Polo 6n AEE - Проблем с парното

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Поло 1.6 АЕЕ

Мнениеот zfa159 » Чет 24 ное 2011 9:42


Съвсем не :) Аз с едно Лупо си играх много време.Тръгваш в градки условия,няма парно,загрява нормално.Извън града постепенно идва някакво много мизерно парно.
Пипаш маркучите - големия кръг отваря,като загрее на 90 по таблото,едния маркуч към радиаторчето топъл,другия студен на камък. Логичната причина е задръстен радиатор.Сменихме го и нищо,същата работа.Разглобихме стария и намерихме вътре парченца пластмаса.Веднага свалихме помпата - тя беше останала почти без турбинка,само може би 1/4 от витлата бяха там.
Оказа се,че върти по много малко вода,която успява да охлади двигателя така,че да не минава 90 градуса,но не стига дебит за да бута през парното (при охлаждането на двигателя водата по естествен път също би могла да си циркулира до известна степен,защото горещета отива ногре и студената идва отдолу,горещата се избутва от студената към радиатора отпред,там се охлажда,пада надолу и избутва нова гореща,при съвсем леко побутване от помпата,явно успява да държи нормална работна температура).
Общо взето щом се държи така,не пречи да се види състоянието на помпата и да се смени,ако е нужно.Не е достатъчно турбинката да е здрава и да е на място,а и да не превърта в оста (там се крепи на накатка,която често се прецаква и превърта).
:beer




Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 646
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Поло 1.6 АЕЕ

Мнениеот Prodriver » Чет 24 ное 2011 13:20


Да вметна само,че водната помпа на АЕЕ-то е с метална турбинка,или поне тия 2 дето съм сменял аз бяха метални,не че е невъзможно и при металната да превърта или да се е отчупило нещо,но е по - слабо вероятно според мен. :roll:


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Проблем с парното на Поло 1.6 АЕЕ

Мнениеот Marto_Polo » Пет 25 ное 2011 14:05


Аз на старото ми Пежо 106 сменях водна помпа - италианска май беше някаква с метала турбинка и след няколко месеца я извадих без нито една лопатка на нея scare


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Поло 1.6 АЕЕ

Мнениеот zfa159 » Съб 03 дек 2011 15:23


Оригинално на AEE се слага помпа с пластмасови витла, уви на повечето, които съм разглобявал за ангренаж или за проблеми с топлото, си е била оригиналната, на 15 години вече и разбита,течаща,с леко превъртаща или напълно счупена турбина. Повечето,които се продават като неоригинални ( Hepu,Kolbenschmidt и т.н. ) са с метални лопатки и доста добро качество. Иначе 'талянската помпа на Metelli (не случайно наричано Ментели),не става,защото и аз съм виждал метална такава,която се беше разпаднала след няколко хиляди км ползване.
:beer


Потребителски аватар
ivo_sn
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Polo 6n AEE - Проблем с парното

Мнениеот ivo_sn » Чет 08 дек 2011 20:42


КОлеги смених гарнитура на главата и радиатора защото изглежда не е издържал на напъна. Казаха ми, че изглежда е била прегрявана преди да я вЗема и от там се е скапала гарнитурата. Дано да няма повече проблеми 4е да не ми се налага да пиша обяви по стъклата :Mr Green Fun



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта