Полото ми работи със много богата смес и ако ви кажа ,че проверих всичко което казахте предишния път за високия разход и всичко е както трябва вече незнам кво му е.. Правих диагностика.Ламбда сондата показва точно 1 всичко е точно само това което не ми хареса е ,че показва температура на засмукания въздух - 2 градуса а навън беше 15.. няма как да е такава температурата? На какво може да се дължи това?ПРосто неможе да е вярно 1043см мотор да дава 10 на 100 градско при положение ,че повече от 6.5(и то без 5-та предавка щото не ми работи) не е давал във задръстване?
Благодаря предварително и извинете ако има подобна тема ама не намерих



Богата смес...
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
И аз не я зная тая тема ,но предполагам как се прави...
Имайки в предвеид ,че съпротивлението между пиновете 1 и 4 на букасата на датчика трябва да е съответно :
2000 - 2750 ома при 20 градуса
1000 - 1500 ома при 40 градуса
525 - 650 ома при 60 градуса
275 - 375 ома при 80 градуса
можеш принудително да намалиш съпротивлението което дава датчика на компа ,чрез поставянето на допълнителен резизстор(най добре потенциометър който лесно да настройваш) в паралел между пиновете 1 и 4 . Това разбирасе ще предотврати проблемите ти с ниските температури ,но ще доведе до проблеми с високите температури. Затова ще трябва да откачиш и хобота от изпускателният колектор (ако изобщо ти е закачен де)
Но първо се увери в изправноста на датчика ,защото диагностиката може да даде ч,е има проблем с показанията на този датчик ,но няма как да знае дали проблемат е в самият него Виж какво съпротивление ти дава датчика при 20 градуса - предполагам ,че ще е някъде около 4500 ома. Ако си дава съпротивление от 2750 до 2000 ома ,значи проблемат не е в самият датчик ,а в инсталацията му към компа (в частност буксите). Всеки не добър контакт повишава съпротивлението и датчика , и да си дава 2000 ома ,ама до компа достига информация за 4500 ома (примерно) - съответно и на диагностиката ще показва смешни стойности на температурата при напълно изправен датчик.
п.п. до колкото си спомням от старото ми поло....тая букса все беше омазана с масло ,а всяко масло има диелектрична якост (особенно пък онова масло дето го има в газта -ако караш на газ)
п.п.2 Тези стойности на датчика са еднакви и за двата компа поставяни на AAU (35 и 45 пиновият )
Имайки в предвеид ,че съпротивлението между пиновете 1 и 4 на букасата на датчика трябва да е съответно :
2000 - 2750 ома при 20 градуса
1000 - 1500 ома при 40 градуса
525 - 650 ома при 60 градуса
275 - 375 ома при 80 градуса
можеш принудително да намалиш съпротивлението което дава датчика на компа ,чрез поставянето на допълнителен резизстор(най добре потенциометър който лесно да настройваш) в паралел между пиновете 1 и 4 . Това разбирасе ще предотврати проблемите ти с ниските температури ,но ще доведе до проблеми с високите температури. Затова ще трябва да откачиш и хобота от изпускателният колектор (ако изобщо ти е закачен де)
Но първо се увери в изправноста на датчика ,защото диагностиката може да даде ч,е има проблем с показанията на този датчик ,но няма как да знае дали проблемат е в самият него Виж какво съпротивление ти дава датчика при 20 градуса - предполагам ,че ще е някъде около 4500 ома. Ако си дава съпротивление от 2750 до 2000 ома ,значи проблемат не е в самият датчик ,а в инсталацията му към компа (в частност буксите). Всеки не добър контакт повишава съпротивлението и датчика , и да си дава 2000 ома ,ама до компа достига информация за 4500 ома (примерно) - съответно и на диагностиката ще показва смешни стойности на температурата при напълно изправен датчик.
п.п. до колкото си спомням от старото ми поло....тая букса все беше омазана с масло ,а всяко масло има диелектрична якост (особенно пък онова масло дето го има в газта -ако караш на газ)
п.п.2 Тези стойности на датчика са еднакви и за двата компа поставяни на AAU (35 и 45 пиновият )
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
а какво значи ламбда сондата да дава точно 1...
тя никога не трябва да дава точно 1...
тези датчици са изключително ддуракоустойчиви...
рядко се повреждат... и не са толкова фатални...
+ това при температура 15 градуса.. при сериозен въздушен поток съчетан с гориво което да се изпарява около моното.. колко градуса очакваш да покаже?
как замерихте какво разбира компира от този датчик, при положение че ААУ не дава телеметрични данни? Или майстора така каза?
тя никога не трябва да дава точно 1...

тези датчици са изключително ддуракоустойчиви...
рядко се повреждат... и не са толкова фатални...
+ това при температура 15 градуса.. при сериозен въздушен поток съчетан с гориво което да се изпарява около моното.. колко градуса очакваш да покаже?
как замерихте какво разбира компира от този датчик, при положение че ААУ не дава телеметрични данни? Или майстора така каза?
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
- Автомобил: VW T4
- Двигател:
- Местоположение: София
хаха вързахме четеца на бош на буксата за диагностика(Софтуера лаптопа и четеца са на един приятел от сервиза и не е домашно направено) която показва какви са показанията на датчиците.. Така Ламбда сондата доколкото знам винаги трябва да е 1 независимо на кой мотор става въпрос. В тази програма показваше и натоварване на мотора.. което показваше на празен ход 54% и при форсиране се променяше .. Така там имаше и графа входящ въздух...Там показваше 2 градуса при температура 12-13 навън.. Копмютъра не дава никаква грешка на никой датчик! Тампона е перфектен и не смуче въздух от него.. Филтъра е нов.. Свещите и кабелите също.. Центровката е направена на лампа и зацепването на ангренажа е проверено. Би ли ми дал обяснение защо тогава ще смърди на бензин отзад -направо люти на очите.. Защо и харчи 10 на 100 при положение ,че харчи 6.5 (доказано 100 000 с този мотор) ?Един комшия има няколко мотора на части взехме един датчик ще го проверя на мултицета тия дни и ще докладвам.. Дано да се оправи защото проверих всичко възможно което се сетих!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
едно-едно дава сондата ,ама ако бачка нормално трябва да дава от 0.97 до 1.03 (стотните са от голямо значение). Освен това ако бачка нормално сондата тя трябва да редува бедна-богата смес и то колкото по бързо ги редува толкова по-добра ти е синдата ,ако показва постоянно една и съща непромрннена сойност сондата ти , това значи ,че тя е сдала багажа. В товйт случей е сдала багажа в диапазона на богатата смес и затова така.
Абе остави ги тия диагностики...... проследи си кабелите от сондата- отиват в една букса дето се намира отляво на моноинжекцията ,като застанеш пред колата (там са две еднакви букси една до друга - откачаш тази с кабелите от сондата (при загасен двигател),рестартираш компа и виж как ще се държи колата след 20-тина киломентра и дали ще мирише на бензин отзад) Пр
Абе остави ги тия диагностики...... проследи си кабелите от сондата- отиват в една букса дето се намира отляво на моноинжекцията ,като застанеш пред колата (там са две еднакви букси една до друга - откачаш тази с кабелите от сондата (при загасен двигател),рестартираш компа и виж как ще се държи колата след 20-тина киломентра и дали ще мирише на бензин отзад) Пр
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
- Автомобил: VW T4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Богата смес...
Да вдигна тази тема от Мъртвите..
Това с Сондата ще го пробвам утре..Смених моното.. ОКаза се ,че релето на таралежа е заминало той си е работел.Прави колата сега харчи 7.5 Но както стане студено под 10 не пада.. Смених цялото моно кабелите свещи.Центровката е ток..Остава само тая пусна Сонда..
Това с Сондата ще го пробвам утре..Смених моното.. ОКаза се ,че релето на таралежа е заминало той си е работел.Прави колата сега харчи 7.5 Но както стане студено под 10 не пада.. Смених цялото моно кабелите свещи.Центровката е ток..Остава само тая пусна Сонда..
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта