Идеи???
криви дискове на спирачките или не
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
криви дискове на спирачките или не
Напоследък забелязах ,че при натискане на спирачката, волана ми вибрира. Веднага си поставих самодиагноза ,че става въпрос или за криви дискове или нещо проблем с някой от спирачните цилиндри. Огледах ги с "просто око" и наложих едно колянце за PVC тръба и ми се струва ,че са си прави (може и да греша). Нещото което обаче ме навежда на мисълта ,че проблема е някъде в окачването ,а не в дисковете е ,че при спускане по надолнище когато тежаста е по-голяма на предните колела вибрациите на много силни ,че чак не мога да удържам волана да стои направо (е колата си върви направо де).Другото което е ,че спирачната ми течност май е оригинална
, не съм я сменял никога
, но не вярвам там да е проблема.
Идеи???
Идеи???
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
не знам как ще установиш. че са криви с ПВЦ тръба.. но..
ако чак толкова си сигурен, че не са дисковете има макар и лека вероятност да са каретата...или някоя крива джанта..
но:
1. джантите при гумаджия
2. Дисковете смяна.. ако са за смяна /заедно със спирачна течност и накладки/
3. и тогаз квот ша праиш друго..
ако чак толкова си сигурен, че не са дисковете има макар и лека вероятност да са каретата...или някоя крива джанта..
но:
1. джантите при гумаджия
2. Дисковете смяна.. ако са за смяна /заедно със спирачна течност и накладки/
3. и тогаз квот ша праиш друго..
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
не е от джанти или гуми , въртях ги : предни/задни - и все тая
PVC тръбата е с голям диаметър и я сложих перпендиколярно на самият диск, като тази част от диска с дупките за болтовете остана вътре в тръбата. Колянцето е фабрично направено идеално право и то лягаше идеално върху диска от всичките му страни (по-цялата му окръжност)
Тези дни ще "жертвам" 4 лв за проверка на окачването ,че скоро не съм го проверявал да видим да не прави то аномалията и ще пиша
PVC тръбата е с голям диаметър и я сложих перпендиколярно на самият диск, като тази част от диска с дупките за болтовете остана вътре в тръбата. Колянцето е фабрично направено идеално право и то лягаше идеално върху диска от всичките му страни (по-цялата му окръжност)
Тези дни ще "жертвам" 4 лв за проверка на окачването ,че скоро не съм го проверявал да видим да не прави то аномалията и ще пиша
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4250
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
100% крив диск.
тва с колянцето никъф смисъл щото дори да имаш изместване 0.1мм от равнината на диска няма да го видиш, но при 120км/ч ще ти тресе волана.
при мен беше същата история навремето с полото, след смяна на дисковете (мисля че 66 кинта заедно с накладките от канекс) се успаха.
сменяй течността, тя се сменя на 2 години по ринцип щото става на мехурчета и трябва да помпаш на педала за да направи налягане.
аз след тия манипулации не си познах колата, спираше се едно съм метнал котва отзаде
п.с,. и все пак мини през некой гумаджия да ти пусне предните гуми на машината да види дали са добре балансирани
тва с колянцето никъф смисъл щото дори да имаш изместване 0.1мм от равнината на диска няма да го видиш, но при 120км/ч ще ти тресе волана.
при мен беше същата история навремето с полото, след смяна на дисковете (мисля че 66 кинта заедно с накладките от канекс) се успаха.
сменяй течността, тя се сменя на 2 години по ринцип щото става на мехурчета и трябва да помпаш на педала за да направи налягане.
аз след тия манипулации не си познах колата, спираше се едно съм метнал котва отзаде
п.с,. и все пак мини през некой гумаджия да ти пусне предните гуми на машината да види дали са добре балансирани
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Днес бутнах 44 лв за дискове zimmerman и 36 лв за накладки PAGID (май така се пишеше). Отказах испанския комплект накладки за 22 лв които ми предложиха ,защото като взехколата дисковете и бяха коносовидно изядени ,а испанските накладки ми изправиха коносовидната форма на дисковете. Най-точно казано ,не ми се напаснаха новите накладки по формата на диска ,а диска се напасна по формата на накладките. Все още не съм натиснал спирачките силно за да видя разликата (трябвало особено да се щадят първите 500 км).
Нямах и нямам никакво "ритане" на педала при натискане
Окачването ми е "ТУКАТ"
Не се съмнявам в съвета ви за спирачната течност, новсе още се чудя дали да я сменям. Бистра е ,няма никакви балончета в съда за доливане и не се налага да припомпвам педала за да държат по-силно спирачките. Може би с времето температурата и на кипене се понижава и вместо DOT 4 става на DOT 3 и така при загряване се полочават балончетата и затова се налага периодичната и смяна - за наклоненият текст : не зная дали е така ,просто така си го обеснявам
Нямах и нямам никакво "ритане" на педала при натискане
Окачването ми е "ТУКАТ"
Не се съмнявам в съвета ви за спирачната течност, новсе още се чудя дали да я сменям. Бистра е ,няма никакви балончета в съда за доливане и не се налага да припомпвам педала за да държат по-силно спирачките. Може би с времето температурата и на кипене се понижава и вместо DOT 4 става на DOT 3 и така при загряване се полочават балончетата и затова се налага периодичната и смяна - за наклоненият текст : не зная дали е така ,просто така си го обеснявам
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4250
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
с времето спирачната течност абсорбира влага от атмосферата.
при натискане на спирачката създаваш налягане в течността, което я загрява, от температурата тази вода се испарява и става на мехурчета. тези мехурчета обаче се свиват от налягането и педала леко потъва, а натиск на накладките няма. де факто усилието отива за компресиране на мехурчета а не за натиск на накладката
поне така ми го обясниха на мен майстори разни , а и звучи логично.
така че течноста се сменя на всеки 2 години независимо от пробега и експлоатацията, дори да не си карал изобщо колата течността пак си абсорбира влага.
някой да ме поправи ако греша
при натискане на спирачката създаваш налягане в течността, което я загрява, от температурата тази вода се испарява и става на мехурчета. тези мехурчета обаче се свиват от налягането и педала леко потъва, а натиск на накладките няма. де факто усилието отива за компресиране на мехурчета а не за натиск на накладката
поне така ми го обясниха на мен майстори разни , а и звучи логично.
така че течноста се сменя на всеки 2 години независимо от пробега и експлоатацията, дори да не си карал изобщо колата течността пак си абсорбира влага.
някой да ме поправи ако греша
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Наложи се да тествам спирачките и вече всичко си е наред. Но тази седмица ще сменя "оригиналната" спирачна течност.
Разгледах старите дискове и забелязах ,че от външният край те са опирали изцяло в накладките ,но вижте от вътрешният край : от едната страна 40 мм са опирали ,а от другата само 36 мм. Това май може да се обясни единствено със изкривени дискове
Сменя се лесно ,но е нужно поне двама човека после за обезвъздушаването, има и още един начин с прозрачни маркучи които се слагат на отворчетата за обезвъздушаване и там можеш лесно да видиш има ли балончета (обезвъздушена ли е въпросната спирачка на дадено колело) , което можеш да си го направиш и сам. На полото не съм обезвъздушавал спирачки и като го направя тези дни ще пиша дали има някакви пинизи
Разгледах старите дискове и забелязах ,че от външният край те са опирали изцяло в накладките ,но вижте от вътрешният край : от едната страна 40 мм са опирали ,а от другата само 36 мм. Това май може да се обясни единствено със изкривени дискове
kimbaten написа:спирачната течност не съм я пипал.. а и не зная как да я "сменя" ...
Сменя се лесно ,но е нужно поне двама човека после за обезвъздушаването, има и още един начин с прозрачни маркучи които се слагат на отворчетата за обезвъздушаване и там можеш лесно да видиш има ли балончета (обезвъздушена ли е въпросната спирачка на дадено колело) , което можеш да си го направиш и сам. На полото не съм обезвъздушавал спирачки и като го направя тези дни ще пиша дали има някакви пинизи
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта
е, сега вече се надъхах здраво, да вземам спешни мерки , Мерси!!!
