, ако позволява.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с поялник
Така ще ти изгори много по-бързо нагревателя, защото няма да има кой (човката) да отнема топлина. Ако имаш диода който ти препоръчах (ако нямаш, той е с цена под 10ст. и го има на всяка бакалия
), разглоби дръжката и го свържи последователно на нагревателя. Поялникът ще е два пъти по-слаб като мощност, а животът му ще е по-дълъг много повече от 2 пъти. На всички поялници без станция, които съм имал, съм прилагал тази техника.
Дупка в човката се получва от много ползване, а не от прегряване.
На едновремешните поялници с човки от чиста мед, в производствени условия човките се сменяха всяка седмица
.

Дупка в човката се получва от много ползване, а не от прегряване.
На едновремешните поялници с човки от чиста мед, в производствени условия човките се сменяха всяка седмица

- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: проблем с поялник
хмммммм
значи ще стане 30W и за постоянно което на мен не ми е далавера , защото го ползвам и да лепя пластмаси с една друга човка self made
Днеска калайдисах с чист калай и киселина острия оригинален връх на поялника и стана и почна да върши работи. Интересното е че той става с тоя поялник , а медния почернява целия направо нагар се трупа отгоре му.... Щеше да е хубаво да мога да ползвам и медния... Няма ли друг вариант да намалям мощността като ми е кеф ? Само не казвайте димер защото струва 2х колкото поялника
иначе е далавера но....
значи ще стане 30W и за постоянно което на мен не ми е далавера , защото го ползвам и да лепя пластмаси с една друга човка self made

Днеска калайдисах с чист калай и киселина острия оригинален връх на поялника и стана и почна да върши работи. Интересното е че той става с тоя поялник , а медния почернява целия направо нагар се трупа отгоре му.... Щеше да е хубаво да мога да ползвам и медния... Няма ли друг вариант да намалям мощността като ми е кеф ? Само не казвайте димер защото струва 2х колкото поялника

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: проблем с поялник
2 пъти колкото поялника ли 
Ей тая схема е за тебе триака ще е не повече от 1,5лв и ще е най скъпото нещо,цялата схема ще е не повече от 4-5 лв.Ако поялника ти е за 50 ст тогава вече нз освен да си отваряш компотите с него и да се чешеш по гърба друго не се сещам какво можеш да правиш с него.


Ей тая схема е за тебе триака ще е не повече от 1,5лв и ще е най скъпото нещо,цялата схема ще е не повече от 4-5 лв.Ако поялника ти е за 50 ст тогава вече нз освен да си отваряш компотите с него и да се чешеш по гърба друго не се сещам какво можеш да правиш с него.


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: проблем с поялник

D1 е по-добре да е динистор (за 20-30V), даже задължително трябва да е, иначе няма да работи добре.
А най-добре термоуправляем поялник, има такива с вградено в дръжката управление.
ПП за D1, то си го пишело- DB3


- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: проблем с поялник
Този например Цък
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта