смяна на антифриз
- ivo Bocev
- Мнения: 118
- Регистриран на: Сря 17 мар 2010 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Rousse
смяна на антифриз
колеги ще сменям антифриза не искам да ходя на сервиз понеже ще ми сложат някои боклук искам да го сменя сам кажете ми условията как става най-ниска точка нужни литри колата е Поло 1.4i 1998г.
- ilkomotor
- Мнения: 640
- Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: смяна на антифриз
носи си твой антифриз в сервиза и си ОК.
- Optimus
- Мнения: 9
- Регистриран на: Нед 13 юни 2010 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Groom Lake
Re: смяна на антифриз
Здравейте колеги,
понеже ми се струва,че е излишно да отварям нова тема за моя въпрос,реших да питам направо тук.
Скоро ми се налага да сменям охладителната течност на колата(Polo 1.4 16V).Някой може ли да каже колко течност е нужна ?
Благодаря предварително !
понеже ми се струва,че е излишно да отварям нова тема за моя въпрос,реших да питам направо тук.
Скоро ми се налага да сменям охладителната течност на колата(Polo 1.4 16V).Някой може ли да каже колко течност е нужна ?
Благодаря предварително !
- Jores
- Мнения: 16
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 0:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна на антифриз
За Polo 1.4 16V го дават 5.6L вместимост на охладителната течност. Ако взимаш качествен антифриз, концентрат, той се продава по 1.5L бутилки и 2 бутилки са предостатъчни. 1:1 да го разредиш и става до -40 градуса.
- superemo
- Мнения: 85
- Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна на антифриз
Здравейте колеги,
Прегледах почти всички теми за смяна на антифриз, но не намерих отговор на въпроса:
1. Когато се налага доливане на антифриз, в какво състояние трябва да е колата, така че при доливане нивото на антифриза в казанчето да е на максимум:
- студен двигател, не е запалвана колата
- двигателят е достигнал до работна температура (към 90 градуса)
- двигателят е загрят, включила се е перката на радиатора и е пуснато парното и духалката на максимум
Предварително благодаря за отговорите.
Прегледах почти всички теми за смяна на антифриз, но не намерих отговор на въпроса:
1. Когато се налага доливане на антифриз, в какво състояние трябва да е колата, така че при доливане нивото на антифриза в казанчето да е на максимум:
- студен двигател, не е запалвана колата
- двигателят е достигнал до работна температура (към 90 градуса)
- двигателят е загрят, включила се е перката на радиатора и е пуснато парното и духалката на максимум
Предварително благодаря за отговорите.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: смяна на антифриз
superemo написа: - двигателят е достигнал до работна температура (към 90 градуса)
- двигателят е загрят, включила се е перката на радиатора и е пуснато парното и духалката на максимум
Само тези варианти недей да пробваш, че като отвориш капачката става страшно.

- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: смяна на антифриз
Доливането само на студен двигател а смяната става като махнеш долния мъркуч на радиатора да изтече стария антифриз слагаш пак мъркуча сипваш новия и обезвъдушаваш-90градуса но по принцип остава малко в блока .
- muhtarov
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: смяна на антифриз
anonimko написа:Доливането само на студен двигател а смяната става като махнеш долния мъркуч на радиатора да изтече стария антифриз слагаш пак мъркуча сипваш новия и обезвъдушаваш-90градуса но по принцип остава малко в блока .
аз даже махнах само долния на казана
и долях концентрат
и втория път като трябваше да долея само концентат
и за всеки случай в багажника си нося две бутилки концентрат и една вода
за зимния период и сгъваема лопата
- vladobe
- Мнения: 169
- Регистриран на: Чет 13 май 2010 0:50
- Автомобил: Polo 9N Wolfsburg Edition
- Двигател: General Electric F404-GE-402
Re: смяна на антифриз
muhtarov написа:anonimko написа:Доливането само на студен двигател а смяната става като махнеш долния мъркуч на радиатора да изтече стария антифриз слагаш пак мъркуча сипваш новия и обезвъдушаваш-90градуса но по принцип остава малко в блока .
аз даже махнах само долния на казана
и долях концентрат
и втория път като трябваше да долея само концентат
и за всеки случай в багажника си нося две бутилки концентрат и една вода
за зимния период и сгъваема лопата
Ти остави, че аз трябва да ходя да ми проверят антифриза да видя дали е читав, че откакто съм взел колата не съм го пипал и проверявал. А за лопатата не се прави знаем че си мафиозо и ходиш да правиш дупки по плажовете да заравяш туристи!

- Optimus
- Мнения: 9
- Регистриран на: Нед 13 юни 2010 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Groom Lake
Re: смяна на антифриз
Здравейте отново
Както може би се разбира от поста ми по-горе вече смених антифриза на Поло-то,но сега се сблъсках с друг проблем...Но преди да премина към същността,мисля,че ще е по-добре да дам малко разяснения...Преди 2 седмици,когато стана самата смяна отидох в сервиза с 2 бутилки от по 1,5 литра всяка червен (някакъв немски)антифриз.Както хора са писали тук откачиха ми долния маркуч и оставиха да изтече както може там да изтече...После наляха сумарно около 2,8 литра антифриз,като ми направи впечатление,че сипаха само концентрат-без вода.Набичиха парното,махнаха капачката на разширителния резервоар и оставиха Поло да се обезвъздуши...Уж направиха всичко,тръгвам си аз оттам и след има-няма километър колата загря до около 100 градуса,но в рамките на минута ги свали до нормалните 90.След това цял ден нямах проблеми и всичко беше наред.След няколко дена забелязах,че нивото на течността е спаднало и сипах около 200 мл вода,по съвет на сервиза.Днес обаче колата отново започна да загрява до към 100 градуса,но вече не иска да ги свали (освен ако не пусна парното,разбира се).Дори включването на перката не успява да промени ситуацията.Някой има ли идея от какво може да се е получило това,тъй като преди смяната на антифриза това не се е случвало ?
Благодаря предварително !
Както може би се разбира от поста ми по-горе вече смених антифриза на Поло-то,но сега се сблъсках с друг проблем...Но преди да премина към същността,мисля,че ще е по-добре да дам малко разяснения...Преди 2 седмици,когато стана самата смяна отидох в сервиза с 2 бутилки от по 1,5 литра всяка червен (някакъв немски)антифриз.Както хора са писали тук откачиха ми долния маркуч и оставиха да изтече както може там да изтече...После наляха сумарно около 2,8 литра антифриз,като ми направи впечатление,че сипаха само концентрат-без вода.Набичиха парното,махнаха капачката на разширителния резервоар и оставиха Поло да се обезвъздуши...Уж направиха всичко,тръгвам си аз оттам и след има-няма километър колата загря до около 100 градуса,но в рамките на минута ги свали до нормалните 90.След това цял ден нямах проблеми и всичко беше наред.След няколко дена забелязах,че нивото на течността е спаднало и сипах около 200 мл вода,по съвет на сервиза.Днес обаче колата отново започна да загрява до към 100 градуса,но вече не иска да ги свали (освен ако не пусна парното,разбира се).Дори включването на перката не успява да промени ситуацията.Някой има ли идея от какво може да се е получило това,тъй като преди смяната на антифриза това не се е случвало ?
Благодаря предварително !
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: смяна на антифриз
Има вероятно останал въздух в системата. Освен това охлаждането ти е влошено, защото ползваш неразреден концентрат. Разреждането му с дестилирана вода подобрява топлопроводимостта и оттам - охлаждането. 

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта