
Имам малък проблем с автомобила си и затова реших да поискам съвет първо от вас.
Та Полото е 98 година, 1.4 16V. Имам го от няколко месеца и до сега съм газил с него в няколко по-сериозни дъждове, но снощния не можа да го понесе

Покарах го около 20-тина мин, като пътищата си бяха доста буйни реки и изведнъж на път по който нямаше кой знае колко вода изгасна. Пробвах да запаля - без ефект. Направих още няколко опита. Постоях 3-4 мин уж да изчакам да изсъхне (добре, че не беше много уживена улица, че спрях точно по средата) и то запали. Добрах го до гаража на един приятел, който живееше наблизо, като го карах само на високи обороти, понеже на ниски загасваше. Та сложихме го в гаража, отворих му капака да съхне и го оставих така 2-3 часа. Двигателя не беше мокър, но калниците бяха. Казаха ми, че вода може да е влязла от въздухопровода (млад шофьор съм и не съм кой знае колко много наясно с автомобила) - единия му край, от където влиза въздуха се намира точно над калника. Възможно ли е да е станало от там? Отворих капака на въздушния филтър - филтъра беше леко мокър и в пластмасовата му "кутия" имаше капчици вода. Казаха ми да не я карам и във високи обороти, понеже можело да попадне и вода в двигателя, но нямаше начин - при ниските изгасваше. И така след това с няколко запалвания на 2-ра успях да я докарам до моят гараж. Едно приятелче, което дойде да помага, каза, че според него е палила на 2 цилиндъра. От седмица предърпваше лекичко на ниски обороти - беше гръмнал 3-тият кабел на свещите. Изолирал и утре смятам да отида да си взема нов кабел. Възможно ли е той да се е намокрил и от него също да е станал този проблем ? Снощи колата миришеше много на суров бензин като стана аварията, докато днес като изсъхна си имаше пак миризмата на изгорели газове и си върви нормално. Възможно ли е ако е попаднала вода в кабела да са се прецакали свещите? Задължително ли трябва да сменя и 4-те им кабела, или мога само този, който е дефектирал? И имат ли Пола-та кора под двигателя - сериозно се замислям да си сложа...
