
Преправяне на комутатора
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Ами грабвай една бобина от кръглите (гледай да е такава от кола с хол-датчик, понеже тези с чукчето имат по-различно съпротивление на 1ната и 2ната намотка), почти вечни са и един комутатор (с малко желание и за 10 лева можеш да намериш работещ телефункен) и направо действай, колега. Ваското го е написал доста точно и разбираемо, не мисля, че можеш да объркаш нещо 

- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
Значи досега намерих работещ комутатор за Самара
схемата на свързване е тази
За бобина мисля да използвам моята оригинална (мерих омовете на първичната намотка на моята и на ладовата и са еднакви (1,7 ома) има разлика във вторичната намотка ама там не е толкова фатално-просто моята е с по-малко омове(3,43 срещу 4.61 на ладовата)което значи ,че високото напрежение към свещите ще е по-малко но пък то досега така си е и работело.По важно е първичната намотка защото от там зависи натоварването на комутатора.Мен ме интересува повече управлението на бобината-т.е. комутатора.Трябва да се снабдя с малко кабели и евентуално оригинални букси за лада (за комутатора) и за VW ( от инсталацията и към делкото) от някоя морга и свободно време-него сигурно ще го имам в събота и неделя и ще пиша какво е станало.Нямам намерение да развалям старата инсталация така,че ако си намеря оригинален комутатор (втора употреба) ще си е по досегашния начин а това с ладовия комутатор ще е за резерва.
схемата на свързване е тази
За бобина мисля да използвам моята оригинална (мерих омовете на първичната намотка на моята и на ладовата и са еднакви (1,7 ома) има разлика във вторичната намотка ама там не е толкова фатално-просто моята е с по-малко омове(3,43 срещу 4.61 на ладовата)което значи ,че високото напрежение към свещите ще е по-малко но пък то досега така си е и работело.По важно е първичната намотка защото от там зависи натоварването на комутатора.Мен ме интересува повече управлението на бобината-т.е. комутатора.Трябва да се снабдя с малко кабели и евентуално оригинални букси за лада (за комутатора) и за VW ( от инсталацията и към делкото) от някоя морга и свободно време-него сигурно ще го имам в събота и неделя и ще пиша какво е станало.Нямам намерение да развалям старата инсталация така,че ако си намеря оригинален комутатор (втора употреба) ще си е по досегашния начин а това с ладовия комутатор ще е за резерва.
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
След еднодневно обикаляне по моргите открих това:
букса за комутатора-оказа се ,че на Самара и на VW(по-старите модели-до 90год) са еднакви буксите а сигурно и комутаторите-понеже свързването е еднакво .Намерих и комутатор за VW за тази букса но не взех,защото в момента имам ладовата (тази букса не е като моята със 6 пина а е със 7 пина)
букса за свързване към инсталацията-намерих я най-трудно от трите букси.Явно в другите VW-та тази букса я няма(само в тези с HZ мотор).В крайна сметка я намерих в един SEAT Толедо.
и буксата за свързването с делкото
И-----иииииииииииии нарая след като намерих всичко и остана само да го сглобя намерих и една бобина с комутатор като моя (с 6 пина) и полото се съживи.Изказвам благодарности на колегата от форума deocfc
който ми продаде въпросната бобина .
Не съм се отказал да сглобя и другите елементи ,но това ще стане евентуално другата седмица.Ако проработи ще остане за резерва.
Поздрави
букса за комутатора-оказа се ,че на Самара и на VW(по-старите модели-до 90год) са еднакви буксите а сигурно и комутаторите-понеже свързването е еднакво .Намерих и комутатор за VW за тази букса но не взех,защото в момента имам ладовата (тази букса не е като моята със 6 пина а е със 7 пина)
букса за свързване към инсталацията-намерих я най-трудно от трите букси.Явно в другите VW-та тази букса я няма(само в тези с HZ мотор).В крайна сметка я намерих в един SEAT Толедо.
и буксата за свързването с делкото
И-----иииииииииииии нарая след като намерих всичко и остана само да го сглобя намерих и една бобина с комутатор като моя (с 6 пина) и полото се съживи.Изказвам благодарности на колегата от форума deocfc
който ми продаде въпросната бобина .
Не съм се отказал да сглобя и другите елементи ,но това ще стане евентуално другата седмица.Ако проработи ще остане за резерва.
Поздрави
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта