:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Смяна на спирачни дискове и накладки отпред!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Смяна на спирачни дискове и накладки отпред!

Мнениеот g_velev » Вто 12 юни 2007 10:35


Здравейте. Смених спирачни дискове и накладки на Полото 2, 91г, HZ двигател, 1050 кубика, понеже беше започнало да тресе при спиране отпред на волана.
Направи ми впечатление обаче, че закрепването на диска към главината е много кофти направено, с едно болче с фрезенк от едната страна на диска към главината и като се стегне, спирачния диск започва да бие, понеже е притегнат от едната страна само. Предположих че диска се стяга към главината чрез болтовете на джантите и биенето ще изтчезне, но като покарах ми направи впечатление, че сега когато карам по инерция волана започва леко да вибрира при определена скорост.Като натисна спирачките и биене няма. Възможно ли е самата главина да е крива или аз да съм сбъркал нещо при монтажа?

А може би ще се оправи в карането?

п.с. сменени са комплект дискове и накладки на двете предни колела!




Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 12 юни 2007 11:23


колега, а джантите и гумите как са :?: проверил ли си ги :?: може да имаш крива джанта/гума


Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот g_velev » Вто 12 юни 2007 12:20


Джантите и гумите не са криви. Проверявани са!
Предполагам че ако съм ходил на майстор и не съм бил свидетел на ремонта нямаше да му търся кусури, ама понеже сам си правих ремонта сега се хващам и за сламка и искам всичко да е ОК!

Ще се радвам да коментирате :)


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 12 юни 2007 20:49


Аз сменях дисковете скоро.
На мен малко ми бие волана, като натисна спирачките леко при скорост над 80км/ч. При по-ниска скорост или по-яко натискане няма и трепет.
Това го имаше и при старите дискове :lol:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 12 юни 2007 22:39


Луда работа!!! Смених дискове с накладки и вече съм минал само 2000 км и има леки наченки на трепети , а нито съм ги морил нито съм минавал през големи локви докато са загрели


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Сря 13 юни 2007 6:12


И аз смених предните преди два месеца и сега докато съм ги натиснал не се чува нищо,но в момента на спирането се чува едно чаткане в дясно.Какво ли може да е?Да не се е разхлабило нещо?Трябва да ходя при майстора,който ми ги сменя,ама ако има някой с идентичен проблем ще се радвам на отговор.Инак си спира перфектно дори и в екстремни ситуации.Вчера спасих една котка от явна смърт:)


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Сря 13 юни 2007 7:38


виж фиксаторите на спирачния апарат те чукат ако не са стегнати или са се износили селиконовите втулки на болтовете на сп апарат виж и пластините на които държат надкладките или самите наклатки сега има доста ментета вдигни колата на крик и виж луфт на на кладките ако има сваляи и пречукаи леко рогчетата за да оплатнят на апарата


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Мнениеот Volkov » Сря 13 юни 2007 7:48


колега wili98 е споделил в една тема как може да се подменят задните барабани с дискове!!! Ефекта е добър, и мисля да се захвана с такъв проект , защото не се чуствам сигурен само с предните 2 диска и барабани които не се знае работят или не!!! :lol: :lol: За мен лично барабаните не са добър вариант за спиране!!

Последна промяна от Volkov на Сря 13 юни 2007 12:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот g_velev » Сря 13 юни 2007 11:59


явно проблема е в самия модел ПОЛО, понеже бях чел нещо подобно в списания. Според мен това леко трептене е в резултат на едностранното фиксиране на диска за главината, ако са го напражили ор двете страни или, тристранно през 120 градуса този проблем нямаше да го има!

А между другото аз подмяната на дисковете и накладките я правих сам. Няма нищо сложно, че да се дават пари за майстори. Лошото е че в такива случаи ставам много кротичен към себе си и се хващам за най-малкото нещо, а ина4е като идеш на майстор в някои случаи по-добре да не гледаш какво правят, като вземат онези големи чукове и почнат да млатят ми се приревава направо.........Ма това е друга тема!!!


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Сря 13 юни 2007 12:06


g_velev написа:явно проблема е в самия модел ПОЛО, понеже бях чел нещо подобно в списания. Според мен това леко трептене е в резултат на едностранното фиксиране на диска за главината, ако са го напражили ор двете страни или, тристранно през 120 градуса този проблем нямаше да го има!

А между другото аз подмяната на дисковете и накладките я правих сам. Няма нищо сложно, че да се дават пари за майстори. Лошото е че в такива случаи ставам много кротичен към себе си и се хващам за най-малкото нещо, а ина4е като идеш на майстор в някои случаи по-добре да не гледаш какво правят, като вземат онези големи чукове и почнат да млатят ми се приревава направо.........Ма това е друга тема!!!
колега, това че диска се хваща с един болт няма нищо общо - нали като сложиш гумата 4-те болта го достягат :wink: а дали това е проблем за този модел - не мисля :wink: аз засега нямам такъв проблем :wink:

п.п. аз съм с вентилирани дискове, а май при вас не са :roll: или греша :?:


Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Мнениеот Volkov » Сря 13 юни 2007 12:28


vladko_g40 написа:
g_velev написа:....

колега, това че диска се хваща с един болт няма нищо общо - нали като сложиш гумата 4-те болта го достягат :wink: а дали това е проблем за този модел - не мисля :wink: аз засега нямам такъв проблем :wink:

п.п. аз съм с вентилирани дискове, а май при вас не са :roll: или греша :?:


мойте специално не са вентилирани, обикновени са си, но този ефекти при мене се получава когато с бавна скорост да речеме 20-30км/ч натиснеш спирачката волано леко потрепва, но при по-висока скорост не се наблюдава това, странна работа и аз съм се чудил!!! :roll:


Потребителски аватар
g_velev
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот g_velev » Сря 13 юни 2007 13:10


ДА при мен не са вентилирани. Плътни са! Поло 2 има доста модификации и видове двигатели :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 13 юни 2007 16:43


поло 2 до 94 год. не излиза с вентилирани..
но това не пречи да си сложите...
по въпроса за 1 болт. досега на 3 VW си сменям редовно накладки + дискове, биене нямам..
я погледни добре ли си изчистил преди да сложиш диска мястото отзад.. и самият диск.

дисковете отззад, /и особенно вече с нови лагери, дискове, накладки/ правят колата ужасяващодоброспираща чак на моменти започваш да си вярваш, което не е добре.

което ме подсеща, ще взема да обявя дискове + накладки предни.. читави под наем.. 5 кинта на 24 часа...
за тестове ;) поне знам, че са прави и в нормите ;)


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 13 юни 2007 19:38


wili98 написа:поло 2 до 94 год. не излиза с вентилирани..
но това не пречи да си сложите...

:no-no :no-no :no-no
Всички G40 са с вентилирани дискове.
Ма отзад са си с барабани :don't worry


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 13 юни 2007 20:44


lrlmodo написа:
wili98 написа:поло 2 до 94 год. не излиза с вентилирани..
но това не пречи да си сложите...

:no-no :no-no :no-no
Всички G40 са с вентилирани дискове.
Ма отзад са си с барабани :don't worry
:no-no :no-no :no-no
просто разликата е ,че не са с 10мм широчина а 20мм



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта