Въпрос: Какво означава IN02?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
BaHko
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 26 юли 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос: Какво означава IN02?

Мнениеот BaHko » Сря 26 юли 2006 12:38


Здравейте колеги, вече и аз съм един от вас :D Бих искал да ви попитам какво означава този символ IN02. Значи когато тръгна да паля се появява и като запали се маха веднага. Това нещо сериозно ли е, тъй като още като купих колата преди година и половина го имаше, но гледам че засега всичко си е наред. Вече съм сменил 4 пъти маслото, защото съм навъртял около 40 000км и сега предстои 5 :), тъй като в петък заминавам за Китен :) По принцип му сипвам 15W40 Castrol. Но от сервиза където го карам ми казаха че е хубаво да му се слага 10W40, тъй като било с хидравлични повдигачи на клапаните. Въпросът ми тук е:
Добър ли ще е изборът на 10W40 Castrol?
Колата Polo 1.4 1997год.




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 26 юли 2006 12:48


Привет!
По основния ти въпрос виж тук http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=22028
За маслото, не е никакъв проблем 15W40, но зимата при минусови температури, просто ще е по-тегаво и може да претропват клапани в началото. Наистина е по-добре 10W40, а и не е чак толкова по-скъпо от другото.


Потребителски аватар
BaHko
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 26 юли 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BaHko » Сря 26 юли 2006 12:52


Благодаря колега, това много ме улесни! :D Ще го пробвам.


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Сря 26 юли 2006 12:53


Добре дошъл колега :)
Това е сервизно съобщение което незнам точно какво значи,но можеш да прочетеш тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=22028 , там колегата Vassilnk е споменал за разни кодове. А пък и някой друг колега може да ти каже какво значи точно този код.
Иначе за маслото със сигурност трябва да сипваш 10W40, 15W40 е малко гъстичко за хидравличните повдигачи и би трябвало да ти чукат когато двигателя е студен.


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Сря 26 юли 2006 12:56


:D Ха, "brabus" ме изпревари с няколко минути:) Ето и той има подобно мнение :P


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 26 юли 2006 12:56


две еднакви мнения, значи сме на прав път :lol:


Потребителски аватар
BaHko
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 26 юли 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BaHko » Сря 26 юли 2006 12:58


Колеги, а прави ли се понякога събиране с колите някъде? :)


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Сря 26 юли 2006 13:08


:welcome_to_group

BaHko написа:Колеги, а прави ли се понякога събиране с колите някъде? :)


Най - редовно!!! :D Чети в Организационен :deal


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Сря 26 юли 2006 18:16


digigi написа: за маслото със сигурност трябва да сипваш 10W40, 15W40 е малко гъстичко за хидравличните повдигачи и би трябвало да ти чукат когато двигателя е студен.

Аз пък що си мислех,че 10W40 е по-гъсто от 15W40 :roll:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 26 юли 2006 18:28


Immortal написа:Аз пък що си мислех,че 10W40 е по-гъсто от 15W40 :roll:

Грешиш.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 26 юли 2006 19:26


Препоръчано от Ваското1, открадното от Ауди форума, а именно от тук: http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=10121&hl=маслото+което+не+се+сменя
Написано от grizzly
Аз така си пиша в тази тема защото ми харесва. Заглавието е неподходящо за момента ама ще я дописвам периодично. Това е нещо като добавка към темата "за маслата" на HITMAN в "Златният Фонд". Нещо днес ми писна (случва се от време на време) и написах това за маслата на база каквото съм прочел и подочул:

Щое туй дето го пише на тубата с масло и има ли почва у нас?
-------------------
Накратко:
1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно.
2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата
3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя.
4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри?
1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин.
5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове.
6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу.
7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат.
8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам?
Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.
9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ?
Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя):
Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC
Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC
10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт".
11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим?
Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян.
12. Е ти прекали. Направо. И сега какво?
Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо).
Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали".
13. Финален финал.
Като ги разбираш толкоь кажи за API S? класовете?
Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба.
----------------
Спирам за сега че темата е обширна.
Аааа, и ако имате любимо масло - давайте. Така или иначе ако карате по 10хил.км. годишно мотора ще ви надживее.


Потребителски аватар
BaHko
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 26 юли 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BaHko » Чет 27 юли 2006 8:30


Колега сработи това нещо с нулирането на IN02 :D . Това означава ли, че при следващата смяна на маслото пак трябва да го нулирам?
Благодаря



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта