Богата смес...

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
batevv
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
Автомобил: VW T4
Двигател:
Местоположение: София

Богата смес...

Мнениеот batevv » Нед 12 окт 2008 7:55


Полото ми работи със много богата смес и ако ви кажа ,че проверих всичко което казахте предишния път за високия разход и всичко е както трябва вече незнам кво му е.. Правих диагностика.Ламбда сондата показва точно 1 всичко е точно само това което не ми хареса е ,че показва температура на засмукания въздух - 2 градуса а навън беше 15.. няма как да е такава температурата? На какво може да се дължи това?ПРосто неможе да е вярно 1043см мотор да дава 10 на 100 градско при положение ,че повече от 6.5(и то без 5-та предавка щото не ми работи) не е давал във задръстване?
Благодаря предварително и извинете ако има подобна тема ама не намерих




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Нед 12 окт 2008 10:00


Смени го тоя датчик задължително ама знам че струва майка и татко


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 12 окт 2008 10:38


Има тема за ремонт на този температурен датчик.Търси тема "Датчик за температура на въздуха(засмуквания)" :wink:


batevv
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
Автомобил: VW T4
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот batevv » Нед 12 окт 2008 18:39


колега неуспях да я намеря в кой раздел точно се е намирала?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 12 окт 2008 21:03


И аз не я зная тая тема ,но предполагам как се прави...

Имайки в предвеид ,че съпротивлението между пиновете 1 и 4 на букасата на датчика трябва да е съответно :

2000 - 2750 ома при 20 градуса
1000 - 1500 ома при 40 градуса
525 - 650 ома при 60 градуса
275 - 375 ома при 80 градуса

можеш принудително да намалиш съпротивлението което дава датчика на компа ,чрез поставянето на допълнителен резизстор(най добре потенциометър който лесно да настройваш) в паралел между пиновете 1 и 4 . Това разбирасе ще предотврати проблемите ти с ниските температури ,но ще доведе до проблеми с високите температури. Затова ще трябва да откачиш и хобота от изпускателният колектор (ако изобщо ти е закачен де)

Но първо се увери в изправноста на датчика ,защото диагностиката може да даде ч,е има проблем с показанията на този датчик ,но няма как да знае дали проблемат е в самият него Виж какво съпротивление ти дава датчика при 20 градуса - предполагам ,че ще е някъде около 4500 ома. Ако си дава съпротивление от 2750 до 2000 ома ,значи проблемат не е в самият датчик ,а в инсталацията му към компа (в частност буксите). Всеки не добър контакт повишава съпротивлението и датчика , и да си дава 2000 ома ,ама до компа достига информация за 4500 ома (примерно) - съответно и на диагностиката ще показва смешни стойности на температурата при напълно изправен датчик.

п.п. до колкото си спомням от старото ми поло....тая букса все беше омазана с масло ,а всяко масло има диелектрична якост (особенно пък онова масло дето го има в газта -ако караш на газ)

п.п.2 Тези стойности на датчика са еднакви и за двата компа поставяни на AAU (35 и 45 пиновият )


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 23 окт 2008 19:17


а какво значи ламбда сондата да дава точно 1...
тя никога не трябва да дава точно 1... ;)

тези датчици са изключително ддуракоустойчиви...

рядко се повреждат... и не са толкова фатални...

+ това при температура 15 градуса.. при сериозен въздушен поток съчетан с гориво което да се изпарява около моното.. колко градуса очакваш да покаже?

как замерихте какво разбира компира от този датчик, при положение че ААУ не дава телеметрични данни? Или майстора така каза?


batevv
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
Автомобил: VW T4
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот batevv » Чет 30 окт 2008 17:53


хаха вързахме четеца на бош на буксата за диагностика(Софтуера лаптопа и четеца са на един приятел от сервиза и не е домашно направено) която показва какви са показанията на датчиците.. Така Ламбда сондата доколкото знам винаги трябва да е 1 независимо на кой мотор става въпрос. В тази програма показваше и натоварване на мотора.. което показваше на празен ход 54% и при форсиране се променяше .. Така там имаше и графа входящ въздух...Там показваше 2 градуса при температура 12-13 навън.. Копмютъра не дава никаква грешка на никой датчик! Тампона е перфектен и не смуче въздух от него.. Филтъра е нов.. Свещите и кабелите също.. Центровката е направена на лампа и зацепването на ангренажа е проверено. Би ли ми дал обяснение защо тогава ще смърди на бензин отзад -направо люти на очите.. Защо и харчи 10 на 100 при положение ,че харчи 6.5 (доказано 100 000 с този мотор) ?Един комшия има няколко мотора на части взехме един датчик ще го проверя на мултицета тия дни и ще докладвам.. Дано да се оправи защото проверих всичко възможно което се сетих!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 30 окт 2008 18:11


едно-едно дава сондата ,ама ако бачка нормално трябва да дава от 0.97 до 1.03 (стотните са от голямо значение). Освен това ако бачка нормално сондата тя трябва да редува бедна-богата смес и то колкото по бързо ги редува толкова по-добра ти е синдата ,ако показва постоянно една и съща непромрннена сойност сондата ти , това значи ,че тя е сдала багажа. В товйт случей е сдала багажа в диапазона на богатата смес и затова така.

Абе остави ги тия диагностики...... проследи си кабелите от сондата- отиват в една букса дето се намира отляво на моноинжекцията ,като застанеш пред колата (там са две еднакви букси една до друга - откачаш тази с кабелите от сондата (при загасен двигател),рестартираш компа и виж как ще се държи колата след 20-тина киломентра и дали ще мирише на бензин отзад) Пр


batevv
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
Автомобил: VW T4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Богата смес...

Мнениеот batevv » Сря 14 окт 2009 18:07


Да вдигна тази тема от Мъртвите..
Това с Сондата ще го пробвам утре..Смених моното.. ОКаза се ,че релето на таралежа е заминало той си е работел.Прави колата сега харчи 7.5 Но както стане студено под 10 не пада.. Смених цялото моно кабелите свещи.Центровката е ток..Остава само тая пусна Сонда..



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта