Колега, тъй, като гледам няма кой да ти отговори на определено ясен проблем, а именно датчик на колянов вал! Намери втора употреба ако искаш или си купи нов. Щом го дава, като грешка значи прексъва датчика. Той има такова свойство, като започне да загрява и прексъва.
Под "или работи или не" се има предвид "или прекъсва, записва грешка или не записва грешка, при което следва, че работи".
Ако не ти се дават 90-100 лв си карай така, докато прекъсне нацяло и тогава ще си напълно сигурен.
Само даваме мнение в този форум, така, че не го приемай на 100%, но доста често може да си оправиш колата от форума, отколкото при някой дилетант.
Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Смених датчика на коляновия вал. На втория ден пак угасна. Няма оправия.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Съжалявам колега, аз лично съм го изпитал това чувство. Нов датчик ли сложи или втора употреба? Сега записва ли същата грешка? Ходил съм по доста диагностики и обикновено проблема е в самият датчик.
Другият вариант е да ти набива грешката заради проблем по ангренажният ремък, ако не е зацепен правилно. Това гледал ли си го?
Да не е някакво реле или кабела до самият датчик?
Другият вариант е да ти набива грешката заради проблем по ангренажният ремък, ако не е зацепен правилно. Това гледал ли си го?
Да не е някакво реле или кабела до самият датчик?
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Решение на моя проблем:
След запушване на EGR клапана колата се оправи и вече не гасне (от над половин година).
След запушване на EGR клапана колата се оправи и вече не гасне (от над половин година).
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 13:43
- Автомобил: Polo 6 N Variant
- Двигател: 1999
- Местоположение: Средец
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Благодаря ви, че дадохте отговор на проблема !
Ако не е информацията във форума, за доста неща ще сме невежи. Каква функция изпълнява този клапан ? Търсех инфо в нета, но не ми стана ясно.
Ако не е информацията във форума, за доста неща ще сме невежи. Каква функция изпълнява този клапан ? Търсех инфо в нета, но не ми стана ясно.
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Не съм специалист по тези въпроси, но доколкото знам ЕГР клапанът връща част от изгорелите газове в смукателния колектор и ги смесва с въздуха, като по този начин се намалява разходът на гориво и се повишава ефективността на двигателя.
Не съм срещал никъде да пише, че при неработещ такъв клапан колата може да гасне, но явно може. При мен си го обяснявам с това, че когато клапанът не работи и сигурно връща прекалено много изгорели газове, от което колата се дави, гасне и след това не може да запали.
Освен това е доста скъп този клапан и затова моят майстор просто го затапи и разкачи датчика. Не съм вярвал, че ще се оправи след това колата, но сега работи като часовник: няма друсане, няма скачане като жаба, няма гаснене. А всички симптоми бяха като на повреден датчик на коляновия вал.
Не съм срещал никъде да пише, че при неработещ такъв клапан колата може да гасне, но явно може. При мен си го обяснявам с това, че когато клапанът не работи и сигурно връща прекалено много изгорели газове, от което колата се дави, гасне и след това не може да запали.
Освен това е доста скъп този клапан и затова моят майстор просто го затапи и разкачи датчика. Не съм вярвал, че ще се оправи след това колата, но сега работи като часовник: няма друсане, няма скачане като жаба, няма гаснене. А всички симптоми бяха като на повреден датчик на коляновия вал.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това
Може да гасне двигателя, разбира се. При неработеща картерна вентилация има проблем с определянето на въздуха, който постъпва в двигателя през всмукателния колектор. Картерната вентилация служи за връщане за доизгаряне на газовете от картера. По важното в случая е, че картерната вентилация, дросела и всмукателния колектор са една система и си влияят взаимно, на пътя им се намира много важен датчик, МАП сензор, при други двигатели има и дебитомер вместо мап.
Когато има запушване или неработеща коректно картерна вентилация, датчика не отчита правилно количеството въздух и съответно компа коригира сместа грешно, грешно си смята натоварването от консуматори или при бууст, когато мапа или дебитомера оказва най голямо влияние.
Компютъра си прави изчисленията от температурния датчик, мапа, и тпс (датика на дросел клапата), ламбда сондата.
Отделно по мои наблюдения, много колеги съобщават за светеща от време на време лампа на маслото пак при запушване по системата. Светва и ЕРС лампата и се започва, смени дросела, смени мапа, смени колата........
ЕГР освен влиянието си на празния ход служи да предотврати навлизането на масло във всмукателния колектор, но тук има констурктивни различия при различните двигатели и години.
Друг е въпроса, че при проблемен ЕГР т.е. запушена вентилация има затруднено мазане, разреждане на маслото и от там износени разпределителни валове и много други пробелми по двигателя, нагари по ламбда сондата, мап сензора и т.н.
Сещате се какво става ако примерно ламбдата и мапа не работят.
ЕГР по принцип не се затапва и не е препоръчително особено ако се кара само на бензин, може би колегата не се притеснява, защото кара основно на газ.
Когато има запушване или неработеща коректно картерна вентилация, датчика не отчита правилно количеството въздух и съответно компа коригира сместа грешно, грешно си смята натоварването от консуматори или при бууст, когато мапа или дебитомера оказва най голямо влияние.
Компютъра си прави изчисленията от температурния датчик, мапа, и тпс (датика на дросел клапата), ламбда сондата.
Отделно по мои наблюдения, много колеги съобщават за светеща от време на време лампа на маслото пак при запушване по системата. Светва и ЕРС лампата и се започва, смени дросела, смени мапа, смени колата........
ЕГР освен влиянието си на празния ход служи да предотврати навлизането на масло във всмукателния колектор, но тук има констурктивни различия при различните двигатели и години.
Друг е въпроса, че при проблемен ЕГР т.е. запушена вентилация има затруднено мазане, разреждане на маслото и от там износени разпределителни валове и много други пробелми по двигателя, нагари по ламбда сондата, мап сензора и т.н.
Сещате се какво става ако примерно ламбдата и мапа не работят.
ЕГР по принцип не се затапва и не е препоръчително особено ако се кара само на бензин, може би колегата не се притеснява, защото кара основно на газ.

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта