Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Развитие

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Развитие

Мнениеот Pencp » Пет 26 окт 2012 10:59


Здравейте колеги,
изчетах всичките теми от това естество във форума.Мотора е 1,6AFT-74kW-2000г.
Реших да се оправям с това досадно прекъсване сам ,защото на диагностиката нищо не показва ,а и не ми се дават вече няколко пъти по 20лв. за нея и всички да ми казват -нямаш никакъв проблем ,всичко е перфектно!
Има колеги ,които са си имали проблем с този импулсен датчик на коляновия вал №037906433 В и след като всичко останало са сменили ,проблема е бил точно в него!Питах днес какво струва!На BOSCH 150лв.Оригинален -180лв.В моргата-30лв.Просто maikomila scare
В autodata дават ,че съпротивлението м/у 2 и 3 краче ,трябва да е 0,450-1000 Ом .М/у 1-2 и1-3 ,съпротивлението трябва да клони към безкрайност.От тези които днес мерих -/разбира се в моргата/ ,никой неможе да покаже тези стойности на съпротвлението.М/у всички крачета -веригата клони към безкрайност ,което значи че датчика е прекъснал!? Само един на BMW показа това съпротивление м/у 2-3 крачета на датчика!
Питането ми е следното към тези от Вас,които са има сходен проблем и по една или друга причина са го разрешили:
-аз ли греша че го меря с мултицет или не е необходимо да го меря?Трябва ли да дава верига или не?Да взимам ли един на късмет,или не?
Нямам друг избор-или е той или този в делкото!!!Всичко друго вече съм сменил!
Блогодаря предварително на отзовалите се и Честито на именниците!

Последна промяна от Pencp на Пон 24 дек 2012 18:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот zfa159 » Пет 26 окт 2012 20:36


Мисля,че не си гледал каквото трябва.Ето какво дават за въпросния датчик в Аутодата и за това какво може да му се премери :
http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1351276262d.JPG

Този датчик е от тип датчик на Хол т.е. имаш опорно напрежение от компютъра + и - на две крачета ( по схемата това са 1 и 3) и по третото мята импулси към компютъра.Когато се прецака датчика на Пасат-а (2.0 115 коня AGG, датчика е същия като твоя по тип) се опитвах да ги меря - няма какво да му се измери с уред.Винаги и навсякъде показва безкрайност (то така и трябва да бъде).Купих нов,мерих и на него - същото положение с безкрайност (всякаква комбинация от крачета).След няколко дни сменях и на един Голф 3 AFT и пак се опитвах да го меря - няма мерене с уред.
Датчик от моргата т.е. 2-ра ръка, вече си имаш и ти на твоята кола и не мисля, че ти трябва още един. Има нови за по 80-100лв (аз си взех Мейле за Пасат-а и беше 90 и малко лв, човека с AFT-то си взе Intermotor за 80-тина лв) и смятам,че са по-добър вариант.
:beer


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот Pencp » Пет 26 окт 2012 22:31


:D Съгласен съм с теб!
Всичко това може да се измери на буксата с кабелите от ЕCU -то. Моето мнение и питане ,бе за буксата с кабела отиващ в самия датчик.Посочените стойности /0,5 -1000 Ом/ ги има и в руски справочник за VW по специално за двигатели-AKL,AEH.Мога да сканирам страницата в понеделник и да я кача в темата ,за да ги видите.Там препоръчват датчика да се смени ако не показва тези стойности.
Днес направих следния опит:
I.Разкачих буксата на импулсния датчи на коляновия вал -съответно ДВГ не запали,след което я съединих.
II.Разкачих буксата на датчика в делкото -съответно ДВГ си работеше нормално!
ДВГ неможе да работи без този датчик.Какво ще е обаче поведението на двигатела ,ако този датчи по една или друга причина прекъсва от време на време?
Благодаря за споделения опит,колега. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2012 13:45


Както казах - мерих чисто новия датчик за AFT и моят за AGG - никакво съпротивление между различните пинове (т.е. безкрайно),а датчика е перфектен и човека вече кара 3000км с него без проблем,както и аз търкалям моят вече доста време.Не мисля,че ще премериш нещо и ти...Поведението на двигателя е според това колко прекъсва датчика - от леко прекъсване до тотално изгасване.При мен на студено всичко ок,пали си,върви си,поработи 10-15 минути и започва да прекъсва по малко (все едно някоя свещ не пали цилиндъра),след това започва да присецва в движение и след това изгасва. При тези проблеми оборотомера също откачи - започна да скача между 500 и 4000 оборота с резки отскоци (без мотора реално да мени оборотите си към по-високи,по-скоро се гласеше да изгасне).
:beer


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот Pencp » Нед 28 окт 2012 9:57


Точно такива ,са симптомите и при мен-върви си ,пали ,гори нормално.По някога в вижение все едно ,че някоя свещ няма искра за части от секундата.Понякога го прави и на празен ход.Друг път може въобще да не го направи с дни.
Благодаря ти! :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2012 0:28


А оборотомера изкуква ли? :)
:beer


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот Pencp » Пон 29 окт 2012 10:03


Не,или по-скоро не го прави по начина описан от теб!Стрелката на оборотомера пада надолу ,когато датчика прекъсва...


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В

Мнениеот Pencp » Пон 24 дек 2012 18:29


Така,има развитие по темата...
Смених прословутия датчик на коляновия вал с чисто нов -оригинален такъв.Смяната е малко трудна за сам човек ,но успях така или иначе да се справя с помоща на малък хидравличен крик в канала.Пречи единствено една планка ,която държи двигатела към предния тампон ,която ограничава хода за да излезе датчика.
По-важното е че след смяната има разлика във вървенето на колата! eusa Мисля че определено не си внушавам ,но колата стана по-динамична и по-пъргава.Няма никакво замисляне ,нито на бензин нито на газ!Това прекъсване при работа на газ остана но го прави вече почти незабележимо,много по леко и с много по-малка интензивност /изключително рядко/. Отдавам го обаче на някой газов инжектор ,защото те на 10-15 хил.км. определено се разцентроват по "ход" на буталцата! Най-ясно се чува при работа на празен ход. Днес я карах само на бензин за да видя дали ще прекъсва ,но уви-няма и помен от това перкъсване eusa!Или ако го прави ,не успях да го усетя.Има много добра динамика на бензин във целия диапазон.
Имам един въпрос...
- трябва ли да резетна компа за да изтрия евентуално някаква натрупана грешка ,която се отразява в работата на газ или да се концентрирам върху центровка хода на газовите инжектори ,пък след това да видя какво ще стане?
Весели празници на всички съфорумници и колеги!


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Развитие

Мнениеот Pencp » Чет 27 дек 2012 19:39


Благодаря на всички колеги ,отзовали се на помощ по темата.Най-после решение на проблема с гадното прекъсване по време на движение.
До този момент сменени:
- кабели високоволтови комплект -/оригинални на BERU/;
- дистрибиторна капачка -оригинална BERU;
- палец разпределителен -оригинален BERU;
- свещи NGK BKUR6RT-10 -/оригинални VW/AUDI с черните пръстени/;
- ламда -сонда -/универсална NTK Japan/
- темперетурен датчик на охл течност -оригинален VW/AUDI/ЕLTH Luksemburg;
- темп. датчик на всмукателния колектор -оригинален /VW/AUDI/BOSCH;
- датчик положение на колянов вал-оригинален VW/AUDI -ELTH;
- два пъти на диагностика с обичайния резултат -20лв. и всичко е ОК!
Цените не ги пиша умишлено ,за да не се спекулира с тях и със всичко останало...
:!: Най-голямо /осезаемо/ подобрение в работата се получи от смяната на датчика за положението на коляновия вал eusa .Преди време сменях "паницата" на съединителя и вероятно "майсторът" ми го е пукнал леко...!Освен това,блока на двигателя ми е буквално ръждясъл отвсякъде а датчика бе целия в изсъхнало масло!Как става това ,незнам!? За тези ,които следят темата -прекъсването въпреки това остана съвсем леко при работа само на газ.
Проблама се реши напълно ...след изолирането на вход. тръба на...канистъра за бензиновите пари.Просто го издърпах и затапих входящия отвор под дроселовата клапа с гумена запушалка.Това последното е временно разбира се,докато разбера дали е блокирал електромагнита или отваря на верига през цялото време!
Благодаря на всички съфорумници.Нашият форум е доста богат на всякакви теми,което много ми помогна.Целта обаче е да си помагаме ,а не да си пречим...
Весели празници! :да:


Djoser
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 22 апр 2013 20:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Разв

Мнениеот Djoser » Пон 22 апр 2013 20:42


Здравей!!!

Имам поло 6н2 1.4 16в 2001....Би ли бил така добър да ми кажеш каде се намира въпросния датчик за положението на коляновия вал.


Благодаря предварително.


ira67
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 27 апр 2013 21:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Разв

Мнениеот ira67 » Съб 27 апр 2013 21:55


Смених а ми такъв датчик ,вдигаха ми кола и в това положение ми го сменяваха. Мойто Polo 2000г. 16V. Неможахме да намериме аналогичен ,наложисе да поръчвам от VW оригинален ,195 лева платих за него.Големи ядове ми создаваше докато открият какво ий на кола. Имаха майстори които ми доказваха че мойта кола няма такъв датчик,оказасе че не съм случила на майстори.А оборотомера ми направо спрял да работи.Докато студена ий нямало нищо,но като покараш,тресеше и скачайки като жаба гаснеше в движение,тогава и оборотомера падаше на 0.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Разв

Мнениеот freestyler911 » Съб 27 апр 2013 22:23


"Колежке" оправи поне малко правописа. Изключително неграмотно пишеш.

А и оборотомера=0=изгасен ДВГ.


ira67
Мнения: 21
Регистриран на: Съб 27 апр 2013 21:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Разв

Мнениеот ira67 » Съб 27 апр 2013 23:07


Когато не работи датчик ,спира и оборотомера. За правопис извинявамсе ,не съм българка. Колата ми управиха ЕМ сервиз ,там ми обясниха защо спираше оборотомерът..Така или иначе ,колата ми работи след смяна на датчик.,и оборотомера соответственно.Споделих си мнение с надежда че на някой това ще помогне ,че лутахме с тоят проблем незная какво да направим 2 месеца,за щастие случихме на майстори.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Поло 2000г. AFT - датчик на колянов вал-037906433 В-Разв

Мнениеот freestyler911 » Нед 28 апр 2013 9:43


Ами аз се извинявам тогава за забележката, все пак трябва да бъдем толерантни.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта