криви дискове на спирачките или не

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

криви дискове на спирачките или не

Мнениеот Anbuch » Пон 16 апр 2007 20:17


Напоследък забелязах ,че при натискане на спирачката, волана ми вибрира. Веднага си поставих самодиагноза ,че става въпрос или за криви дискове или нещо проблем с някой от спирачните цилиндри. Огледах ги с "просто око" и наложих едно колянце за PVC тръба и ми се струва ,че са си прави (може и да греша). Нещото което обаче ме навежда на мисълта ,че проблема е някъде в окачването ,а не в дисковете е ,че при спускане по надолнище когато тежаста е по-голяма на предните колела вибрациите на много силни ,че чак не мога да удържам волана да стои направо (е колата си върви направо де).Другото което е ,че спирачната ми течност май е оригинална :lol: , не съм я сменял никога :oops: , но не вярвам там да е проблема.
Идеи???




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 16 апр 2007 20:37


не знам как ще установиш. че са криви с ПВЦ тръба.. но..

ако чак толкова си сигурен, че не са дисковете има макар и лека вероятност да са каретата...или някоя крива джанта..

но:
1. джантите при гумаджия
2. Дисковете смяна.. ако са за смяна /заедно със спирачна течност и накладки/
3. и тогаз квот ша праиш друго..


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 16 апр 2007 21:37


не е от джанти или гуми , въртях ги : предни/задни - и все тая

PVC тръбата е с голям диаметър и я сложих перпендиколярно на самият диск, като тази част от диска с дупките за болтовете остана вътре в тръбата. Колянцето е фабрично направено идеално право и то лягаше идеално върху диска от всичките му страни (по-цялата му окръжност)

Тези дни ще "жертвам" 4 лв за проверка на окачването ,че скоро не съм го проверявал да видим да не прави то аномалията и ще пиша


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 16 апр 2007 22:01


100% крив диск.
тва с колянцето никъф смисъл щото дори да имаш изместване 0.1мм от равнината на диска няма да го видиш, но при 120км/ч ще ти тресе волана.
при мен беше същата история навремето с полото, след смяна на дисковете (мисля че 66 кинта заедно с накладките от канекс) се успаха.
сменяй течността, тя се сменя на 2 години по ринцип щото става на мехурчета и трябва да помпаш на педала за да направи налягане.
аз след тия манипулации не си познах колата, спираше се едно съм метнал котва отзаде :)

п.с,. и все пак мини през некой гумаджия да ти пусне предните гуми на машината да види дали са добре балансирани


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 16 апр 2007 22:13


nii написа: спираше се едно съм метнал котва отзаде :)


:applause: :heavymetal: е, сега вече се надъхах здраво, да вземам спешни мерки , Мерси!!!


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пон 16 апр 2007 22:16


мда дисковете нови са 40-50лв немски zimmerman ако са солидни, сменяй, за да ти е сигурно...


Gal

Мнениеот Gal » Сря 18 апр 2007 11:37


И аз мисля, че са ти криви дисковете. Освен волана не ти ли рита и педала на спирачката? :)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 18 апр 2007 11:41


сори че ще ползвам темата ама:

имам минимални вибрации и предполагам проблема ми е:

кофти спирачна течност
кофти дискове

ама самата вибрация е ултра лека...мога ли да карам така и може ли да стане нещо фрапиращо?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 18 апр 2007 13:29


Днес бутнах 44 лв за дискове zimmerman и 36 лв за накладки PAGID (май така се пишеше). Отказах испанския комплект накладки за 22 лв които ми предложиха ,защото като взехколата дисковете и бяха коносовидно изядени ,а испанските накладки ми изправиха коносовидната форма на дисковете. Най-точно казано ,не ми се напаснаха новите накладки по формата на диска ,а диска се напасна по формата на накладките. Все още не съм натиснал спирачките силно за да видя разликата (трябвало особено да се щадят първите 500 км).

Нямах и нямам никакво "ритане" на педала при натискане

Окачването ми е "ТУКАТ"

Не се съмнявам в съвета ви за спирачната течност, новсе още се чудя дали да я сменям. Бистра е ,няма никакви балончета в съда за доливане и не се налага да припомпвам педала за да държат по-силно спирачките. Може би с времето температурата и на кипене се понижава и вместо DOT 4 става на DOT 3 и така при загряване се полочават балончетата и затова се налага периодичната и смяна - за наклоненият текст : не зная дали е така ,просто така си го обеснявам


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 18 апр 2007 14:12


с времето спирачната течност абсорбира влага от атмосферата.
при натискане на спирачката създаваш налягане в течността, което я загрява, от температурата тази вода се испарява и става на мехурчета. тези мехурчета обаче се свиват от налягането и педала леко потъва, а натиск на накладките няма. де факто усилието отива за компресиране на мехурчета а не за натиск на накладката
поне така ми го обясниха на мен майстори разни , а и звучи логично.
така че течноста се сменя на всеки 2 години независимо от пробега и експлоатацията, дори да не си карал изобщо колата течността пак си абсорбира влага.

някой да ме поправи ако греша :)


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Сря 18 апр 2007 20:19


nii написа:някой да ме поправи ако греша :)


Няма нужда, само ще те допълня- поради абсорбиране на влагата се получава корозия...а това което следва е ясно на всички :idea:


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Чет 19 апр 2007 9:13


:D явно нашите коли се "наговарят" кога какви проблеми да се случват - АБСОЛЮТНО идинтичен проблем!!! волана се тресе само при натискане на спирачките - клати се в малък диапазон но това не пречи на колата да си върви направо - смисъл не дърпа на никъде.. абе същото - просто все едно чета за моя проблем... аз смених дискове и накладки... проблема се пооправи но пак го има - доста по-малко е но го има.. спирачната течност не съм я пипал.. а и не зная как да я "сменя" ...дайте идеи какво още може да се направи.. какво да проверя - много е дразнещо а и не занм тея вибрации до кви други проблеми може да доведат?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 19 апр 2007 11:16


Наложи се да тествам спирачките и вече всичко си е наред. Но тази седмица ще сменя "оригиналната" спирачна течност.
Разгледах старите дискове и забелязах ,че от външният край те са опирали изцяло в накладките ,но вижте от вътрешният край : от едната страна 40 мм са опирали ,а от другата само 36 мм. Това май може да се обясни единствено със изкривени дискове

Изображение

kimbaten написа:спирачната течност не съм я пипал.. а и не зная как да я "сменя" ...


Сменя се лесно ,но е нужно поне двама човека после за обезвъздушаването, има и още един начин с прозрачни маркучи които се слагат на отворчетата за обезвъздушаване и там можеш лесно да видиш има ли балончета (обезвъздушена ли е въпросната спирачка на дадено колело) , което можеш да си го направиш и сам. На полото не съм обезвъздушавал спирачки и като го направя тези дни ще пиша дали има някакви пинизи


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 19 апр 2007 11:47


kimbaten, vaskoto1 може да ти я смени за 30мин...


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Чет 19 апр 2007 21:35


още тея дни ще взема мерки за течността, въпроса е с "клатенето" кво да правя? :077:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта