Пипаш маркучите - големия кръг отваря,като загрее на 90 по таблото,едния маркуч към радиаторчето топъл,другия студен на камък. Логичната причина е задръстен радиатор.Сменихме го и нищо,същата работа.Разглобихме стария и намерихме вътре парченца пластмаса.Веднага свалихме помпата - тя беше останала почти без турбинка,само може би 1/4 от витлата бяха там.
Оказа се,че върти по много малко вода,която успява да охлади двигателя така,че да не минава 90 градуса,но не стига дебит за да бута през парното (при охлаждането на двигателя водата по естествен път също би могла да си циркулира до известна степен,защото горещета отива ногре и студената идва отдолу,горещата се избутва от студената към радиатора отпред,там се охлажда,пада надолу и избутва нова гореща,при съвсем леко побутване от помпата,явно успява да държи нормална работна температура).
Общо взето щом се държи така,не пречи да се види състоянието на помпата и да се смени,ако е нужно.Не е достатъчно турбинката да е здрава и да е на място,а и да не превърта в оста (там се крепи на накатка,която често се прецаква и превърта).


