След 50к км дойде и моя ред. Не разбирам много от проблемите в скоростните кутии, но ще разкажа какво се случва.
Никога не съм чувал как "вие" кутия, но май така става. Когато карам на 4-та и пусна педала на газта се чува някакво така наррчено виене и леко чегъртане. Същото долавям и на трета скорост. Когато обаче натисна съединителя всичко спира. Скоростите си влизат нормално и леко. Тук съм чел, че почти винаги се гледа маслото първо. Съответно проверих и е пълно. На следващия ден вече се появи и друг проблем. След като карам и изключа от скорост отпред се чува шум като удар метал в метал, което предизвиква чувство за разпадане всеки момент.
По тези мой описания едни майстори казват кутията вие, взимай нова. Други казаха лагер на съединител. И за капак други казаха диференциал след като им споменах, че съм правил съединителя преди два месеца(което забравих да спомена и тук).
Какво ще кажете вие?
Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
-
Alexandar_yordanov
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Glove
- Мнения: 2046
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
Докато не свалиш скоростната кутия никой нищо повече неможе да каже, а освен ако някой не се е научил да гледа на боб скоро, това в кръга на шегата. Може да е лагери на кутичта може и да е диференциала. Какъв е цвета на маслото, бистро ли е или е мътно, ако е мътно каъв е цвета? Ако е със сребрист отенък като на металик има нещо което се е надробило доата добре.
-
polo97 6n1
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 05 ное 2014 12:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
при мен симптомите бяха същите: поло 97, 1.4 бензин. След около 50 хил. км каране (общо 200 000 км ) започна виене, както казваш- при натиснат съединител се чува по-слабо. Оказа се разбити лагери а скоростната кутия: 2 лагера единия е 10 лв. другия 80 лв, но общо ремонта излиза към 200, може и по-малко. Но трябва да се свали. Дано да не е това но, проблема остава да си намериш читава скоростна кутия. Смених една заедно със съединител и след 8-9 хил. км. отново същия проблем. Сложих друга и засега 2 000 км е ок.
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
Колега не се занимаваи с ремонти .Вземи си каква да е кутия от голф 3 или поло след 94 .Ако искаш по къса по дълга.Изхвърли си и проблемния избирач с жила вземи от поло 94 избирач с щанга и жило, прави се една планка за контра на жилото и се заварва на магарето.Ако е от поло кутията няма преправяне ако е от голф се прави планка която се заварява на двата болта долу и еднин болт 6 мм за да закачиш жилото.Така избора ти от към намиране на кутия с 2 жила,цена и предавателни числа е огромен.Взимаш си голфова дълга и с караш на по малко обороти а не 120 на 4000 .Поздрави ако не ти е ясно и решиш на този варянт пиши на лс за снимки.
- volkswagen01
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 28 сеп 2013 19:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
И аз съм с поло от 98-ма APQ 1.4, и аз съм със същия проблем- на 4-та вие, а 5-та скорост я нямам въобще като я включвам и ми пуска 3-та скорост. Ходих в един сервиз и проблема бил, че текло масло от скоростната кутия е оправихме го, но пак си вие и ми казаха, съединителя ми бил за смяна. Дали както ми вика този майстор съединителя е виновен или ще е друго?
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
Somi написа:Колега не се занимаваи с ремонти .Вземи си каква да е кутия от голф 3 или поло след 94 .Ако искаш по къса по дълга.Изхвърли си и проблемния избирач с жила вземи от поло 94 избирач с щанга и жило, прави се една планка за контра на жилото и се заварва на магарето.Ако е от поло кутията няма преправяне ако е от голф се прави планка която се заварява на двата болта долу и еднин болт 6 мм за да закачиш жилото.Така избора ти от към намиране на кутия с 2 жила,цена и предавателни числа е огромен.Взимаш си голфова дълга и с караш на по малко обороти а не 120 на 4000 .Поздрави ако не ти е ясно и решиш на този варянт пиши на лс за снимки.
А мислил ли си за динамиката на колата? Че са направили скоростите къси, за да може да ускорява 0-100 за 10сек по каталог... С дългата кутия няма да ускорява така, тогава се губи смисъла от 100 коня мотор....
Избирача с жилата е лостов механизъм и е много по-здрав и добре направен от тези 94-95, имал съм и двете години полота и направих разликата. На 94-95 година, като отвориш маншона на топката на скоростният лост, отдолу всичко е пластмаса, на новите 98-99г, които са взаимствани от Polo 6N2, всичко отдолу е метал... Отделно, че тоя лостов механизъм е в пъти по-здрав и сполучлив, от гумената топка, която играе ролята на избирач в стария модел и която задължително се чупи, като колата е на 18+++ години, вярно, смяната е е лесна, евтина, но е по-калпава самата направа, поне по мое мнение, а и явното по мнението на инженерите на VW, щом почнаха от 98г да вграждат новия лостов механизъм, който се слага и в Polo 6N2 99-2002г.
Re: Polo 6n 16v 1,4 98', скоростна кутия
А карал ли си по магистрала с 160 па недай си боже 190 както е по каталог , защото аз го имам и знам за какви обороти става въпрос и с маслото какво става (става на вода, а сега нямам проблем да си карам до пловдив с 160 постоянна скорост пък и разход 9+ газ
).Динамика от половин секунда то ще стане 11 до 100 не ме разсмивай то на колата са избягали не се знае колко коне и колко нютона, та ще я мисля тази половин секунда ,Готов съм да се сръчкам с стоково същото поло с неговата си кутия да сравним разликата , а да даже ще съм на газ която е обикновенна .Та за жилата пусни анкета към собствениците на такива полота колко пъти са сменяли самите жила не говоря за механизма, топката се сменя за 5 мин в канал, я се поинтересувай как се сменят жилатта.Какви пари е кутия за такова поло имаш ли идея? 300 лв и я търсиш с свещ щот си мяняк и държиш да е същият номер , ако не си маняк взимаш за над 220 лв кутия от 1л поло което е със същтите предавателни числа и вътре е еднаква с твоита, ма ако прочетеш тук или някои ти каже.За справка вземи бира и паржолки да ти покажа и двете кутии отворени да сравниш, кофтито е че малко има стружки от лагерите вътре и някъде ми се търкаля и механизма но вече няма жила по него интересно защо.Та това което говоря е от трънливия път с моито поло все пак на половера съм минал ......... км
).Динамика от половин секунда то ще стане 11 до 100 не ме разсмивай то на колата са избягали не се знае колко коне и колко нютона, та ще я мисля тази половин секунда ,Готов съм да се сръчкам с стоково същото поло с неговата си кутия да сравним разликата , а да даже ще съм на газ която е обикновенна .Та за жилата пусни анкета към собствениците на такива полота колко пъти са сменяли самите жила не говоря за механизма, топката се сменя за 5 мин в канал, я се поинтересувай как се сменят жилатта.Какви пари е кутия за такова поло имаш ли идея? 300 лв и я търсиш с свещ щот си мяняк и държиш да е същият номер , ако не си маняк взимаш за над 220 лв кутия от 1л поло което е със същтите предавателни числа и вътре е еднаква с твоита, ма ако прочетеш тук или някои ти каже.За справка вземи бира и паржолки да ти покажа и двете кутии отворени да сравниш, кофтито е че малко има стружки от лагерите вътре и някъде ми се търкаля и механизма но вече няма жила по него интересно защо.Та това което говоря е от трънливия път с моито поло все пак на половера съм минал ......... кмВърни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта