повишено ниво на маслото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

повишено ниво на маслото

Мнениеот embi4a » Пон 12 фев 2007 9:09


Здравейте приятели. Чета винаги когато имам възможност форума но ето че се наложи и аз да питам :( Колата ми не е Поло а е Сеат Кордоба 1,4 AEX бенз. но този мотор се слага много и на Поло затова реших да попитам вас. В събота реших да си погледна маслото и какво да видя - нивото му се беше покачило с 3-4 мм :shock Преди беше на 7 рязка на щеката а сега е на най-горната демек първа рязка и цветът му стоеше някак си по кафяво. Днес ще ходя на майстор ама ще съм ви благодарен ако споделите мненията си, че да знам каква сума да прежалвам. :twisted: Нивото на охладителната течност не е мръднала. Мисля си да не е от бенз. помпа и да вкарва бензин в маслото :?: И друго забелязах - на запален двигател като развия капачката на маслото и от там духа. Това съм чувал че е сдухан мотор но иначе колата е просто перфектна - нито загрява, върви добре. Може ли да е от маслената помпа демек да прави голямо налягане или от нещо друго да е?




Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 12 фев 2007 9:46


Щом нивото на маслото се е покачило, а нивото на охлаждащата течност не е мръфнало, значи освен да вкарва бензин в маслото, не виждам какво друго може да е...не разбирам само как бензиновата помпа ще вкара бензин в маслото :?


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 12 фев 2007 9:54


Колега лекото повишаване на нивото на маслото през зимата е нормално явление. Получава се при продължителна експлоатация на автомобила на къси разстояния т.е. когато се кара повече градско и колата не успява да достигне оптимален температурен режим на работа. Освен това духането от отвора за наливане на масло също е нормално явление - тук по важното е какъв цвят са парите които излизат и все пак колко? е духането .... но това е много относителен признак и трудно не-специалист може да познае от това духане износванто на мотора. Мисля че по-важното беше да не духа от щеката за проверка на маслото.
Ако покараш колата на по-дълго разстояние примерно 30-40 минути би трябвало кондензираните бензинови пари които са ти повдигнали нивото на маслото да се изпарят и то да си дойде отново на предишното ниво, даже по скоро може и да покаже мъничко по-малко отколкото е било преди. Имай предвид че въпреки "изчистването" на маслото това присъствие на бензина понижава качествата му и е добре особено след края на зимата да се смени маслото дори и да не е достигнало до определения си пробег или време.
Ако обаче и при по-продължителни пътувания нивото продължава да се покачва тогава потърси мнението на сервиз.
С две думи колега ако си караш колата повече на къси разстояния според мен колата си е наред и нямаш проблем.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пон 12 фев 2007 10:07


Наистина колата я карам предимно градско по 5 км и вечерта още 5 км. А за бензиновата помпа баща ми пусна тази муха в главата щото на неговата кола вкарвала помпата бензин заради прокъсани платна. Значи да не се шашкам много така ли?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 12 фев 2007 10:36


опаааа... спрете се малко.. тук бензиновата помпа няма нищо общо с маслото..
на карбурациите бензиновата помпа е бодната на главата, и се бутас едно буталце от разпр. вал..
при теб.. помпата е в багажника..

възможно 3 следствия...
издухал мотор, ниска компресия, и бензина ходи в маслото ама не ми се вярва.. щото бързо се изпарява...

вода в маслото.. ама би следвало да се пресече..

някой е долял... - според мен най-вероятно...


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пон 12 фев 2007 11:12


Никой не е доливал масло. Колата я карам само аз. Интересното е че преди месец липсваше покачването на маслото, а се появи сега, а колата я карам предимно градско. Количката е с газова уредба ако това има значение. Иначе си има бяла пяна на капачката на маслото но на щеката си е нормално на цвят. Това с пяната го отдавам на конденза заради късите разстояния на които карам. Но наистина малко си мирише маслото на бензин. А да не би да е заради калпав бензин и някой инжектор да сълзи или говоря откровенни глупости :lol: Ама почвам вече да си мисля и невъзможното :roll:


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 12 фев 2007 13:10


Не се притеснявай от карането на къси разстояния е .... виж тук каква статия има http://www.lancia-bg.com/maslo.htm


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пон 12 фев 2007 14:12


Наистина както казах карам 95-98% градско, но карам колата на газ. Само запалването става на бензин и на 2000 оборота си минава на газ. Това не изключва ли вероятноста да е от бензиновите пари? Благодаря ти Slav за своевременните отговори :lol: Требе да черпя :beer :beer


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 12 фев 2007 14:53


Опс верно че каза че е на газ ама сигурно и там има някаква подобна зависимост. Нека да каже някой дето е на газ. Я и направи една по-дълга разходка и виж как ще се отрази на щеката.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 13 фев 2007 9:16


Вчера вечерта ходих до личния майстор. Човека гледа, цъка и нищо не можа да ми каже. Каза, че не му разбирал на инжекциите и сега отново съм в изходна позиция. Обаче ме насочи към замерване на дюзите щото го съмнявала пикаеща дюза. За сега карам така щото колата имала датчик за фискозитета на маслото. А в Габрово майсторите са едни уникати дето могат да те загробят без окото да им мигне. Някой ако знае свестен сервиз във В Търново ще съм благодарен да фърли един телефонен номер. Иначе вчера повъртях повече с колата и маслото беше поспаднало с две чертички на щеката и не миришеше така осезаемо на бензин ама тва е временна работа.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 13 фев 2007 10:20


датчик за кво на маслото..
некой да не се е престарал в майсторските познания, и да ти наговорил глупости?


Потребителски аватар
karrr
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот karrr » Вто 13 фев 2007 10:54


благодаря на колегата slav за полезната информация :wink:


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Вто 13 фев 2007 13:22


wili98 написа:датчик за кво на маслото..
некой да не се е престарал в майсторските познания, и да ти наговорил глупости?

Датчика отчита дали маслото става твърде рядко. Нали при по-висока температура маслото става по-течно а при по -ниска по гъсто. А като стане твърде рядко и зумера почвал да пищи. А може и глупости да ми е наговорил :)


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Вто 13 фев 2007 16:09


Нещо абсурдно ми се струва тва с датчика за вискозитет ама де да знам!


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Вто 13 фев 2007 18:58


Определено е наговорил глупости. Датчика е за налягане на маслото, той зумера тогава почва да пищи ако налягането е ниско.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта