Polo-то ми изневери в дъжда

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
ralli art
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 25 авг 2007 9:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен
Контакти:

Polo-то ми изневери в дъжда

Мнениеот ralli art » Нед 18 ное 2007 15:21


Здравейте колеги :)
Имам малък проблем с автомобила си и затова реших да поискам съвет първо от вас.
Та Полото е 98 година, 1.4 16V. Имам го от няколко месеца и до сега съм газил с него в няколко по-сериозни дъждове, но снощния не можа да го понесе :)
Покарах го около 20-тина мин, като пътищата си бяха доста буйни реки и изведнъж на път по който нямаше кой знае колко вода изгасна. Пробвах да запаля - без ефект. Направих още няколко опита. Постоях 3-4 мин уж да изчакам да изсъхне (добре, че не беше много уживена улица, че спрях точно по средата) и то запали. Добрах го до гаража на един приятел, който живееше наблизо, като го карах само на високи обороти, понеже на ниски загасваше. Та сложихме го в гаража, отворих му капака да съхне и го оставих така 2-3 часа. Двигателя не беше мокър, но калниците бяха. Казаха ми, че вода може да е влязла от въздухопровода (млад шофьор съм и не съм кой знае колко много наясно с автомобила) - единия му край, от където влиза въздуха се намира точно над калника. Възможно ли е да е станало от там? Отворих капака на въздушния филтър - филтъра беше леко мокър и в пластмасовата му "кутия" имаше капчици вода. Казаха ми да не я карам и във високи обороти, понеже можело да попадне и вода в двигателя, но нямаше начин - при ниските изгасваше. И така след това с няколко запалвания на 2-ра успях да я докарам до моят гараж. Едно приятелче, което дойде да помага, каза, че според него е палила на 2 цилиндъра. От седмица предърпваше лекичко на ниски обороти - беше гръмнал 3-тият кабел на свещите. Изолирал и утре смятам да отида да си взема нов кабел. Възможно ли е той да се е намокрил и от него също да е станал този проблем ? Снощи колата миришеше много на суров бензин като стана аварията, докато днес като изсъхна си имаше пак миризмата на изгорели газове и си върви нормално. Възможно ли е ако е попаднала вода в кабела да са се прецакали свещите? Задължително ли трябва да сменя и 4-те им кабела, или мога само този, който е дефектирал? И имат ли Пола-та кора под двигателя - сериозно се замислям да си сложа... :roll:




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 18 ное 2007 15:33


Колега,наистина кабела е най-възможният вариянт!Напукал се е и най-малката влага ще ти прави проблем.За да направиш тест на кабелите,запали колата и на тъмно погледни дали не искри и още някои.Обърни особено внимание на местата,които са замасени(блока и други метални части) и в близост до тях минават кабелите за свещите!Ако имаш и друг повреден кабел в тези места(на тъмно!) ще има искрене.Няма да е лошо да се почисти и дистрибуторната капачка и палеца.Успех :wink:


ralli art
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 25 авг 2007 9:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен
Контакти:

Мнениеот ralli art » Нед 18 ное 2007 15:56


Доста ме разтресе ток когато си доближих ръката до кабела, а двигателя беше включен. Огледах и другите кабели - само от 3-тия е проблема. Все още се чудя дали да сменя и 4-те или само проблемния. Едни ми казват, че може и само единия, други ми казват, че понеже кабелите са стари и с години напрежението към всеки един се е променило, затова най-добре всичките. Но и те са си сериозна цена - 200 лв комплекта... Иначе възможно ли е от въздухопровода да е попаднала вода? Не ми се струва много нормално въздушния филтър да е леко влажен.. А и другата тръба за въздуха все пак влиза в двигателя ?! Ще има ли резултат от слагане на кора ?


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Нед 18 ное 2007 20:32


сега филтара ти е мокар зна4и 4е на топал двигател се е давела 6тото ниама кислород на сместа ако ниама6 кора на калника отведи марку4а горе но не до клектора 4е 6те се ибават оборотитеи каји как си иа оправил


bimmoby
Мнения: 112
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bimmoby » Нед 18 ное 2007 23:14


при същия проблем смених на старото поло(1995) само единия кабел
и след това още 20000км не е давало проблем с тока


Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот marchq » Нед 18 ное 2007 23:19


Значи първо се извинявам на колегата че пиша в неговата тема но проблема ми е долу горе същият. Та тази вечер имаше голям дъжд в Бургас и аз на път за вкъщи минавах през големи локви с разумна скорост защото нямаше начин. И като доближих блока освободих от скорост и натиснах газта и видях че стрелката на оборотомера ми бавно дига обороти после пуснах газта и колата изгасна. Направих 4-5 опита запалих закарах е до входа ми там отново загасна и с бутане е наместих. След 2 часа слизам с мисълта че ще е изсъхнала но пак не пали. Въздушния филтър е сух. И другото което е мисля че е от акумолатора. Откъде мислите че е проблема?


tann
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tann » Вто 20 ное 2007 11:55


Имам същото поло 98/ 1,4, същия проблем - в мокро време гасне. Смених централен кабел, защото казаха, че е от него, сега при последните дъждове положението беше същото. Вече незнам какво да направя, посъветвайте ме и мене.


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Вто 20 ное 2007 12:06


bimmoby написа:при същия проблем смених на старото поло(1995) само единия кабел
и след това още 20000км не е давало проблем с тока


кой кабел?


tann
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tann » Вто 20 ное 2007 12:08


Ами казаха ми централен кабел, пък аз не разбирам много :(


tann
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tann » Вто 20 ное 2007 12:17


КАБЕЛ ЗА ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ


Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Вто 20 ное 2007 18:59


на мен ми се струва че е бобината поне на мен така ми правеше преди да изгори виште дали няма някаква пуканатина на бобината


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Сря 21 ное 2007 16:52


Аз си мисля че без диагностика няма да мине, но понеже всеки изказва някакъв подобен опит, при мен се случи подобно нещо и съм го описал във форума. Мога да се присъединя към мнението на Асен ,при мен проблема беше бобината, но аз смених за всеки случей и свещите.

ПС колега много ми е чудно това което пишеш за кабелите -200 лева? Аз не знам цени , но когато сменях свещите имах някакъв малък мерак и за кабелите и все ми се върти нещо доста под 200 лева за комплекта.
Успех с колата.


ralli art
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 25 авг 2007 9:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен
Контакти:

Мнениеот ralli art » Сря 21 ное 2007 22:31


skywolker написа:Аз си мисля че без диагностика няма да мине, но понеже всеки изказва някакъв подобен опит, при мен се случи подобно нещо и съм го описал във форума. Мога да се присъединя към мнението на Асен ,при мен проблема беше бобината, но аз смених за всеки случей и свещите.

ПС колега много ми е чудно това което пишеш за кабелите -200 лева? Аз не знам цени , но когато сменях свещите имах някакъв малък мерак и за кабелите и все ми се върти нещо доста под 200 лева за комплекта.
Успех с колата.

Цената на кабелите за вентилираните е около 4 пъти по-висока от тази на обикновенните. Смятам да поръчам за сега само единия, другия месец втори и така. Че и зимни гуми трябва да взема, че с нископрофилния Бриджстоун, с който е в момента е като шейна на сняг и лед. Поне на дъжд няма мърдане :lol: За сега дефекта е само в 3-ти кабел. Ще видим при следващият дъжд - ако се повтори аварията ще търсим причината другаде..



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта