Преправяне на комутатора

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Пон 06 юни 2011 14:21


Ами грабвай една бобина от кръглите (гледай да е такава от кола с хол-датчик, понеже тези с чукчето имат по-различно съпротивление на 1ната и 2ната намотка), почти вечни са и един комутатор (с малко желание и за 10 лева можеш да намериш работещ телефункен) и направо действай, колега. Ваското го е написал доста точно и разбираемо, не мисля, че можеш да объркаш нещо :beer




Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Пон 06 юни 2011 20:00


Значи досега намерих работещ комутатор за Самара
06062011694.jpg
06062011695.jpg


схемата на свързване е тази
06062011691.jpg
06062011692.jpg

За бобина мисля да използвам моята оригинална (мерих омовете на първичната намотка на моята и на ладовата и са еднакви (1,7 ома) има разлика във вторичната намотка ама там не е толкова фатално-просто моята е с по-малко омове(3,43 срещу 4.61 на ладовата)което значи ,че високото напрежение към свещите ще е по-малко но пък то досега така си е и работело.По важно е първичната намотка защото от там зависи натоварването на комутатора.Мен ме интересува повече управлението на бобината-т.е. комутатора.Трябва да се снабдя с малко кабели и евентуално оригинални букси за лада (за комутатора) и за VW ( от инсталацията и към делкото) от някоя морга и свободно време-него сигурно ще го имам в събота и неделя и ще пиша какво е станало.Нямам намерение да развалям старата инсталация така,че ако си намеря оригинален комутатор (втора употреба) ще си е по досегашния начин а това с ладовия комутатор ще е за резерва.


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Чет 09 юни 2011 21:49


След еднодневно обикаляне по моргите открих това:
букса за комутатора-оказа се ,че на Самара и на VW(по-старите модели-до 90год) са еднакви буксите а сигурно и комутаторите-понеже свързването е еднакво .Намерих и комутатор за VW за тази букса но не взех,защото в момента имам ладовата (тази букса не е като моята със 6 пина а е със 7 пина)
09062011700.jpg


букса за свързване към инсталацията-намерих я най-трудно от трите букси.Явно в другите VW-та тази букса я няма(само в тези с HZ мотор).В крайна сметка я намерих в един SEAT Толедо.
09062011701.jpg


и буксата за свързването с делкото
09062011702.jpg



И-----иииииииииииии нарая след като намерих всичко и остана само да го сглобя намерих и една бобина с комутатор като моя (с 6 пина) и полото се съживи.Изказвам благодарности на колегата от форума deocfc
който ми продаде въпросната бобина .


Не съм се отказал да сглобя и другите елементи ,но това ще стане евентуално другата седмица.Ако проработи ще остане за резерва.

Поздрави



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта