Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
-
moto_maniaka
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 13 авг 2016 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
Здравейте колеги и почитатели на VW.От доста време разглеждам форума,но не бях регистриран, ето че настъпи и този момент.Искам да попитам за съвети мнения и така нататък, защото наистина има компетентни колеги,които заслужават благодарности.Сега по същество.Колата е Vw Polo 6n2 1.4 MPI 60 (или 65 коня не знам колко точно) AUD мотора.Има газов инжекцион.Проблема е следният и е от доста време.Когато колата е студена, в момента в които я запалиш тя започва да прекъсва глъхне и изгасва.Много изнервящо и дразнещо.Така в продължение на 3,4минути.Пробваш ли да подадеш гас направо гасне.Неможе да се изфорсира,глахне,нестъбилни обороти.Така гасне 2,3 пъти аз махам контакт пала на ново и така из4акам да позаграее малко и трагвъм.После като загрее няма проблем върви.Говорих с хора един ми вика те така си прават тия полота са така, което аз изобщо не вярвам да е така.Закачвах я на компютър, показа ламбда сонда , то и чека си светеше на таблото за нея.Смених я, зех втора употреба от човек даде гаранция че работи, изгасна чека.Но проблема не се оправя, след което смених бобина на беру чисто нова,кабели нови на тесла и нови свещи забравих точно какви бяха.Еми проблема си стои и няма оправяне.Ядосвам се само и ме боли главата, затова опрях именно до този форум.Дано някои е имал такива проблеми и да каже какво да правя.Не ми се кара по майстори да се учат на моята кола,ако пак има някои които е добър по тези работи казваите.Благодаря Предварително и се извинявам, ако има нещо.Оправим ли я ще има

- tdi fen
- Мнения: 4748
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: VW Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
почисти и адаптирай дроселовата клапа
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
Пак е пълно с теми за гаснене с нашия любим двигател 1.4 МПИ.
Ако съм си купил колата сега и прави подобни проблеми бих процедирал по следния начин:
Първо си купувам един кабел ваг-ком, аз имам 12.12, инсталирам VCDS на лаптопа, кабела така или иначе ще ми трябва да адаптирам дросела, след чистене, а дросела се чисти през определено време, все пак това не е нова кола.
Пускам го да сканира за грешки и гледам на студен двигател колко градуса показва температурния датчик, гледам мап сензора колко градуса показва и какво атмосферно налягане мери около атмосферното е, сверявам го с прогнозата за времето, на контакт, без да паля двигателя.
Махам въздушния филтър и оглеждам всички вакууми, включително и пластмасовия маркуч към сервоусилвателя, от там смуче въздух и бърка дросела.
Свалям дросела, после свалям всмукателния колектор, много е лесно и сменям О-пръстените на всмукателя, 4 броя са, почиствам всмукателя с обезмаслител, свалям МАП сензора и му почиствам пластмасата от мазнотии, после свалям сепаратора и го почиствам пак с обезмаслител, държи се на 3 болта, всичко е много лесно за обслужване.
Ако има едно клапанче PCV го проверявам за херметичност, не трябва да изпуска въздух, ако му запушим другия край.
Под дросела има един О-пръстен, ако е много сплескан търся друг или може да се сложи силикон допълнително за по-добро уплътняване.
Специално внимание бих отделил на дросела:
Първо го чистя и монтирам, пускам му адаптация, ако се адаптира, адаптира се на 060 група, има си упътване, значи още го бива.
Ако продължи да прави проблеми след, като сме сменили всички вакууми, свалям дросела и започваме лека профилактика.
Махам пластмасовото капаче и със спрей за потенциометри на Вюрт почиствам пътечките на потенциометрите, внимателно ги забърсвам с памучно парцалче, напръсвам пластинките, слагам малко финна грес или една бяла тефлонова грес на средното колелце, там където се върти, свалям моторчето, държи се на 2 болта, пръскам със спрей вътре, роторчето на моторчето леко ръждясва, аз за сега не съм пробвал, но може със финна шкурка да се мине внимателно, накрая на моторчето има една втулка, в дъното, там може да се сложи пак финна грес или тефлонова бяла грес, внимателно, само там на втулката, след това се гледа оста на роторчето на моторчето да улучи втулката, мушка се моторчето внимателно и се гледа дали зъбното колелце върти лесно, завиват се болтчетата, слага се уплътнението внимателно и после се поставя капачето, слагат се щипките, които са на клик, монтира се клапата и се пуска адаптация.
Смукането на допълнителен, неизмерен въздух е най-честия проблем при тези двигатели или кофти вакуум някъде, прегунат маркуч, запушен клапан, задръстен дросел с мазнотии, задънен сепаратор, пак от мизериите и скъсани маркучи.
Това е, като за начало, няма нужда от майстори, защото всеки малко сръчен човек може да си го направи в домашни условия.
Другото е хубаво масло и редовна смяна.
Разбира се, ако двигателя не работи добре и след, като загрее или чука, трака, тресе и т.н., най-вероятно проблемите не са само един или не е проблема във въздуха.
Специално за колегата с газовата уредба!
Вместо въздух, може да смуче газ, ако сместа е бедна на газ, ще ти прави бедна смес и на бензин, може да обеднява и от газовата, може и да не са сменили О пръстените на всмукателя и от там да дърпа. Може и да изпускат дюзите на газовата, нямам газова и не съм много запознат.
Ако ламбдата ти дава грешка и тя е над 10% (25%) значи сместа е бедна, на празен ход ако бедна, значи въздуха и идва много и за това гасне. Дросела и да го адаптираш, после пак ще се прецака, след 1-2 паления, защото се самоадаптира.
Покарай на бензин, пусни една адаптация на клапата и покарай на бензин, ако се оправи отиди да ти обогатят сместа на газ, ако не се оправи търси, защо обеднява на бензин, това бих направил аз.
Ако съм си купил колата сега и прави подобни проблеми бих процедирал по следния начин:
Първо си купувам един кабел ваг-ком, аз имам 12.12, инсталирам VCDS на лаптопа, кабела така или иначе ще ми трябва да адаптирам дросела, след чистене, а дросела се чисти през определено време, все пак това не е нова кола.
Пускам го да сканира за грешки и гледам на студен двигател колко градуса показва температурния датчик, гледам мап сензора колко градуса показва и какво атмосферно налягане мери около атмосферното е, сверявам го с прогнозата за времето, на контакт, без да паля двигателя.
Махам въздушния филтър и оглеждам всички вакууми, включително и пластмасовия маркуч към сервоусилвателя, от там смуче въздух и бърка дросела.
Свалям дросела, после свалям всмукателния колектор, много е лесно и сменям О-пръстените на всмукателя, 4 броя са, почиствам всмукателя с обезмаслител, свалям МАП сензора и му почиствам пластмасата от мазнотии, после свалям сепаратора и го почиствам пак с обезмаслител, държи се на 3 болта, всичко е много лесно за обслужване.
Ако има едно клапанче PCV го проверявам за херметичност, не трябва да изпуска въздух, ако му запушим другия край.
Под дросела има един О-пръстен, ако е много сплескан търся друг или може да се сложи силикон допълнително за по-добро уплътняване.
Специално внимание бих отделил на дросела:
Първо го чистя и монтирам, пускам му адаптация, ако се адаптира, адаптира се на 060 група, има си упътване, значи още го бива.
Ако продължи да прави проблеми след, като сме сменили всички вакууми, свалям дросела и започваме лека профилактика.
Махам пластмасовото капаче и със спрей за потенциометри на Вюрт почиствам пътечките на потенциометрите, внимателно ги забърсвам с памучно парцалче, напръсвам пластинките, слагам малко финна грес или една бяла тефлонова грес на средното колелце, там където се върти, свалям моторчето, държи се на 2 болта, пръскам със спрей вътре, роторчето на моторчето леко ръждясва, аз за сега не съм пробвал, но може със финна шкурка да се мине внимателно, накрая на моторчето има една втулка, в дъното, там може да се сложи пак финна грес или тефлонова бяла грес, внимателно, само там на втулката, след това се гледа оста на роторчето на моторчето да улучи втулката, мушка се моторчето внимателно и се гледа дали зъбното колелце върти лесно, завиват се болтчетата, слага се уплътнението внимателно и после се поставя капачето, слагат се щипките, които са на клик, монтира се клапата и се пуска адаптация.
Смукането на допълнителен, неизмерен въздух е най-честия проблем при тези двигатели или кофти вакуум някъде, прегунат маркуч, запушен клапан, задръстен дросел с мазнотии, задънен сепаратор, пак от мизериите и скъсани маркучи.
Това е, като за начало, няма нужда от майстори, защото всеки малко сръчен човек може да си го направи в домашни условия.
Другото е хубаво масло и редовна смяна.
Разбира се, ако двигателя не работи добре и след, като загрее или чука, трака, тресе и т.н., най-вероятно проблемите не са само един или не е проблема във въздуха.
Специално за колегата с газовата уредба!
Вместо въздух, може да смуче газ, ако сместа е бедна на газ, ще ти прави бедна смес и на бензин, може да обеднява и от газовата, може и да не са сменили О пръстените на всмукателя и от там да дърпа. Може и да изпускат дюзите на газовата, нямам газова и не съм много запознат.
Ако ламбдата ти дава грешка и тя е над 10% (25%) значи сместа е бедна, на празен ход ако бедна, значи въздуха и идва много и за това гасне. Дросела и да го адаптираш, после пак ще се прецака, след 1-2 паления, защото се самоадаптира.
Покарай на бензин, пусни една адаптация на клапата и покарай на бензин, ако се оправи отиди да ти обогатят сместа на газ, ако не се оправи търси, защо обеднява на бензин, това бих направил аз.
-
moto_maniaka
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 13 авг 2016 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
Благодарности, ще видим какво ще направим по въпроса. :-)
- EmilDinkov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
- Автомобил: Polo
- Двигател: APQ
Re: VW Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
И аз съм така.... при студена кола (лятото нямам проблеми) и студено време, при запалване ако подам газ колата тръгва да гасне. Аз сменях бобина и оправих проблема в мокро време. Старата беше напукана...
Сега ще се мъча и аз да чистя дросел и ако не се оправи минавам към кабели и дистрибуторна капачка.
Сега ще се мъча и аз да чистя дросел и ако не се оправи минавам към кабели и дистрибуторна капачка.
Re: Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
Колега moto_maniaka, не сменяй нищо, ако не си сигурен, че е от него. Ще хвърлиш пари колкото за половин Поло, ако слушаш всеки майстор. Щом си с газова 90%, че проблема идва от там -- кофти настройка или проблем с дюза/дюзи. Вземи си един кабел, както е написал freelancer, да си видиш грешките и да ги чистиш и карай известно време на бензин да видиш дали проблема го има и на бензин. Докато си вземеш кабел, може да махнеш едната клема на акумулатора за 15-20мин и след това да караш само на бензин. Пиши за резултата :)
-
moto_maniaka
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 13 авг 2016 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
здравейте колега днес свалих дросела беше много мрасен. отадолу под него е омаслено незнам дали да сменям о прастена. отстрани има дже пастмасови незнам как се казват.Едното е запушено другото не.Сащо незнам дали трябва да е така.И един напукан маркуч видях снимал сам го и него.Помагайте какво да правя сега.
- Прикачени файлове
-
- здравейте колега днес свалих дросела беше много мрасен. отадолу под него е омаслено незнам дали да сменям о прастена. отстрани има дже пастмасови незнам как се казват.Едното е запушено другото не.Сащо незнам дали трябва да е така.И един напукан маркуч видях снимал сам го и него.Помагайте какво да правя сега.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2 1.4 MPI AUD 2001г. Гасне и Прекъсва при студен двигател
Виж си съобщенията, писал съм ти на лични!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта