K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Johny Bravo
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia, Bulgaria

K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот Johny Bravo » Пон 19 мар 2012 9:22


Здравейте,
Решил съм да сложа перящ се филтър на Полото, 9N 2005. Някой друг слагал ли е такъв филтър на дизел? На мотора си имам и ефекта откъм разход и вървене е голям. За колата искам да сложа също.
Моля за мнения! :beer

Последна промяна от Johny Bravo на Сря 21 мар 2012 22:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот BLADE8209 » Вто 20 мар 2012 18:50


Помисли и за дебитомера, щото на полото се сменя трудно филтера (на гадно място е) и не ми се вява да го переш и омасляваш редовно а и нашите улици са бая прашни!!! А един дебитоер настаро е около 120лв прецени си риска.


Потребителски аватар
Johny Bravo
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот Johny Bravo » Сря 21 мар 2012 22:29


Благодаря ти за отговора, филтЪра се сменя като отвиеш Два винта и дръпнеш кутията леко нагоре. maikomila

Въпроса ми беше по-скоро дали някой е слагал такъв и дали е имало разлика във вървене/разход. Ясно е, че от 1,4 TDI не може да се очакват спортни успехи, не ми е това целта.


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот BLADE8209 » Сря 21 мар 2012 23:22


Относно спортните успехи наказвал съм доста по голями събратя и не само. Колата е уникална но за кси разтояния и бърз старт но над 140км се усеща лек тормоз но все пак за 3-ри цилиндъра е супер.
А колкото до филтера се сваля халогена от там се развиват три винта с еврейска звезда и долната част на филтера излиза надолу, освен ако не ти се сваля бронята така че не е най-лесния за смяна.

Колега мислех че говориш за 6N2 ама май-говориш за 9N3 затова си оправи заглавието за да не те подбере Боби :)


Потребителски аватар
Johny Bravo
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот Johny Bravo » Чет 22 мар 2012 9:27


Да за 9N говоря и филтъра се сваля както казах, на два винта, за 2 минути. Ако искаш някой път може да ти покажа, ако ти ми покажеш две отворени бири! :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот zfa159 » Пет 23 мар 2012 22:55


Никой не мисли за турбото,при слагането на такъв филтър на двигател с турбо :) Филтъра е по-пропусклив и заради това колата върви по-добре т.е. филтърната му хартия е по-рехава и филтрацията е по-слаба.Резултата е,че в двигателя влизат фини частици прах,които иначе стандартния филтър,ако е качествен,би задържал.Този прах,в комбинация с маслото,което има по турбопътищата и по самите перки на турбото,се превръща в една чудесна шлайф паста за турбото и за цилиндъра на двигателя.Резултата е доста по-бързо износване на двигателя и доста по-кратък живот на турбото. Ако бяха толкова хубави,щяха да ги слагат още в завода.
Тук доста хора ще ревнат,че видиш ли спортния филтър не е по-рехав,ами просто има по-голяма площ и заради това минава повече въздух.Еми да ама точно K&N имаха едно тестово макетче с един вентилатор и две пластмасови топчета и две парчета от филтър с еднаква площ.Едното от стандартна хартия (жълтеникава),другото от K&N хартията (тъмно кафявата).Та демонстрираха как през еднаквата площ топчето се качва различно нагоре под въздействието на вентилатора...т.е. сами си отговаряте на въпроса за плътността на хартията и способностите и да филтрира.При атмосферния двигател не е толкова голям проблем,защото няма толкова масло из колекторите,а и няма турбо,което да шлайфа,ама специално при ТДИ е много вредно да се слага подобен филтър.
:beer


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот BLADE8209 » Съб 24 мар 2012 0:06


Най-накрая добре обоснован отговор. :да: :да: :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот zfa159 » Съб 24 мар 2012 0:13


Който всеки момент ще бъде оплют от някой бесен фен на спортните филтри mhihi
Хората отдавна са казали и доказали,че всичко е въпрос на компромис - печелиш ли от едно,губиш от друго и при повечето неща с двигателите и мощност и т.н. е точно така.Примерно печелиш повече въздух,ама по-зле филтриран,ама пък печелиш повече мощност,за сметка на по-малък живот на двигателя.Махнеш ли гърнетата,печелиш повече мощност и по-дълъг живот на турбото,за сметка на по-силен шум (по-нисък комфорт) и екология (за което пркатически на никой не му дреме,ама реално си е нещо,което губиш и го има в уравнението :) ).
И то за всичко е така и нещата седят все на едно и също кантарче :)
За да стане като хората,трябва филтъра пак да си е панелен,хартиен,от тези,които се сменят,само че да е с по-голяма площ и кутията за ф-ра да е по-голяма.тогава се губи пространство и финанси (по-големия ф-р е по-скъп),ама пък се печели повече въздух,който е качествено филтриран (освен ако ф-ра не е менте,де...).Предимството на спортния е,че дава по-голям дебит през себе си при същия обем,само че,както горе казах,все трябва да е за сметка на нещо и това е филтрацията на частиците във въздуха.
:beer


Потребителски аватар
Pirogov
Мнения: 671
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот Pirogov » Съб 24 мар 2012 0:23


колега аз ако мога да ти бъда полезен - карах 5000 км. със спортен филтър... извадих го и го хвърлих в кофата. Беше целия полепнал в **** от праха.Лошото е, че тия филтри се пръскат със спрей, който ги омаслява, но после полепва по тая мазнотия гняс и трябва да го чистиш на 2-3 хиляди... Успех дано съм ти бил полезен.


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: K&N Въздушен Филтър за 1,4 TDI ?

Мнениеот BLADE8209 » Съб 24 мар 2012 0:46


Затова казах по горе че рябва да се пере доста често че има много прах но ......А иначе ако някой е ентусиаст мойе да си направи (ако има място де) една кутия с два панелни филтера, има как да се измисли за да има по голяма площ и да диша по добре. На моето Поло е коносовиден в кутия в калника и е доста голям (оригиналния) миля няма нужда от по голям.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта