Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Alexandar_yordanov
Мнения: 314
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот Alexandar_yordanov » Съб 10 яну 2015 0:44


След 50к км дойде и моя ред. Не разбирам много от проблемите в скоростните кутии, но ще разкажа какво се случва.

Никога не съм чувал как "вие" кутия, но май така става. Когато карам на 4-та и пусна педала на газта се чува някакво така наррчено виене и леко чегъртане. Същото долавям и на трета скорост. Когато обаче натисна съединителя всичко спира. Скоростите си влизат нормално и леко. Тук съм чел, че почти винаги се гледа маслото първо. Съответно проверих и е пълно. На следващия ден вече се появи и друг проблем. След като карам и изключа от скорост отпред се чува шум като удар метал в метал, което предизвиква чувство за разпадане всеки момент.

По тези мой описания едни майстори казват кутията вие, взимай нова. Други казаха лагер на съединител. И за капак други казаха диференциал след като им споменах, че съм правил съединителя преди два месеца(което забравих да спомена и тук).

Какво ще кажете вие?




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот Glove » Съб 10 яну 2015 1:09


Докато не свалиш скоростната кутия никой нищо повече неможе да каже, а освен ако някой не се е научил да гледа на боб скоро, това в кръга на шегата. Може да е лагери на кутичта може и да е диференциала. Какъв е цвета на маслото, бистро ли е или е мътно, ако е мътно каъв е цвета? Ако е със сребрист отенък като на металик има нещо което се е надробило доата добре.


polo97 6n1
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 05 ное 2014 12:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот polo97 6n1 » Пон 19 яну 2015 18:48


при мен симптомите бяха същите: поло 97, 1.4 бензин. След около 50 хил. км каране (общо 200 000 км ) започна виене, както казваш- при натиснат съединител се чува по-слабо. Оказа се разбити лагери а скоростната кутия: 2 лагера единия е 10 лв. другия 80 лв, но общо ремонта излиза към 200, може и по-малко. Но трябва да се свали. Дано да не е това но, проблема остава да си намериш читава скоростна кутия. Смених една заедно със съединител и след 8-9 хил. км. отново същия проблем. Сложих друга и засега 2 000 км е ок.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот Somi » Вто 20 яну 2015 16:09


Колега не се занимаваи с ремонти .Вземи си каква да е кутия от голф 3 или поло след 94 .Ако искаш по къса по дълга.Изхвърли си и проблемния избирач с жила вземи от поло 94 избирач с щанга и жило, прави се една планка за контра на жилото и се заварва на магарето.Ако е от поло кутията няма преправяне ако е от голф се прави планка която се заварява на двата болта долу и еднин болт 6 мм за да закачиш жилото.Така избора ти от към намиране на кутия с 2 жила,цена и предавателни числа е огромен.Взимаш си голфова дълга и с караш на по малко обороти а не 120 на 4000 .Поздрави ако не ти е ясно и решиш на този варянт пиши на лс за снимки.


Потребителски аватар
volkswagen01
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 28 сеп 2013 19:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот volkswagen01 » Сря 11 фев 2015 14:02


И аз съм с поло от 98-ма APQ 1.4, и аз съм със същия проблем- на 4-та вие, а 5-та скорост я нямам въобще като я включвам и ми пуска 3-та скорост. Ходих в един сервиз и проблема бил, че текло масло от скоростната кутия е оправихме го, но пак си вие и ми казаха, съединителя ми бил за смяна. Дали както ми вика този майстор съединителя е виновен или ще е друго?


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 476
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот Snuupy » Чет 12 фев 2015 10:52


Somi написа:Колега не се занимаваи с ремонти .Вземи си каква да е кутия от голф 3 или поло след 94 .Ако искаш по къса по дълга.Изхвърли си и проблемния избирач с жила вземи от поло 94 избирач с щанга и жило, прави се една планка за контра на жилото и се заварва на магарето.Ако е от поло кутията няма преправяне ако е от голф се прави планка която се заварява на двата болта долу и еднин болт 6 мм за да закачиш жилото.Така избора ти от към намиране на кутия с 2 жила,цена и предавателни числа е огромен.Взимаш си голфова дълга и с караш на по малко обороти а не 120 на 4000 .Поздрави ако не ти е ясно и решиш на този варянт пиши на лс за снимки.

А мислил ли си за динамиката на колата? Че са направили скоростите къси, за да може да ускорява 0-100 за 10сек по каталог... С дългата кутия няма да ускорява така, тогава се губи смисъла от 100 коня мотор....
Избирача с жилата е лостов механизъм и е много по-здрав и добре направен от тези 94-95, имал съм и двете години полота и направих разликата. На 94-95 година, като отвориш маншона на топката на скоростният лост, отдолу всичко е пластмаса, на новите 98-99г, които са взаимствани от Polo 6N2, всичко отдолу е метал... Отделно, че тоя лостов механизъм е в пъти по-здрав и сполучлив, от гумената топка, която играе ролята на избирач в стария модел и която задължително се чупи, като колата е на 18+++ години, вярно, смяната е е лесна, евтина, но е по-калпава самата направа, поне по мое мнение, а и явното по мнението на инженерите на VW, щом почнаха от 98г да вграждат новия лостов механизъм, който се слага и в Polo 6N2 99-2002г.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия

Мнениеот Somi » Пет 13 фев 2015 12:25


А карал ли си по магистрала с 160 па недай си боже 190 както е по каталог , защото аз го имам и знам за какви обороти става въпрос и с маслото какво става (става на вода, а сега нямам проблем да си карам до пловдив с 160 постоянна скорост пък и разход 9+ газ :mhihi ).Динамика от половин секунда то ще стане 11 до 100 не ме разсмивай то на колата са избягали не се знае колко коне и колко нютона, та ще я мисля тази половин секунда ,Готов съм да се сръчкам с стоково същото поло с неговата си кутия да сравним разликата , а да даже ще съм на газ която е обикновенна .Та за жилата пусни анкета към собствениците на такива полота колко пъти са сменяли самите жила не говоря за механизма, топката се сменя за 5 мин в канал, я се поинтересувай как се сменят жилатта.Какви пари е кутия за такова поло имаш ли идея? 300 лв и я търсиш с свещ щот си мяняк и държиш да е същият номер , ако не си маняк взимаш за над 220 лв кутия от 1л поло което е със същтите предавателни числа и вътре е еднаква с твоита, ма ако прочетеш тук или някои ти каже.За справка вземи бира и паржолки да ти покажа и двете кутии отворени да сравниш, кофтито е че малко има стружки от лагерите вътре и някъде ми се търкаля и механизма но вече няма жила по него интересно защо.Та това което говоря е от трънливия път с моито поло все пак на половера съм минал ......... км



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта