Климатика...

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
vaskom
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Климатика...

Мнениеот vaskom » Съб 20 юни 2009 19:39


Здравейте колеги !
Полото миличкото ми то е 1,4 MPI,AUD двигател 2001г.Днес понеже се изпържихме с жената и реших да пусна климатика малко, обаче цък !Духа се едно парното съм включил!Преди няколко дни бях писал в друга тема,че съм ударил изпускателния колектор!Всеоще не съм го оправил,но болешките стават все повече.Дали двете имат нещо общо?!Между другото термостата работи,но датчика ,който е на самия радиатор за температурата май се е прецакал и не ми включва перката всеки път! :roll: Другият ми въпрос е когато включа климатика перката трябва ли да върти постоянно?! :| КЛИМАТИКА ИМА ЛИ БУШОН? :shock Сащо нищо неможах да открия по този въпрос!Относно филтъра за купето не съм го проверявъл как е но утре ако не вали ше пробвам без него!
Благодаря за отговорите Ви предварително! :bowdown




serengeti
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатика...

Мнениеот serengeti » Нед 21 юни 2009 10:27


1.Перката върти постоянно понякога на 2 ра понякога на 1 ва степен.
2.Климатика има бушон,виж си упътването за колата.
3.Направи си профилактика на климатика защото когато температурите зимата са под 0 градуса гумените уплътнения се свиват и фреона бяга.
4.Климатика трябва да се пуска и зимата когато температурата е над 0 градуса, а врътката на парното пак я слагаш на топло за да се избегнат последствията от т.3


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Климатика...

Мнениеот Uneek » Нед 21 юни 2009 20:04


И аз имам ядове с климатика тия дни :(
Гори ми бушоните яко! Та значи това на снимката са бушоните които стоят отгоре на управляващия блок на климатика (намират се зад акумулатора)! При мен гори този от дясно (той липсва на снимката.
Това голямото дето прилича на пластинка също е бушон, беше ми нагорял и го смених!
Във ФВ казват че трябва да е 50А, а този нагорелия при мен беше 40А... не знам какво да мисля. С L&R сменихме бушоните както и този големия, но проблема пак остана :( нагаря този десния бушон дето е 20А. Малкия дето е 5А е за електрошалтера на компресора. Най вероятно някоя от перките дава нещо накъсо, тъй като ги правих февруари месец - бяха им се разбили втулките и тресяха, и явно сега сдава и електрическата им част... Ще я мъча тия дни още да я оправям и ще пиша от какво е било...
Прикачени файлове
bushon1.JPG


Потребителски аватар
vaskom
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатика...

Мнениеот vaskom » Пон 22 юни 2009 18:14


Здравейте колеги!
Благодаря за съдействието което оказвате!
Вчера имах повече време и реших да погледна състоянието на филтъра към купето за свежия въздух!Е да де само дето като махнах предната кора (лявата) пред чистачките ,няма да ви описвам какво беше.Чак ме досрамя да го снимам!То какво ли нямаше върху и около него-клечки листа (явно от миналата година) така любимите цветове на липата и най вече четири шепи кал! :evil:
Изчисти всичко до основи!Пуснах климатика но ефект никакъв!Направи ми впечетление обаче че тръбите на климатика са студени и то доста!Което ме навежда на мисълта,че компресора работи и нагнетява фреона!Дали е така не съм сигурен може би някой ще помогне в случая!
друго което ме съветват е да напръскам всички БУКСИ с WD40!Имало ефект!
Колега ето снимка на моите бушони до акумолатора - но не съм сигурен и не знам кой за какво е а и никаде не намерих инфо за тях!Ако имаш хелп!10Х :bowdown


John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Климатика...

Мнениеот John3V » Вто 23 юни 2009 11:06


В обратен ред: тия предпазители, върху аку-то май само за заблуда са 4бр. Виж по-долу (под тях), че излиза само една жица - към перката на радиатора (кондензатора на климатика) и там предпазителя трябва да е 20 или 25А (не съм сигурен за твоята колко е, аз съм сложил 20А и нямам проблем, щото с 10А ми спираше перката от време на време ;) - до следващия предпазител ).

После: всички "тръби" на климатика, ако са студени - това не е никак добре. Студена трябва да е само тръбата, която влиза в купето (т.нар. ниско налягане), а за високото нал. (горе, при изсушителя) трябва да НЕ Е студена.

Иди при майстор (ама истински) да ти измери усредненото налягане при 2000 об. (всичко друго е бошлаф работа).
Ако и тогава се установи, че климата ти бачка, а студено нямаш, значи те е сполетяла участта на предишната ми кола - вътре, върху изпарителя се бяха нахакали всякакви листа, листенца, тревички и прахоляци - чисти се изключително гадно - вариант е да покараш малко офроуд, за да изпадат тия налепи.

П.С. Не е много добра идеята да се пръскат букси с WD-40, особено, там където протича голям ток. Има опасност от възпламеняване.


shl
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 13 фев 2009 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Re: Климатика...

Мнениеот shl » Съб 13 ное 2010 14:52


Колега Uneek как реши проблева с изгарящите предпазители на климатика,защото и аз имам същият проблем.Дори като смених последният път с предпазител от 25 Амп той се разстопи и едва успях да го отстраня.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stoqnSDP и 51 госта