Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
exalibur
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Мнениеот exalibur » Сря 16 мар 2011 17:01


Привет на всички!
Днес докато ровех из двигателното се загледах във спирачната помпа на колата и открих нещо според мен нередно.
Значи спирачната помпа има четири извода, два откъм сервото и два към края. От там тръгват тръбите и отиват директно към спирачните апарати. Отзад няма кантар, всяко от колелетата се захранва със отделна тръба. При такава схема все си мисля че примерно двете тръби за предните колелета трябва да са хванати на изходите откъм сервото, а двете тръби за задните колелета да са захранени от другите два изхода на помпата към върха и . Но какво бе очудването ми когато забелязах че тръбите са захранени на кръст, тоест на изходите откъм сервото има закачена една тръба към предното колело и другата отива към задното, а във другия край ситуацията е аналогична! :screwy scare
Та молбата ми е към колегите които карат такива автомобили да погледнат как са им захранени тръбичките от помпата към колелетата и да напишат, защото си мисля че тука някой преди да взема колата е правил свободни съчинения при свързването на помпата :beat_butt2
И ако се окаже вярно ме е страх да мисля как е карана тази кола толкова години :bishop
За протокола Полото е 1991г, двигател AAV.
Надявам се на вашата помощ :bowdown :drunk




Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Мнениеот Volkov » Чет 17 мар 2011 9:05


Всичко е наред всичките са така, дишай спокоен! :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Мнениеот stefan4o » Чет 17 мар 2011 9:14


exalibur написа:Привет на всички!
Днес докато ровех из двигателното се загледах във спирачната помпа на колата и открих нещо според мен нередно.
Значи спирачната помпа има четири извода, два откъм сервото и два към края. От там тръгват тръбите и отиват директно към спирачните апарати. Отзад няма кантар, всяко от колелетата се захранва със отделна тръба. При такава схема все си мисля че примерно двете тръби за предните колелета трябва да са хванати на изходите откъм сервото, а двете тръби за задните колелета да са захранени от другите два изхода на помпата към върха и . Но какво бе очудването ми когато забелязах че тръбите са захранени на кръст, тоест на изходите откъм сервото има закачена една тръба към предното колело и другата отива към задното, а във другия край ситуацията е аналогична! :screwy scare
Та молбата ми е към колегите които карат такива автомобили да погледнат как са им захранени тръбичките от помпата към колелетата и да напишат, защото си мисля че тука някой преди да взема колата е правил свободни съчинения при свързването на помпата :beat_butt2
И ако се окаже вярно ме е страх да мисля как е карана тази кола толкова години :bishop
За протокола Полото е 1991г, двигател AAV.
Надявам се на вашата помощ :bowdown :drunk

Колега, тази "новост" се въвежда мисля първо от ВАГ при модел на Ауди от 70те години. Всички ВАГ са така, доколкото знам.


exalibur
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Мнениеот exalibur » Чет 17 мар 2011 10:00


Благодаря за инфото, :bowdown просто не бях обърнал внимание до сега. :banana
Ще сменя спирачната течност тия дни , че не ми харесва как спира и си мислех дали причината не е във странната схема.А пък ще возя бебе вътре и искам спирачките да пушат. :Mr Green Fun
Сигурно няма да станат яки както на Фронтерата ми ,но искам да извлека максималното от Полото.
Благодаря ви още веднъж за успокоителните отговори и ви желая безавариини километри!!!! :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Спирачна помпа на Поло 2F как се свързва

Мнениеот zfa159 » Съб 19 мар 2011 12:35


Така се прави със следната цел - от горе казанчето за течност е разделено на 2 части с преградка и помпата вътре също е на два кръга с две отделни буталца.Така се постига много прост и доста полезен ефект - имаш два отделни и независими кръга със спирачна течност.Идеята тръбичките да са на кръст е,колата да спира що годе равномерно на който и да е от двата кръга,ако отпадна другия.Приемаме,че единия кръг спира да работи поради някаква причина,да кажем се е скъсал маркуч и течността е изтекла...тогава спираш само на другия кръг.Ако кръговете бяха предно с предно и задно със задно,тогава щяха да спират или само предните или само задните,което е опасно,защото само на предни,задницата буа купето и то се завърта,а само на задни е крайно неефективно.С тази цел е направено да спира едно предно и едно задно на кръст (предно ляво,задно дясно и съответно предно дясно и задно ляво),за да може горе-долу да имаш равномерно спиране,макар и силно неефективно.
:beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта