Прегрява, а перката не се включва.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
tumbavw
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:10
Автомобил: vw polo 1998 50hp
Двигател: 6 N
Местоположение: Пловдив

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот tumbavw » Нед 22 фев 2009 10:20


Колега това ми се е случвало вече 2 пъти. Не съм чел другите отговори, но от опит ти казвам какъв е проблема - термостат. Струва около 15 до 20лв. Стои в едни пластмасови тръби (охлъов) отдясно на ДВГ. Намираш го, развиваш 3-4 винта и тои пада в ръката. Отивш в магазина с него вземаш същия и повтаряш процедурата в обратен ред. Внимателно при навиването на винтовете в тия пластмаси, че ако се счупят :banghead: :banghead: :banghead: . Неприятно е, че ще трябва да долееш почти целото количество антифриз наново. Ако искаш може да си направиш и тест дали е тази причината. Палиш колата, работи на място, почва да загрява, пипаш големите маркучи за вода, единия е студен, а другия е топъл. След 2-рия път когато едва непрегрях колата взех 2 жици и едно копче. Жиците свързах директно за клемите на перката, а копчето под таблото, ако видя, че почва да грее, спирам и натискам копчето, за да не си прецакам ДВГ. Работи но не ми се е налагало да го ползвам. Иначе като ми блокира 2-та пъти иглата на термостата така се спасих, само че ръчно му бодвах един кабел да се включи перката. Дано съм ти бил полезен. Успех :да:




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19727
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот radotom » Нед 22 фев 2009 15:57


Съжалявам, амаа... такъв е бил термостата :(
Моя в началото беше добре, но сега от 1/2 година е сдухан и извън града, при скорост до 90км/ч не вдига над 80 градуса, а дам ли оборот, да се развърти както си требва и водната помпа- пада под 70*.
Щях вчера да сменям, ама ми е студено! :003: Пък и за да сваля моя- свалям цялата водна помпа...


nikolay_nikolov
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот nikolay_nikolov » Вто 05 май 2009 21:47


имах следния проблем: на светофара изведнъж стрелката за температурата "удари" 110 градуса! втрещих се! ами сега?! отворих капака а перката стои мирна и въобще не се включва! добре че бях близо до вкъщи, че включих парното на "6" и я закарах в къщи! на другия ден я закарах на електричар и му я оставих за ремонт (защото бях на работа). Пет часа по късно когато отидох при него се оказа че е разглобил дори таблото, за да види дали е в ред термоизмервателя! и нищо!!! едно голямо нищо!! в края на краищата ме увери, че проблема е в датчика който отчита температурата и ми предложи да го сменим. и аз нали му вярвам - нали е "майстор" реших да го купя - дадох 35 лева за нов датчик!! донесоха го, сменихме го и "греда" - пак температурата се качи на 110 градуса. и перката пак не се включва!!! тогава отидох при двигателя и докоснах мъркуча който трябва да вкарва горещата вода в радиатора и се опарих, но когато докоснах този който излиза от радиатора - ужасссссс - той бе студен. направих извода че няма циркулация на Н2О в радиатора и "майстора" веднага се съгласи!! изпратихме "чирака" да купи термостат - още 25 лв.!! и когато отворихме кутията в която е термостата се оказа че не той е виновен а капачката с която се затваря тази кутия - беше се счупил палеца който подпира оста на термостата! Купих капачката за 8 лв., поставих термостата и затворих кутията с капачка. налях Н2О и реших проблема! разбира се това ми костваше и 30 лв. за работа!! т.е. колеги извода е ходете в квалифицирани сервизи за да не си скубите косите по късно!!


Потребителски аватар
Tihomircho
Мнения: 37
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Tihomircho » Пон 14 юни 2010 5:12


Здравейте:
Чувал съм, че полото си излиза с фабричен дефект от завода на датчика на перката на радиятора. Когато си купувах поло, прочетох в един сайт, :deal че това е недостатък при тях и моята перка на радиатора включва когато си иска. :|


Потребителски аватар
vaskom
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот vaskom » Сря 16 юни 2010 20:16


Здравейте колеги!Проблемите които описвате ги има и при мен!Аз смених датчика които е на радиатора защото перката не се включваше изобщо.Смених антифриза с розов.Перката се включва но ми прави впечетление:температурата като стигне 90 градуса стои (примерно спрял съм на светофар) и изведнъж пада дори под 70 . Подавам малко повече газ за секунда и се вдига пак на 90 !?
Само да вметна че става въпрос за полото от снимката джигател 1.4MPI AUD !
Но винаги двете тръби са горещи! :screwy :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown споделете :roll:


Потребителски аватар
lexx2002
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 15:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот lexx2002 » Чет 17 юни 2010 8:33


Така ...Да напиша и аз няколко думи за моите премеждия с термостатите.Както по нагоре колегата споменава когато карах градско си кове на 90 градуса и всичко уж е ОК.Но като тръгнех извънградско и температурата падаше главоломно към 70 градуса.
Сменях термостати поне 5 бройки и ефекта беше нулев.На тез които са виждали сваления термостат знаят за това пластмасово недурозумение на VW.Затова бях решил да намеря начин да монтирам метален термостат.Поразтърсих се в каталозите за да вида размерите на различните модели и набелязох няколко.Имам приятел който работи в магазин за авточасти и ми даде няколко бройки.
След като имах заветните термостати в ръка се заех да огледам тоз прочут "октопод"и да вида дали ще легне в него металния термостат.За мой късмет още първия термостат легна идеално на местото си без да опира никъде.Само това коляно което затваря термостата

Изображение

трябва да се махне пластмасата на която опира иглата на стария оригинален термостат защото на металния това не му е нужно.След като го изпилих това чудо и премерих коляното дали уплътнява добре към самия октопод се оказа ,че му трябва около 1 мм за да прибере плътно(това е така защото самия термостат ляга на същото място където ляга и коляното) затова го свалих и изпилих съвсем малко ръба за да прилепне.

Заспа направо на местото си.След няколко проби на дълъг път останах доволен.След 1,5 години мъка да се преборя с това чудо наречено термостат най накрая намерих работещ вариант който е надежден и работи на 100%.

Бош номера на термостата е 1.071.87.305
Монтира се Опел ,Форд
За съжаление не успях да направя снимки на самата процедура


silvesterjunior
Мнения: 87
Регистриран на: Вто 02 юни 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот silvesterjunior » Съб 26 юни 2010 19:44


Всеки сам може да провери дали е изгорял ел. мотора на перката или е датчика и след това да търси другите причини. Откачва се буксата която е за перката и се подава ток директно на ел. мотора ако завърти значи е здрав. След това се оставя колата да загрее и за да включи датчика и на същата букса се замерва с мултицет дали има ток. Ако има подаден ток значи и датчика е здрав. След това се гледат маркучите за към радиатора дали са горещи или студени да се види дали отваря и затваря термостата. За такива работи не е нужен майстор :)
При мен се оказа перката и сам я смених. Държи се на три болата и се сменя за 20 минути. Само буксата не влизаше добре та я понатъманух :)


crazyhorse
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 12:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот crazyhorse » Пет 02 юли 2010 7:44


здравейте колеги любители на поло!
Снощи както си карам гелдам температурата на 110-120 градуса и лампичката започна да примигва. Явно перката нещо не е сработила. Веднага отбих, спрях и изгасих двигателя (което май е грешка, но така е с неопитните акто мен) отварям антифриза (няма течове) и добре че не ме изпръска. Долях 3-4 литра вода изчаках да изстине, но не иска да запали. Добре че стана близо до вкъщи че се прибрах, и на сутринат пак не иска да запали. Върти, мирише на бензин, но не иска да запали. Двигателя е 1.4 бензин 98г. Моля успокойте ме нещо, как да я подкарам поне да ида до сервиз и ако споделите някой по-евтин но сравнително качествен сервиз също ще съм ви много благодарен.


Потребителски аватар
_HepBaka_
Мнения: 163
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот _HepBaka_ » Пет 02 юли 2010 20:11


И аз имам някакъ такъв проблем.градско като я карам и си е точно 90 градуса.Като тръгна на дълго и пада на 70 :screwy :screwy нормално ли е , толкова да пада
и един път я засекох след като запала и след 15-тата минута се включва перката


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Koksan » Нед 04 юли 2010 14:49


А при мен някой път не тръгва перката, когато се зацапа с прах мотоора! Работи си .. раБОТИ си и примерно съм минавал през прахуляци нещо и колата не е карана 2 дена и хоп .. неще да тръгва! Но затова, помага щангичката която ми седи до седалката! Ако видя че температурата подминава 90 градуса .. един удър с щангата по мотора и тръгва перката!

Иначе, дали е от мотора се проверява лесно! Ако докато колата работи и пуснеш климатика, перката трябва да тръгне на първа скорост .. ако не тръгне ... търсиш проблема в предпазители, релета, кабели, моторче .. ако тръгне .. проблема остава да е термостат(при теб не) или датчик за температура!


Потребителски аватар
Boian
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 06 окт 2008 9:32
Автомобил: Поло
Двигател: AEF Дизел 1998
Местоположение: София

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Boian » Вто 17 авг 2010 21:03


Колеги, моя проблем е следния: полото е 98г. 1.9 дизел, 47kw-64коня! От два дена перката за охлаждането на радиатора не включва, също така и компресора на климатика :roll: Знам, че ако пуснеш климатика трябва да се включи веднага и перката за охлаждането на двигателя ама нито климатика включва нито перката :| Охладителната течност е в нормата в случая ползвам антифриз концентрат с вода. Има ли варянт това да се дължи на някакъв бушон??? Моля дайте идея? :wink:


Потребителски аватар
predrag
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот predrag » Нед 07 ное 2010 15:39


Колеги, днеска бях на сервиз, където установиха че и на моето polo 1.4 16v,2001. AUA, проблема е в термостата. Колата достига над 90 градуса и перката не се включва, но не се включва и когато пускам климатика, ако има значение, не знам. И друго, което ми казаха че цената на термостата била към 180 лв, защото термостата бил не знам си какъв, (като цяло тяло!!), а те били скъпи. Ако некой ме е разбрал:) , нека каже дали е верно това за цената и дали е възможно да нее само термостата за смяна.


Потребителски аватар
predrag
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот predrag » Нед 07 ное 2010 21:39


Това успях да намеря, но явно нее за мойта кола :?:
http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... 768dc4f50c


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Koksan » Нед 07 ное 2010 22:11


хмммм .. би трябвало да се пуска перката като пуснеш климатика, ако е загряла колата! Той датчика е на тялото с термостата, така че би трябвало да тръгва! Според мен проблема ще да е някъде по перката!
За термостата се пипат тръбите като е загряла за да разбереш дали работи! :)
Пробвали системата със съветването на перчицата с чукче? :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Прегрява, а перката не се включва.

Мнениеот Anbuch » Пон 08 ное 2010 1:28


Точно това си ти е термостата - струва към 25 лв
Оригиналният му VW номер е 032 121 110 В
Не се сменя цялото тяло



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта