Сериозен проблем с AER!!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
speka
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот speka » Сря 08 апр 2009 19:06


Незнам от каде да започна но по накратко полото изгуби мощност започна да мига лампата на маслото взе д атрака като дизел карах 1 км така и в бокса започнахме да разглабяме (понеже в сервизите е супер натоварено ) смъкнахме картера заради 1 бол4е откачих макферсона и извадих полуоската и според мен се оказа запущена цедка на картера смъкнахме биелните лагери основните са добре та въпроса ми е сменят ли се биелни и основни лагери на аер или се блъскаме напразно защото четох някаде че тоя аер не подлежи на ремонт????




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот freestyler911 » Сря 08 апр 2009 20:35


правилно си чел че не подлежи на ремонт за съжаление, маслинков мисля имаше близък сблъсък с проблема, ако не се бъркам! Ако ще сменяш двигател , търси АЕХ с читави скорости
Аз така мисля!


Потребителски аватар
speka
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот speka » Сря 08 апр 2009 21:05


а само биелните лагери поне да се сменят не става ли че съм ги поръчал вече ?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот Anbuch » Сря 08 апр 2009 22:13


Сменят си се :)
Проблема на този двигател е ,че е с алуминиев блок и майсторите не искат да се захванат с основен ремонт,щото нали трябва да се фрезова блока. Не ги разбирам тия стругарски работи ,но блок от AER не искат да фрезовот. За да се направи основен ремонт на двигателя (напълно възможен е) ,трябва да се смени блока с нов и затова ремонтният комплект за този двигател струва някъде кум 2500лв


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот stil » Сря 08 апр 2009 23:22


Слабото място на изцяло алуминиеите блокове е повишената склонност към задиране при прегряване или влошено мазане. Така че е желателно много внимателно да се огледа състоянието на цилиндрите. Ремонтът е възможен, но зависи от начина на формиране на твърдото покритие върху цилиндъра. Обикновено се предвиждат 1-2 ремонтни размера. При повечето конструкции буталата също са със специално покритие и доста по-скъпи. Майсторите отказват да ремонтират, защото при хонинговането се използват специални брусове, които също са скъпи. А и не са в час с относително по-новите технологии, които си имат особености.
За лагерите няма проблем да се подменят.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот lrlmodo » Чет 09 апр 2009 7:32


Има по принцип ремонтни размери на основните, биелни лагери, сегменти и бутала за AER :wink:


Потребителски аватар
speka
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот speka » Чет 09 апр 2009 10:06


това добре ще ги сменя тия лагери но според вас от къде дойде проблема ?? къде да търся причината как да проверя маслената помпа дали е добре цедката беше почти запушена но все пак пропускаше ?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот lrlmodo » Чет 09 апр 2009 12:42


Маслената помпа прави всички тия мизерии.
Поразгледай в поло сектора и ще видиш много AER с твойте проблеми


Потребителски аватар
speka
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот speka » Чет 09 апр 2009 12:51


да аз тия проблеми ги видях :) но как да я проверя сега да ли работи тая помпа ?? поръчал съм си лагери и сега чакам да доидат и съм свободен чистя си картера тва онова може и да я погледна сега помпата


Потребителски аватар
enime
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AER 1998
Местоположение: Сливен

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот enime » Чет 09 апр 2009 17:09


колега аз съм в същото положение.Но аз си мисля щом има дадени лагери за този мотор значи подлежи на ремонт.М/у фругото и аз нямам идея как да прабвам маслената помпа,защото се оказва че маи проблема идва от нея.Еи пичове да ви кажа че на AER мотора е с ризи така че те могат да се подменят.


Потребителски аватар
speka
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот speka » Чет 09 апр 2009 22:32


а имам и един друг въпрос към по разбиращите може ли сега както съм откачил биелите да извадя буталата да видя сегментите как са??


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот stil » Чет 09 апр 2009 23:35


Speka, маслената помпа се разглобява, почиства перфектно и се инспектира щателно за механични повреди. Проверяват се с луфтомер и хлабините (радиална и аксиална). Мери се и налягането, което дава. Всички контролирани параметри трябва да отговарят на спецификациите за конкретния модел.
Но помпата е най-малката ти грижа – в краен случай се подменя с друга. Ти прочете ли внимателкно какво ти написах по-горе? Преди да се впуснеш в купуването на скъпи части провери:
– състоянието на цилиндри и бутала;
– за наличие на запушени маслени магистрали.
Ако имаш повреди по бутало-цилиндровата група, ще ти излезе много по-евтино да си купиш двигател на старо.

enime написа:Еи пичове да ви кажа че на AER мотора е с ризи така че те могат да се подменят.

Е да, ама... не, както казваше един журналист.
Съшествуват няколко технологии за изработване на ИЗЦЯЛО алуминиеви двигатели. Едната от тях се нарича Lokasil и при нея наистина се говори за ризи, но всъщност става въпрос за „псевдоризи”. „Псевдо”, защото тези ризи съществуват като самостоятелни детайли само за една малка част от времето за изработка. Те се поставят в леярската форма на блока преди да бъде разлят разтопения метал. След отливането на блока са вече едно цяло с него. Поради тази причина не е възможно тяхното ремонтиране по класическия начин „избиване-набиване”. Затова не се предвиждат ремонтни размери ризи. Което не означава, че изобщо не е възможен ремонт.
Но дали си струва?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот lrlmodo » Пет 10 апр 2009 12:49


Да, колегата е прав - ризи няма за AER


xaxolin
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostenetz

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот xaxolin » Съб 11 апр 2009 16:41


aз подлежа на сьщия проблем не проверяваи помпата купи си нова 135лв в славянка поне според мен това е най-добрата опция.


Потребителски аватар
enime
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AER 1998
Местоположение: Сливен

Re: Сериозен проблем с AER!!

Мнениеот enime » Нед 12 апр 2009 10:42


нова ли е олега, защото на мен ми искат 300 лв.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта