Ремонт на АТХ захранване.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Ремонт на АТХ захранване.
Здравете момчета. Имам един комп., който от известно време не искаше да запалва отраз т. е. трябваше няколко пъти да го изключвам от копчето на захранването, после включване и чак тогава от бутона за пускне на РС-то и тръгваше нормално. За съжаление по този начин днес не тръгна. Свалих захранването дадох на късо зелен и черен, перката на вентилатора завърта за 2-3 секунди и спира. Имам любителски познания по схемотехника. Какво може да е сдало багажа и заслужава ли си да се занимавам да го ремонтирам. Бих се радвал да успея разбира се да го поправя имайки предвид вашите допускания къде може да е повредата. Благодаря на всички отговорили предварително. Приятна вечер и успешна седмица на всички.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Премерих дежурното на лилав 5,17, ATX-300 GTF е модела.
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Провери за подути или изтекли кондензатори и ги подмени.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.
- bahyr
- Мнения: 567
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Ремонт на АТХ захранване.
petarkolev написа:. Какво може да е сдало багажа....
Дъното.
Някои захранвания не тръгват като им укъсиш зелен-черен. точно като твоето завъртат за 2-3 сек, имат нещо по различно в схемите.
Дай повече инфо, когато ПЦ-то не "тръгва" какво се случва точно. Вентилатора на захранването и цпу-то тръгват ли да въртят.
Някакви звуци от зумера?
Надути кондензатори по дъното?
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Сложих друго захранване и ведната тръгва и зареди. Подути кондери по дъното няма.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ремонт на АТХ захранване.
petarkolev написа:Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.
Съмнявам се някъде в бг да се продават читави кондензатори.
Смени ги още веднъж.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт на АТХ захранване.
При едно подобно захранване със абсолютно същите симптоми се оказа кондензатори.Понякога не са надути но са аут.Предполагам слагаш правилните кондери?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на АТХ захранване.
ktamen написа:petarkolev написа:Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.
Съмнявам се някъде в бг да се продават читави кондензатори.
Смени ги още веднъж.
Много си близо до истината

Нашите търговци рядко продават серии ESR/ESL, Long Life на читави марки електролитни кондензатори. Аз самият се чудя, как цените на електронните елементи се променят до такава степен по пътя си от Китай (родината на всички електронни елементи, и на най-хамериканските


-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Към колегата "petarkolev ":
1. Ако захранването е марково ремонта си заслужава.
2. Как преценявам дали е марково : На око( на ръка ) по теглото му,ако е тежичко т.е. е вложен достатъчно материал в изработката му приемам че си заслужава поне да се отвори и прегледа.
3. Подмяната на електролити преди две-три години не е показателно- виж мнението на milmar.Обикновенно се практикува подмяната на видимо надутите, а това съвсем не означава че другите са наред.Особено трябва да се внимава с мрежовите електролити, те се повреждат много по- рядко от останалите освен ако не са джасани от токов удар разбира се.
4.Дай марка и модел (снимки)на захранването,ако споделиш и с каква апаратура разполагаш може и да ти се помогне отдалечено.
1. Ако захранването е марково ремонта си заслужава.
2. Как преценявам дали е марково : На око( на ръка ) по теглото му,ако е тежичко т.е. е вложен достатъчно материал в изработката му приемам че си заслужава поне да се отвори и прегледа.
3. Подмяната на електролити преди две-три години не е показателно- виж мнението на milmar.Обикновенно се практикува подмяната на видимо надутите, а това съвсем не означава че другите са наред.Особено трябва да се внимава с мрежовите електролити, те се повреждат много по- рядко от останалите освен ако не са джасани от токов удар разбира се.
4.Дай марка и модел (снимки)на захранването,ако споделиш и с каква апаратура разполагаш може и да ти се помогне отдалечено.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
За кондензаторите ме убедехте, ще ги сменя пак. Към repairman, тежичко е захранването, затова и реших да се помъча да го позакрепя. Модела е във втрия ми пост по темата. Разполагам с що годе добър любителски мултицет.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Приключението продължава. След смяна на кондензаторите перката изобщо не завърта. След кратки измервания установих късо между 5v, 3v и маса, те това не го очаквах. Проверих всички пътечки на платката и ги почистих допълнително. Имал ли е някой такава случка? Не съм нагрявал кой знае колко с поялника, че да изгоря някой резистор или каквото и да било друго.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
И така грешката е моя, като смених кондерите не окъсих черен и зелен за да тръгне. Значи си остава това, че при включване само завърта вентилатора и има дежурните 5в.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Дежурните 5V се правят от отделен трансформатор и електроника , на практика са все едно отделно допълнително захранване.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
Re: Ремонт на АТХ захранване.
Смених Шотки диодите и запали. Сега обаче са неточни отрицателните напрежения. Вместо -12 е -10,4, и вместо -10 е -8,7. Мисля мосфетите да сменя и ако не стане го изперквам
.

Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта