Ремонт на АТХ захранване.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Нед 10 апр 2016 16:55


Здравете момчета. Имам един комп., който от известно време не искаше да запалва отраз т. е. трябваше няколко пъти да го изключвам от копчето на захранването, после включване и чак тогава от бутона за пускне на РС-то и тръгваше нормално. За съжаление по този начин днес не тръгна. Свалих захранването дадох на късо зелен и черен, перката на вентилатора завърта за 2-3 секунди и спира. Имам любителски познания по схемотехника. Какво може да е сдало багажа и заслужава ли си да се занимавам да го ремонтирам. Бих се радвал да успея разбира се да го поправя имайки предвид вашите допускания къде може да е повредата. Благодаря на всички отговорили предварително. Приятна вечер и успешна седмица на всички.




Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Нед 10 апр 2016 17:15


Премерих дежурното на лилав 5,17, ATX-300 GTF е модела.


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот skydiver_pd » Нед 10 апр 2016 17:16


Провери за подути или изтекли кондензатори и ги подмени.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Нед 10 апр 2016 17:57


Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 567
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот bahyr » Нед 10 апр 2016 18:27


petarkolev написа:. Какво може да е сдало багажа....

Дъното.
Някои захранвания не тръгват като им укъсиш зелен-черен. точно като твоето завъртат за 2-3 сек, имат нещо по различно в схемите.
Дай повече инфо, когато ПЦ-то не "тръгва" какво се случва точно. Вентилатора на захранването и цпу-то тръгват ли да въртят.
Някакви звуци от зумера?
Надути кондензатори по дъното?


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Нед 10 апр 2016 19:00


Сложих друго захранване и ведната тръгва и зареди. Подути кондери по дъното няма.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот ktamen » Нед 10 апр 2016 19:20


petarkolev написа:Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.

Съмнявам се някъде в бг да се продават читави кондензатори.
Смени ги още веднъж.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот fox_vt » Пон 11 апр 2016 18:41


При едно подобно захранване със абсолютно същите симптоми се оказа кондензатори.Понякога не са надути но са аут.Предполагам слагаш правилните кондери?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот milmar » Пон 11 апр 2016 23:06


ktamen написа:
petarkolev написа:Не е от тях, сменяни са преди 2-3 години.

Съмнявам се някъде в бг да се продават читави кондензатори.
Смени ги още веднъж.


Много си близо до истината :biggrin .
Нашите търговци рядко продават серии ESR/ESL, Long Life на читави марки електролитни кондензатори. Аз самият се чудя, как цените на електронните елементи се променят до такава степен по пътя си от Китай (родината на всички електронни елементи, и на най-хамериканските :mrgreen ) до тук, но това е друга тема. Хубави електролити могат да се поръчат от европейски търговци като TME, Farnell според моя скромен опит, от българските - Комет, но чрез тях пак от Farnell :biggrin .


repairman
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот repairman » Вто 12 апр 2016 3:45


Към колегата "petarkolev ":
1. Ако захранването е марково ремонта си заслужава.
2. Как преценявам дали е марково : На око( на ръка ) по теглото му,ако е тежичко т.е. е вложен достатъчно материал в изработката му приемам че си заслужава поне да се отвори и прегледа.
3. Подмяната на електролити преди две-три години не е показателно- виж мнението на milmar.Обикновенно се практикува подмяната на видимо надутите, а това съвсем не означава че другите са наред.Особено трябва да се внимава с мрежовите електролити, те се повреждат много по- рядко от останалите освен ако не са джасани от токов удар разбира се.
4.Дай марка и модел (снимки)на захранването,ако споделиш и с каква апаратура разполагаш може и да ти се помогне отдалечено.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Вто 12 апр 2016 7:44


За кондензаторите ме убедехте, ще ги сменя пак. Към repairman, тежичко е захранването, затова и реших да се помъча да го позакрепя. Модела е във втрия ми пост по темата. Разполагам с що годе добър любителски мултицет.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Чет 14 апр 2016 10:45


Приключението продължава. След смяна на кондензаторите перката изобщо не завърта. След кратки измервания установих късо между 5v, 3v и маса, те това не го очаквах. Проверих всички пътечки на платката и ги почистих допълнително. Имал ли е някой такава случка? Не съм нагрявал кой знае колко с поялника, че да изгоря някой резистор или каквото и да било друго.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Съб 16 апр 2016 15:31


И така грешката е моя, като смених кондерите не окъсих черен и зелен за да тръгне. Значи си остава това, че при включване само завърта вентилатора и има дежурните 5в.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот milmar » Съб 16 апр 2016 18:08


Дежурните 5V се правят от отделен трансформатор и електроника , на практика са все едно отделно допълнително захранване.


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Ремонт на АТХ захранване.

Мнениеот petarkolev » Сря 20 апр 2016 7:36


Смених Шотки диодите и запали. Сега обаче са неточни отрицателните напрежения. Вместо -12 е -10,4, и вместо -10 е -8,7. Мисля мосфетите да сменя и ако не стане го изперквам :mhihi .



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта