Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот freelancer » Вто 15 юли 2014 14:00


Колега, тъй, като гледам няма кой да ти отговори на определено ясен проблем, а именно датчик на колянов вал! Намери втора употреба ако искаш или си купи нов. Щом го дава, като грешка значи прексъва датчика. Той има такова свойство, като започне да загрява и прексъва.
Под "или работи или не" се има предвид "или прекъсва, записва грешка или не записва грешка, при което следва, че работи".
Ако не ти се дават 90-100 лв си карай така, докато прекъсне нацяло и тогава ще си напълно сигурен.

Само даваме мнение в този форум, така, че не го приемай на 100%, но доста често може да си оправиш колата от форума, отколкото при някой дилетант.




dosh
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 07 мар 2014 12:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот dosh » Пон 28 юли 2014 8:32


Смених датчика на коляновия вал. На втория ден пак угасна. Няма оправия.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот freelancer » Вто 29 юли 2014 18:50


Съжалявам колега, аз лично съм го изпитал това чувство. Нов датчик ли сложи или втора употреба? Сега записва ли същата грешка? Ходил съм по доста диагностики и обикновено проблема е в самият датчик.
Другият вариант е да ти набива грешката заради проблем по ангренажният ремък, ако не е зацепен правилно. Това гледал ли си го?
Да не е някакво реле или кабела до самият датчик?


dosh
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 07 мар 2014 12:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот dosh » Пон 18 май 2015 10:18


Решение на моя проблем:

След запушване на EGR клапана колата се оправи и вече не гасне (от над половин година).


dantho.mihov
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 06 окт 2014 13:43
Автомобил: Polo 6 N Variant
Двигател: 1999
Местоположение: Средец

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот dantho.mihov » Пон 18 май 2015 17:34


Благодаря ви, че дадохте отговор на проблема !
Ако не е информацията във форума, за доста неща ще сме невежи. Каква функция изпълнява този клапан ? Търсех инфо в нета, но не ми стана ясно.


dosh
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 07 мар 2014 12:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот dosh » Вто 19 май 2015 10:37


Не съм специалист по тези въпроси, но доколкото знам ЕГР клапанът връща част от изгорелите газове в смукателния колектор и ги смесва с въздуха, като по този начин се намалява разходът на гориво и се повишава ефективността на двигателя.

Не съм срещал никъде да пише, че при неработещ такъв клапан колата може да гасне, но явно може. При мен си го обяснявам с това, че когато клапанът не работи и сигурно връща прекалено много изгорели газове, от което колата се дави, гасне и след това не може да запали.

Освен това е доста скъп този клапан и затова моят майстор просто го затапи и разкачи датчика. Не съм вярвал, че ще се оправи след това колата, но сега работи като часовник: няма друсане, няма скачане като жаба, няма гаснене. А всички симптоми бяха като на повреден датчик на коляновия вал.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2, 2001 г., гасне, трудно пали след това

Мнениеот freelancer » Вто 19 май 2015 13:13


Може да гасне двигателя, разбира се. При неработеща картерна вентилация има проблем с определянето на въздуха, който постъпва в двигателя през всмукателния колектор. Картерната вентилация служи за връщане за доизгаряне на газовете от картера. По важното в случая е, че картерната вентилация, дросела и всмукателния колектор са една система и си влияят взаимно, на пътя им се намира много важен датчик, МАП сензор, при други двигатели има и дебитомер вместо мап.
Когато има запушване или неработеща коректно картерна вентилация, датчика не отчита правилно количеството въздух и съответно компа коригира сместа грешно, грешно си смята натоварването от консуматори или при бууст, когато мапа или дебитомера оказва най голямо влияние.
Компютъра си прави изчисленията от температурния датчик, мапа, и тпс (датика на дросел клапата), ламбда сондата.
Отделно по мои наблюдения, много колеги съобщават за светеща от време на време лампа на маслото пак при запушване по системата. Светва и ЕРС лампата и се започва, смени дросела, смени мапа, смени колата........
ЕГР освен влиянието си на празния ход служи да предотврати навлизането на масло във всмукателния колектор, но тук има констурктивни различия при различните двигатели и години.
Друг е въпроса, че при проблемен ЕГР т.е. запушена вентилация има затруднено мазане, разреждане на маслото и от там износени разпределителни валове и много други пробелми по двигателя, нагари по ламбда сондата, мап сензора и т.н.
Сещате се какво става ако примерно ламбдата и мапа не работят.
ЕГР по принцип не се затапва и не е препоръчително особено ако се кара само на бензин, може би колегата не се притеснява, защото кара основно на газ. :wink



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта