Пак е пълно с теми за гаснене с нашия любим двигател 1.4 МПИ.
Ако съм си купил колата сега и прави подобни проблеми бих процедирал по следния начин:
Първо си купувам един кабел ваг-ком, аз имам 12.12, инсталирам VCDS на лаптопа, кабела така или иначе ще ми трябва да адаптирам дросела, след чистене, а дросела се чисти през определено време, все пак това не е нова кола.
Пускам го да сканира за грешки и гледам на студен двигател колко градуса показва температурния датчик, гледам мап сензора колко градуса показва и какво атмосферно налягане мери около атмосферното е, сверявам го с прогнозата за времето, на контакт, без да паля двигателя.
Махам въздушния филтър и оглеждам всички вакууми, включително и пластмасовия маркуч към сервоусилвателя, от там смуче въздух и бърка дросела.
Свалям дросела, после свалям всмукателния колектор, много е лесно и сменям О-пръстените на всмукателя, 4 броя са, почиствам всмукателя с обезмаслител, свалям МАП сензора и му почиствам пластмасата от мазнотии, после свалям сепаратора и го почиствам пак с обезмаслител, държи се на 3 болта, всичко е много лесно за обслужване.
Ако има едно клапанче PCV го проверявам за херметичност, не трябва да изпуска въздух, ако му запушим другия край.
Под дросела има един О-пръстен, ако е много сплескан търся друг или може да се сложи силикон допълнително за по-добро уплътняване.
Специално внимание бих отделил на дросела:
Първо го чистя и монтирам, пускам му адаптация, ако се адаптира, адаптира се на 060 група, има си упътване, значи още го бива.
Ако продължи да прави проблеми след, като сме сменили всички вакууми, свалям дросела и започваме лека профилактика.
Махам пластмасовото капаче и със спрей за потенциометри на Вюрт почиствам пътечките на потенциометрите, внимателно ги забърсвам с памучно парцалче, напръсвам пластинките, слагам малко финна грес или една бяла тефлонова грес на средното колелце, там където се върти, свалям моторчето, държи се на 2 болта, пръскам със спрей вътре, роторчето на моторчето леко ръждясва, аз за сега не съм пробвал, но може със финна шкурка да се мине внимателно, накрая на моторчето има една втулка, в дъното, там може да се сложи пак финна грес или тефлонова бяла грес, внимателно, само там на втулката, след това се гледа оста на роторчето на моторчето да улучи втулката, мушка се моторчето внимателно и се гледа дали зъбното колелце върти лесно, завиват се болтчетата, слага се уплътнението внимателно и после се поставя капачето, слагат се щипките, които са на клик, монтира се клапата и се пуска адаптация.
Смукането на допълнителен, неизмерен въздух е най-честия проблем при тези двигатели или кофти вакуум някъде, прегунат маркуч, запушен клапан, задръстен дросел с мазнотии, задънен сепаратор, пак от мизериите и скъсани маркучи.
Това е, като за начало, няма нужда от майстори, защото всеки малко сръчен човек може да си го направи в домашни условия.
Другото е хубаво масло и редовна смяна.
Разбира се, ако двигателя не работи добре и след, като загрее или чука, трака, тресе и т.н., най-вероятно проблемите не са само един или не е проблема във въздуха.
Специално за колегата с газовата уредба!
Вместо въздух, може да смуче газ, ако сместа е бедна на газ, ще ти прави бедна смес и на бензин, може да обеднява и от газовата, може и да не са сменили О пръстените на всмукателя и от там да дърпа. Може и да изпускат дюзите на газовата, нямам газова и не съм много запознат.
Ако ламбдата ти дава грешка и тя е над 10% (25%) значи сместа е бедна, на празен ход ако бедна, значи въздуха и идва много и за това гасне. Дросела и да го адаптираш, после пак ще се прецака, след 1-2 паления, защото се самоадаптира.
Покарай на бензин, пусни една адаптация на клапата и покарай на бензин, ако се оправи отиди да ти обогатят сместа на газ, ако не се оправи търси, защо обеднява на бензин, това бих направил аз.