


Почистване на дроселна клапа !
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Отвиваш четирите болта с който е захваната клапата, откачаш жилото, махаш един тънък маркуч, сваляш дросела и чистиш отдолу. Сглобяването по обратния ред. Отдолу има уплътнение, ако не е здраво го смени. Ако не ти се разглобява, бъркаш с по-дълга отвертка с парцал отпред и чистиш.
Re: Почистване на дроселна клапа !
След дълго проучване и общ преглед по различни коли с играене на обороти, стигнах до отговора, че често виновника е или във пробити вакуумни маркучи и смучене на въздух от някъде, или от температурен датчик с некоректни стойности, или от некоректен (мап сензор) в другите коли алтернативата му се пише (маф датчик) той е на друг принцип но изпълнява същата работа.=
Групата от датчици по колата често не дават грешка при диагностика, но работят некоректно и именно така се бърка настройката на двигатела.
При повреда на мап или маф сензора се стига до най често срещаният при нас проблем играене на обороти, по късно след почистване на клапата и високи обороти,муден старт, спад на обороти и гаснене на свободна, заглъхване при студен двигател и гаснене и др.
Не казвам, че са само те виновни, но са най често дефектирали. С некоректно даване на стойности и напрежения. като не се виждат на диагностика. Или поне майсторите не им знаят напреженията и съпротивленията.
П. П. темата може да се заключи.
Групата от датчици по колата често не дават грешка при диагностика, но работят некоректно и именно така се бърка настройката на двигатела.
При повреда на мап или маф сензора се стига до най често срещаният при нас проблем играене на обороти, по късно след почистване на клапата и високи обороти,муден старт, спад на обороти и гаснене на свободна, заглъхване при студен двигател и гаснене и др.
Не казвам, че са само те виновни, но са най често дефектирали. С некоректно даване на стойности и напрежения. като не се виждат на диагностика. Или поне майсторите не им знаят напреженията и съпротивленията.
П. П. темата може да се заключи.
- V_Power
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: B.Turnovo
Re: Почистване на дроселна клапа !
Предималко я разглобих.Картината беше следната :
.Взех 3,4 парцала препарат от сорта на обесмаслителя и много бензин .Половин час търкане докато светне.- V_Power
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: B.Turnovo
Re: Почистване на дроселна клапа !
Предималко я разглобих.Картината беше следната :
.Взех 3,4 парцала препарат от сорта на обесмаслителя и много бензин .Половин час търкане докато светне.- V_Power
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: B.Turnovo
Re: Почистване на дроселна клапа !
сглобих я .Запалих я на газ оборотите варираха от 1500 до 2500 реших да я обърна на бензин .Отначало първите секунди роботеше на 1100 и след като подадох гас се залепиха на 3000 ,4000 без да падат .Изгасих я и я запалих наново пак същото непа под 3000 .Ейтака няколко пъти пробах и се същото .Това нормално ли е ? Сега съм махнал клемата на акомулатора и довечера ще пробам как е .А междо другото като разглобявах намерих странни маркучи запушени с видия и глоздей .Някой знаели за какво са и дали е редно да са така .
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Почистване на дроселна клапа !
maznia написа:След дълго проучване и общ преглед по различни коли с играене на обороти, стигнах до отговора, че често виновника е или във пробити вакуумни маркучи и смучене на въздух от някъде, или от температурен датчик с некоректни стойности, или от некоректен (мап сензор) в другите коли алтернативата му се пише (маф датчик) той е на друг принцип но изпълнява същата работа.=
Групата от датчици по колата често не дават грешка при диагностика, но работят некоректно и именно така се бърка настройката на двигатела.
При повреда на мап или маф сензора се стига до най често срещаният при нас проблем играене на обороти, по късно след почистване на клапата и високи обороти,муден старт, спад на обороти и гаснене на свободна, заглъхване при студен двигател и гаснене и др.
Не казвам, че са само те виновни, но са най често дефектирали. С некоректно даване на стойности и напрежения. като не се виждат на диагностика. Или поне майсторите не им знаят напреженията и съпротивленията.
П. П. темата може да се заключи.
Или да се пробва с нещо такова: http://hho-hydrogensystems.com/11-%D0%9 ... D0%B0.html
- V_Power
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: B.Turnovo
Re: Почистване на дроселна клапа !
V_Power написа:сглобих я .Запалих я на газ оборотите варираха от 1500 до 2500 реших да я обърна на бензин .Отначало първите секунди роботеше на 1100 и след като подадох гас се залепиха на 3000 ,4000 без да падат .Изгасих я и я запалих наново пак същото непа под 3000 .Ейтака няколко пъти пробах и се същото .Това нормално ли е ? Сега съм махнал клемата на акомулатора и довечера ще пробам как е .А междо другото като разглобявах намерих странни маркучи запушени с видия и глоздей .Някой знаели за какво са и дали е редно да са така .
Същия проблем и на газ и на бензин си държи 3500 оборота .Помагайте че така неможе да се кара .В момента съм откачил пак клемата

- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Почистване на дроселна клапа !
Провери дали си закачил всички букси и маркучи. Също дали си закачил коректно жилото на газта. Виж дали не смуче въздух от някъде. Ако всичко е ОК, запали я студена на бензин и я остави да работи на ПХ докато не включи перката, без да пипаш нищо и с изключени всякакви консуматори. Маркуча който си посочил вероятно е маркуча, който идва от ЕVAP клапана и влиза в дросела. Запушен е за да не смуче въздух от там. Газаджийте обичат да го изолират този клапан за да не бърка сместа. Ако не знаеш какво прави този клапан, използвай търсачката има писано.
Re: Почистване на дроселна клапа !
колега най вероятно имаш дифектирал температурен датчик или некоректен мап или маф сензор. Аман от разбирачи решили да затапват въздушни и вакуумни трасета оправи ги. питай го този от когото си я купил що е направил така
Провери датчика за движение и датчика за отпуснат педал коректно ли работят.
чети и се вслушвай и в други мнения в по горните постове ако трябва прочети цялата тема .
Нещата от които може да е са много един от вариянтите е да отидеш на диагностика но едва ли ще ти покаже от какво е .
Ако ти излезне грешка ще ти я разчета запомни кода. ресет на компа преди диагностика и чакане за грешка ако трябва покарай малко и пак закачи.
П.П. Вероятно е при некоректна работа на датчик или омрял, колата да премине в авариен режим компа, заради екото и да прави така с оборотите
Провери датчика за движение и датчика за отпуснат педал коректно ли работят.
чети и се вслушвай и в други мнения в по горните постове ако трябва прочети цялата тема .
Нещата от които може да е са много един от вариянтите е да отидеш на диагностика но едва ли ще ти покаже от какво е .
Ако ти излезне грешка ще ти я разчета запомни кода. ресет на компа преди диагностика и чакане за грешка ако трябва покарай малко и пак закачи.
П.П. Вероятно е при некоректна работа на датчик или омрял, колата да премине в авариен режим компа, заради екото и да прави така с оборотите
Re: Почистване на дроселна клапа !
maslinkov написа:maznia написа:
.
Или да се пробва с нещо такова: http://hho-hydrogensystems.com/11-%D0%9 ... D0%B0.html
Браво колега маслинков напредваш доста браво.
- flameman5
- Мнения: 386
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на дроселна клапа !
На предната страница съм описал идентичен проблем с твоя. Минах по същия път като теб:
Пробвах какво ли не, за да я оправя сам, но без успех. В крайна сметка отидох в Бош сервиз и за 5 мин на компа колата стана като нова
. От голямо значение е в кой сервиз отиваш също. Аз съм много доволен от "Цоков и Канев" във Варна, защото предния път, когато един "майстор" ми беше "оправил" колата, положиха невероятни усилия и успяха да я спасят. Сега отново съм доволен - големи пичове са, начело с шефа на сервиза!!!
Така, че моя съвет е да не се опитваш да я развалиш повече, за 5мин ще ти коригират дроселовата клапа, при мен доколкото успях да разбера с 20 градуса имаше разминаване между реалната позиция на клапата и данните на компа. Не я адаптираха както когато я сложиха нова преди 2 години, но явно синхронизираха стойностите и всичко си заспа. УСПЕХ КОЛЕГА!!!
V_Power написа:.Запалих я на газ оборотите варираха от 1500 до 2500 реших да я обърна на бензин .Отначало първите секунди роботеше на 1100 и след като подадох гас се залепиха на 3000 ,4000 без да падат .Изгасих я и я запалих наново пак същото непа под 3000 .Ейтака няколко пъти пробах и се същото .Това нормално ли е ? Сега съм махнал клемата на акомулатора и довечера ще пробам как е .А междо другото като разглобявах намерих странни маркучи запушени с видия и глоздей .Някой знаели за какво са и дали е редно да са така .
Пробвах какво ли не, за да я оправя сам, но без успех. В крайна сметка отидох в Бош сервиз и за 5 мин на компа колата стана като нова

Така, че моя съвет е да не се опитваш да я развалиш повече, за 5мин ще ти коригират дроселовата клапа, при мен доколкото успях да разбера с 20 градуса имаше разминаване между реалната позиция на клапата и данните на компа. Не я адаптираха както когато я сложиха нова преди 2 години, но явно синхронизираха стойностите и всичко си заспа. УСПЕХ КОЛЕГА!!!
Re: Почистване на дроселна клапа !
До следващото смотано гориво което заредим и хоп пак на тази тема.
На колегата който е чистил клапата с обезмаслител - повече недей, или поне да става за алуминий, може да разяде филма на метала и да стане още по нацапваща се.
На колегата който е чистил клапата с обезмаслител - повече недей, или поне да става за алуминий, може да разяде филма на метала и да стане още по нацапваща се.
Re: Почистване на дроселна клапа !
До следващото смотано гориво което заредим и хоп пак на тази тема.
Дросела не се "цапа" от калпаво гориво,в описания случай дори не го "вижда".
Re: Почистване на дроселна клапа !
Да, не се цапа, но се почва с играене на обороти, после почистване и хоп пак тука.
- s16
- Мнения: 86
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна..Аспарухово
Re: Почистване на дроселна клапа !
Колеги днес и аз изчистих дроселчето и резултата е впечетляващ
.Изкарах сигурно 1 кг нагар ,но след като запалих колата ме зарадва вдигна си нормалните 1000 оборота ,започна да работи много плавно и много приятно,оставих я да поработи 15 минутки загря си на 90 градуса,пусна си перката,изключи я ,подадох и малко газ да се изфорсира (до към 3500-4000) паднаха оборотите до 1200 и веднага след това до 850-900 и си я загасих.Продлема беше следния палейки колата заснеше след 2-3 сек работа,последния път даже оборотите започнаха да играят между 1600-2000 и много се изплаших,но сега (да не казвам голяма дума)всичко е перфектно.ЕВАЛА за тази тема .Много специални поздрави за колегата сетил се да я направи..
.Ако имаш път към Варна с удоволстие ще те почерпя благодаря ви.....



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта