От няколко месеца съм собственик на POLO 1.4 APQ '99. В началото климатика почваше да охлажда за 1-2 мин, но загрее ли двигателя и спира. Ходих вчера в един сервиз за климатици,с една машина на Bosch изтеглиха фреона и маслото, премери го съответно беше 10гр масло и 400гр фреон. Направиха вакум в системата и върнаха 700гр фреон, обратно маслото и 10гр. UV течност. Пуснах климатика и почна да духа доста студено, налягането беше добро. На високто при дехидрататора беше горещо, на ниското тръбата замръзнала, но като поработи 1 мин и пак същото. Почна да влиза някакъв смесен въздух и пак спря да охлажда. Според тях е клапа и ми казаха, че таблото трябва да се разглоби, съответно цял ден работа и 100лв.
Някой имал ли е продобен проблем? Дали е възможно да е от изпарителя или от датчика за температура в него. Или наистина тази клапа е за ремонт или смяна.
Polo 1.4 '99 проблем с климатика
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Напълно възможно е да е клапата тя е облепена с дунапрен и вече да го няма -пусни вентилатора на 4 на студено без включен климатик ако хвърчат от духалките дребни буклуци подобни на дунапрен-сваляне на таблото и облепване на всички клапи защото ако ти е опуснала щипка на бронята на жилото на топло-студено ще ти меша въздуха и на студен двигател.
Последна промяна от anonimko на Съб 13 юли 2013 8:28, променено общо 1 път.
- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Благодаря, ще пробвам вентилатора, ако се окаже така ще се наложи да го отворя
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
дунапрена може да е изхвърчал доста отдавна . Какво налягане държеше като работеше ? Електромагнитната шайба на компресора постоянно ли е зацепена и върти или съединителя отделя и спира компресора ?
- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Не мога да видя къде е тази шайба.Май държеше над 10 бара и 2 на ниското(може и да се лъжа). Пак го пробвах преди малако. Търгна уж заскрежи се тръбата на високото, но вътре пак не духаше студено. Пусках, спирах някойко пъти и забелязах, че перката върти, но компресора не работеше.Пробвах и да върти въздуха само вътре, но нямаше ефект.Да не би да има нещо проблем компресора т.е. някоя клапа вътре. Май ще ходя на сервиз пак, но като събера парички.
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Колега не бързай с разглобяването на таблото. В сервиза казаха ли че има пропуск на фреон?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Може и сам да провериш нещата, без да ходиш пак в сервиз.
Палиш колата и пускаш климатика да духа макс. силно и макс. студено. Работи така поне 5-10 минути и после гледаш тръбите отвън, където влизат за към купето.Тънката тръба трябва да е топла (около 40 градуса) , дебелата тръба трябва да е ледено студена (не хладка).Ако това е така и вътре в този момент вее жега, климатика ти работи безупречно и проблема си е от клапите под таблото (не е само дунапрена, защото дори целия да го няма, пак ще духа доста хладен въздух около 10-12 градуса). Ако има проблем и тръбите не са така, както ти казвам, вече имаш проблем с климатичната част - компресор, дехидратор, може да са няколко неща.
Ако пък си от София, ела до сервиза и ще я погледна и ще ти кажа какво трябва да и се прави...ние за гледане пари не взимаме :)

Палиш колата и пускаш климатика да духа макс. силно и макс. студено. Работи така поне 5-10 минути и после гледаш тръбите отвън, където влизат за към купето.Тънката тръба трябва да е топла (около 40 градуса) , дебелата тръба трябва да е ледено студена (не хладка).Ако това е така и вътре в този момент вее жега, климатика ти работи безупречно и проблема си е от клапите под таблото (не е само дунапрена, защото дори целия да го няма, пак ще духа доста хладен въздух около 10-12 градуса). Ако има проблем и тръбите не са така, както ти казвам, вече имаш проблем с климатичната част - компресор, дехидратор, може да са няколко неща.
Ако пък си от София, ела до сервиза и ще я погледна и ще ти кажа какво трябва да и се прави...ние за гледане пари не взимаме :)

- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Ходих преди малко пак да пробвам климатика :) Направих както ми каза, вентилатора на 4 и макс студено. Тръгна всичко да работи по климатичната система. Тънката тръба се заскрежи, а дебелата беше просто студена. Работи така към 5 мин, но вътре не се усещаше да работи климатика.
Възможно ли е да е от изпарителя( да е замърсен или задръстен), датчик?
Предполагам си наясно с цените. Нормално ли е да ми искат 100лв. за разглобяване на таблото и поправка/смяна на клапа/и(ако там е проблема).
Възможно ли е да е от изпарителя( да е замърсен или задръстен), датчик?
Предполагам си наясно с цените. Нормално ли е да ми искат 100лв. за разглобяване на таблото и поправка/смяна на клапа/и(ако там е проблема).
- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
lobos написа:Колега не бързай с разглобяването на таблото. В сервиза казаха ли че има пропуск на фреон?
Не съм ходил да проверяват, те ми казаха, че климатика трябва да работи известно време и тогава да ида. Но преди да го напълня ходих в един сервиз в Пловдив, мисля че ИМПАС 56 беше. Та там ходих първоначано, гледаха с UV лампа, не намериха теч. Човека каза, че има нещо запушено по климатичната система. Нещо не ми вдъхнаха доверие и си тръгнах.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 15:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
колега импас са добри и се занимават от години с автоклиматици
- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
sparcho написа:колега импас са добри и се занимават от години с автоклиматици
Най-вероятно ще се върна там. Разбрах, че са добри. Надявам се и цените да са им добри :)
Май май работата намирисва на дехидрататор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Ако тънката е хладна или студена или направо замръзва преди да влезе в ТРВ клапана (хвани я при самата дюза за мерене на налягането) - дехидратора е тотална щета...там тръбата трябва да е топла, почти гореща.


- s7x
- Мнения: 23
- Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
- Автомобил: VW Polo 1.4
- Двигател: APQ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 '99 проблем с климатика
Пиша с известно закъснение от 1 година
та проблема е решен. Нямаше налягане на високото, оказа се дехидрататор. Смениха го в Sycona Пловдив заедно с още 4-5 уплътнения и заработи. Всичко с труд излезе 108лв. Един маркуч на високото налягане беше се притрил на 2 месета доста, но го изолираха и да се надяваме, че ще държи. А иначе за смяната му ми искаха "скромната" сума от 55лв. :)

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта