:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Одисеи с Поло 6N

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Одисеи с Поло 6N

Мнениеот apa6o » Нед 06 окт 2013 17:43


Здравейте,

отварям тази тема, за да споделя мъките, болежките и проблемите със своето Поло, като надявам се за някои неща получа помощ, за други - аз да съм от полза.

Каква е колата - Поло, 6N1, произведено през 1997-ма година, код на двигателя AEF, дизел.

Проблем първи - при студено време, стартера "изпуска", издавайки характерен стържещ звук. Първоначален заподозрян беше бендикса, но се оказа, че работи добре. Към момента заподозрени са втулки на стартера, които предстои да бъдат сменени.

Проблем втори - изключително трудно палене. Колата бе закарана в Лукас сервиз, до гараж Земляне в София, където погледнаха помпата, свалиха и почистиха дюзите, провериха компресията, прегледаха подгревните свещи - към момента колата пали доста по-лесно (цена на удоволствието - 45 лева). Оказа се, че колата е имала 2 затлачени дюзи, но компресията е страхотна, почти като нова.

Проблем трети - проблеми с подгрева - колата съвсем самоволно решава дали да включи подгревните свещи при подаване на контакт, или пък да не ги включи. Основен заподозрян е реле 187, което струва безумна сума, поради което силно ми се иска някой да ме посъветва за евентуални други причини за този проблем. При инатене с подгрева, почти винаги проблема се решава с изваждане и поставяне наново на релето (187).

Проблем четвърти - преди 2 дни, на излизане от паркинга на CCS-а, се счупи водач на предно, ляво ел. стъкло. Днес през деня успешно демонтирах кората на вратата, свалих механизма, взех за "мостра" счупения водач и поръчах в кварталния магазин комплект за лява врата. С малко повече късмет утре ще са тук и ще кача стъпка-по-стъпка инструкции по смяната на водачите.

Проблем пети - ръждата :death Тука лечение няма, но тази седмица колата заминава при тенекеджия, който, надявам се, да я приведе в по-приличен и далеч по-малко ръждив вид.

Проблем шести - акумулатор на доизживяване - предстои покупка на нов-новеничък.

Проблем седми - открадната задна чистачка и капачка на резервоара :death Предстои сдобиване с такива.

Проблем осми - разпадащи се предни чистачки. Никога, ама наистина НИКОГА повече няма да си купя чистачки от Метро :beat_butt2 Предстои покупка на нови.

Проблем девети - изгнила генерация - беше сменена с втора ръка, закупена на много изгодна цена.

Проблем десети - детската болест на интериора - спукана централна конзола - беше заменена с втора ръка такава (здрава).

Проблем десети - изключително дразнещо тракане от жабката (колата е с голяма жабка, без Air bag), предстои поправка.

Колата се кара към момента предимно градско, основно в София, като за последната седмица навъртя над 100 километра. Все още не съм засичал разхода на гориво при тези условия.




Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 06 окт 2013 17:48


Проблем 5-ти е най-големия на всички автомобили! И вервай решение няма на този проблем, колкото повече я правиш, толкова повече гние :banghead Останалите проблеми са решими! Само заради този проблем, колите не се карат в чужбина, и не могат да минават преглед, и хоп в България :bowdown


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот Layer » Нед 06 окт 2013 17:51


Аз се възхищавам на осмия проблем. :mhihi
И аз имам сходен проблем, колкото повече я карам толкова повече се налага да слагам гориво. :banghead :banghead


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот apa6o » Нед 06 окт 2013 19:17


Layer написа:Аз се възхищавам на осмия проблем. :mhihi
И аз имам сходен проблем, колкото повече я карам толкова повече се налага да слагам гориво. :banghead :banghead

Чистачки, които още от първото си слагане скърцаха като за световно, а 1 седмица по-късно спряха да скърцат, защото просто ги няма перата, защото са се разпаднали. Ако това значи, че съм ги износил за толкова време, значи карам подводница :mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19318
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот stefan4o » Нед 06 окт 2013 19:18


Една част от хората във форума биха ти завидели за проблемите. Дето се казва "Да ти имам проблемите" :mhihi


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот snuupy93 » Нед 06 окт 2013 21:33


Моята е 1995г и няма грам ръжда, но е италианка... Иначе е нормално тук-таме да се появи проблем, стари кочини са.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот grishitu » Пон 07 окт 2013 11:59


Сега малко въпроси по ред:
Първи въпрос - Сигурен ли си че маховика ти не е заминал?
Втори въпрос - Върни се на въпрос едно. В какво се състоеше поглеждането на помпата, как прегледаха подревните всещи? Ако две от дюзите ти са били с феномена "пикаеща дюза" може трудното палене да е от тях. На какво налягане ти отваряха дюзите?
Трети въпрос - Щом смяташ че имаш проблем с реле 187 защо не вземеш друго за проба от някой от твоя град или да купиш някое втора употреба от форума с уговорка?
От тук на долу са лесните проблеми ако могат така да се нарекат.

п.п. Забравих да допълня че въпросите ми са от любопитство, а не за заяждане. И аз карам същия курник. Знай, че жена и ръжда тръгнат ли няма спиране, и аз се срещам с това явление само по праговете.


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот apa6o » Пон 07 окт 2013 23:00


grishitu написа:Сега малко въпроси по ред:
Първи въпрос - Сигурен ли си че маховика ти не е заминал?
Втори въпрос - Върни се на въпрос едно. В какво се състоеше поглеждането на помпата, как прегледаха подревните всещи? Ако две от дюзите ти са били с феномена "пикаеща дюза" може трудното палене да е от тях. На какво налягане ти отваряха дюзите?
Трети въпрос - Щом смяташ че имаш проблем с реле 187 защо не вземеш друго за проба от някой от твоя град или да купиш някое втора употреба от форума с уговорка?
От тук на долу са лесните проблеми ако могат така да се нарекат.

п.п. Забравих да допълня че въпросите ми са от любопитство, а не за заяждане. И аз карам същия курник. Знай, че жена и ръжда тръгнат ли няма спиране, и аз се срещам с това явление само по праговете.

Въпрос едно - това не искам и да си го мисля :scare3
Въпрос две - трудното палене се състои в дълго въртене, като дори след палене, независимо от външната температура имаше много неравномерна работа на двигателя. За дюзите - всичко е в норма вече(по аутодата).
Трети въпрос - от къде да го намеря, при положение, че според информацията с която разполагам, само AEF използва такова "реле" под името engine control module :icon_sad
Колата е на реални километри, малко под 150 000 и има теоретичен шанс и маховика да плаче за смяна, но силно се надявам да не е така :bishop


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот grishitu » Вто 08 окт 2013 9:11


За въпросното реле 187 мисля, че бях чел някъде за отварянето му и презапояване на спойките. А, маховика...... горе долу и моя на тея километри почна да дава фира, докато един ден не изтрака безвъзвратно, едвам я върнах назад 20 метра където беше.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот snuupy93 » Вто 08 окт 2013 10:20


Обаче наистина всичките тези проблеми са "бели кахъри", някви дреболии присъщи за коли на тази възраст. Вижте хората с френски и италиански коли. Имам колежка с Fiat Punto мисля, че е към края на 90те години, 2000г, някъде там. Тя не спря да го прави. Последният хит беше, че като мине през дупка спира да й свети единия фар и при следващата дупка се включвал. :Mr Green Fun Ходовата част я изпосмени почти цялата...

Друг колега със Citroen C3, 2003 година кола ми разправяше как бил сменял биалетки, носачи, всичко... Постоянно нещо се разтропвала....


gogii
Мнения: 84
Регистриран на: Вто 28 авг 2012 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот gogii » Вто 08 окт 2013 11:14


Аз съм от 2 месеца с поло 6N и нямам абсолютно никакви проблеми. Извънградско ми даде разход 3,5l/100km, след смяна на масло, филтри и ремъка... Градско не съм я засичал. Изминал съм близо 3000 километра и за сега поне съм доволен. Надявам се за напред да нямам такива проблеми като на колегата :confused Единствено задната ми чистачка не работи, механизма е повреден (така я купих), но обмислям да я махна изцяло.

А за проблема с капачката на резервоара- съм с централно и капачето се заключва. Твоята капачка как я откраднали? Заключва ли се капака ти?


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот snuupy93 » Сря 09 окт 2013 7:43


За 3 месеца човек, няма как да имаш някакви впечатления. Моят 6Н е в семейството ни от 6 години. Като са сменени двата шарнира, заминаха един след друг, в рамките на година и бобината. Как не даде един проблем тая кола за тия 6 години просто... Всичко друго са консумативи, масла, филтри, накладки... :screwy Затова карах поло, сега карам поло и за вбъдеще пак ще карам Поло, просто съм адски доволен, здрава и надеждна кола.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот grishitu » Сря 09 окт 2013 8:19


От заглавието не се разбира, че става дума за вечния проблемен дизел на VW-генов двигател AEF. Като го подхванеш.... от където и да го завъртиш всичко е проблемно. Понеже няма комп. който да следи работата на двигателя много от проблемите се отстраняват по усет и преценка на майстора, което ти струва пари на теб.


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот apa6o » Сря 09 окт 2013 9:45


Развитие с проблем пет - вчера майстора погледна колата и равносметката е около 200 лева, като има стабилна отстъпка от работата :th_up
Капачката на резервоара си отиде, защото външното капаче, което се заключва от централното заключване, има луфт в пантата и при затваряне най-често се разминават иглата на заключващия механизъм и отвора в капачето, поради което то остава отключено .


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Одисеи с Поло 6N

Мнениеот snuupy93 » Сря 09 окт 2013 11:44


apa6o написа:Развитие с проблем пет - вчера майстора погледна колата и равносметката е около 200 лева, като има стабилна отстъпка от работата :th_up
Капачката на резервоара си отиде, защото външното капаче, което се заключва от централното заключване, има луфт в пантата и при затваряне най-често се разминават иглата на заключващия механизъм и отвора в капачето, поради което то остава отключено .

А и да не остава отключено малко напъване с отверка и е "чао". Трябва си капачка със заключване.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: varmint и 35 госта