Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Вто 08 мар 2011 22:39


Здравейте!

Искам да споделя , а и да попитам.

Когато запаля сутрин автомобила , двигателя работи перфекциозно, тихо и мазно. (налягането на студеното масло е високо и мазането е добро).

Когато колата е достигнала 90 градуса и е работила по дълго време, сякаш мотора е по шумен и се чува тракане (много силно казано е тракане, по скоро почукване на клапаните). Моята логика е такава - мотора е загрял , маслото си е променило вискозитета, налягането е поспаднало и мазането се е влошило => лошо масло.

Прав ли съм ? Споделете и вашите наблюдения!

Маслото е на 4000 километра.




Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот Raikov » Вто 08 мар 2011 23:17


От както имам Ибизата АЕХ,винаги са ми чукали тия повдигачи на клапаните.Преди 2 години я прегревах и направих пълен ремонт на главата,1 лято и пак почна. Тогава карах с Мобил 10/40,сега съм с Фукс 10/40 все е тая.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот Bai Sando » Сря 09 мар 2011 0:23


freestyler911 написа:Здравейте!

Искам да споделя , а и да попитам.

Когато запаля сутрин автомобила , двигателя работи перфекциозно, тихо и мазно. (налягането на студеното масло е високо и мазането е добро).

Когато колата е достигнала 90 градуса и е работила по дълго време, сякаш мотора е по шумен и се чува тракане (много силно казано е тракане, по скоро почукване на клапаните). Моята логика е такава - мотора е загрял , маслото си е променило вискозитета, налягането е поспаднало и мазането се е влошило => лошо масло.

Прав ли съм ? Споделете и вашите наблюдения!

Маслото е на 4000 километра.

Според мен си прав :да: С какво масло си?Аз съм с АЕЕ но двигателите ни имат много общо.Моя първата година го карах с Мобил 15/40 и много тихичко си бачкаше.Студен топъл все тая.После взех да му слагам 10/40 и стана по-шумен определено.Нормално,не ме притеснява,не е първа младост но не го гори.Другото масълце пак ще му е 15/40 :012:


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот ivan.karadenizov » Сря 09 мар 2011 12:00


freestyler911 написа:Моята логика е такава - мотора е загрял , маслото си е променило вискозитета, налягането е поспаднало и мазането се е влошило => лошо масло.


Съгласен, но без заключението, че маслото е лошо.

Според мен клапаните почукват, щото са вече на възраст.
Мойта от както я имам е така. На студен мотор почти не се чуват, а като загрее клапаните чукат. Вече >40к км нито е станала по-шумна, нито по-тиха. Карал съм с Кастрол, сега карам с Лики Моли 10W40. При мен няма никаква разлика с различни масла.
Затова :drive смело и така.


Потребителски аватар
delpi
Мнения: 284
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот delpi » Сря 09 мар 2011 13:01


Колеги, а някой успял ли е да отговори на въпроса защо при някой чукат повече при студен двигател а при други при топъл?


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Сря 09 мар 2011 13:46


При студен мотор тракат повече повдигачите. Поне аз така знам.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот nokiangage » Сря 09 мар 2011 13:51


freestyler911 написа:При студен мотор тракат повече повдигачите. Поне аз така знам.


Подкрепям, при мен на големите студове, когато не е палена и мърдана от няколко дена като я запаля почва симфонията на повдигача от 5 до 20-30 секунди и после млъкват...


Потребителски аватар
delpi
Мнения: 284
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот delpi » Сря 09 мар 2011 17:05


freestyler911 написа:При студен мотор тракат повече повдигачите. Поне аз така знам.


И при мен тракат повече при студен, но пък темата тук е за тракане, когато е топъл и тих двигател, когато е студен, затова се замислих дали някой има обяснение?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот Bai Sando » Сря 09 мар 2011 17:17


Единственото за което се сещам е,че след като загрее до 90гр.маслото става рядко и почват да тракат.
Когато е студена маслото е по-гъсто и тракане няма.Да пробва с 15/40 :roll:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Сря 09 мар 2011 17:42


SANDO 1 написа:Единственото за което се сещам е,че след като загрее до 90гр.маслото става рядко и почват да тракат.
Когато е студена маслото е по-гъсто и тракане няма.Да пробва с 15/40 :roll:


Ще направя обратното - 5/40 или 0/40 пълна синтетика IGAT.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот maslinkov » Сря 09 мар 2011 18:34


freestyler911 написа:
SANDO 1 написа:Единственото за което се сещам е,че след като загрее до 90гр.маслото става рядко и почват да тракат.
Когато е студена маслото е по-гъсто и тракане няма.Да пробва с 15/40 :roll:


Ще направя обратното - 5/40 или 0/40 пълна синтетика IGAT.

:да: И мисли за профилактика/смяна на маслената помпа - на главата нищо й няма, повярвай!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Сря 09 мар 2011 19:53


maslinkov написа:....



Преди година сменях гарнитура на картера, и прегледах веригата , но си беше ок.

Дай някакви насоки какво да гледам. Маслената помпа подлежи ли на реставрация и някакви снимки/схеми ако имаш под ръка?


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Сря 09 мар 2011 19:57


Маслената помпа е 120 лева. Ако е в нея проблема 100% , направо я сменям! :да:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот dj_tuhla » Сря 09 мар 2011 21:46


Повдигачите тракат, т.к. не са напълно пълни с масло. Причините най-общо са две, поради което някой тракат студени, а други топли. Вътре в повдигача има една съчма с пружинка, която служи да не позволява повдигача да се изпразни. Въпреки това е нормално при престой в покой голяма част от маслото да се утече. Въпроса е да може бързо да се напълни при старт на мотора

1. Тракане на студено - Когато поради нередовна смяна или кофти масло дупката през която е предвидено да влиза маслото, маслените магистрали в главата и вътре в самия повдигач са затлачени с гняс, при студения старт когато маслото е по-гъсто, повдигача не може да се напълни и трака. Като загрее и маслото стане по-течно то успява да напълни и през утеснелия отвор и тракането спира/намалява. В този случай с по-хубаво масло (мотул, бардал, ала бала) + добавка за профилактика на повдигачи (пробвал съм тази на Бардал от Проспиид за около 24лв) и малко яка ръчка (високи обороти) има голям шанс да се зачистят наслояванията до степен проблема да се реши. Или поне за известно време.
2. Тракане на топло. Пружинката дето натиска съчмата е омекнала от времето и в резултат маслото вече не успява да се задържи вътре в повдигача когато е загрято и съответно по-рядко. В този случай по-гъсто масло като 4100 Power 15w50 на Мотул (което също го има в книжката като одобрено) би имало положителен ефект.
3. Комбинация от двете - добавка/примивка + по-гъсто масло.

П.С. Знам че са стари колите ама тая минералка 15w40 ... :063:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Тракане - студена - топла , нормално ли е ?

Мнениеот freestyler911 » Сря 09 мар 2011 22:11


Да разбирам ли че с една смяна на повдигачи проблема ще се реши?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта