нови накладки и ... проблем ;(

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

нови накладки и ... проблем ;(

Мнениеот KOCMOC » Пон 03 дек 2007 9:00


В събота купих накладки Мафф мисла че бяха... и никви проблеми и днес сутринта почна нещо да скърца и тракат.Това значи ли че след извесно каране трябва да затихнат или не са сложени ккакто трябва.В сервиз ги сменях.Б :(




John3V
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот John3V » Пон 03 дек 2007 10:02


Покарай ги малко.
Можеш да ги пръснеш с WD-40


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18734
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Мнениеот hooligans » Пон 03 дек 2007 11:12


има вариант и да не са сложени както трябва , при мене дрънчаха и съответно не ги бяха сложили както трябва.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Пон 03 дек 2007 11:21


щом дрънкат не са сложени както трябва -има едни пластини които ги държат неподвижни за да не тракат в движение и ги дрържат да не опират в диска без да е натиснат педала а може даса сложени както трябва но при по-голяма дупка и отскачат и освобождават накладките -тракане


Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

Мнениеот KOCMOC » Пон 03 дек 2007 12:55


има ли вариянт да не са хубави накладките за да скърцат ????


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Пон 03 дек 2007 12:59


има дори има и бълг производство които за нищо не стават-докато се износят оставаш без дискове защото в самото феродо има метални частици


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 03 дек 2007 13:28


KOCMOC написа:има ли вариянт да не са хубави накладките за да скърцат ????

Едни от най хубавите накладки които се продават в България са немските PAGID , обаче от около 2 години взега да внасят PAGID на който си пише ,че са произведени в завода на PAGID в Италия (Germany ..... ама....бала.....тинтири....минтири.... made in Italy) и от тогава тази марка накладки започнаха да свирят - обаче това не означаваше че спират по-зле и се износват по-различно от преди.
А кога ти свирят - италианския пагид свири само когато загреят накладките?
Като не натискаш спирачката нали нищо не свири?
Тропането ти е най -вероятно от пластинките - сменя ли ги или сложи старите или самите пластинки са ти занитени за накладките?


Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

Мнениеот KOCMOC » Пон 03 дек 2007 14:39


при натискане на педала спира свиренето :!: :!: :!: пластините после след работа да сложа старите или нз :cry:


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Пон 03 дек 2007 15:01


щом при натискане изчезва свиренето то накладките трият постоянно на някои ръб на диска виж пластините ако са там и не са се размърдали ще посвирят 2000-300км и накладките ще олегнат по диска


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 03 дек 2007 16:44


anonimko написа:щом при натискане изчезва свиренето то накладките трият постоянно


Ха, КОСМОС, точно същият проблем имах и го реших :!: Затова и питам дали пластинките са ти занитени за накладките(както при мен) или са от другият вид дето са напълно самостоятелно от накладките?

Има и друг пиниз: Болтовете чрез кото спирачните апарати се загващат за шенкела (абе ония двата дето се развиват за да се сменят накладките) са в едни пластмасови втулки. Чрез завъртането на колелата докато не се натиска спирачката ,накладките се отделят от диска като се плъзгат по тези пластмасови втулки.
Докато си бил със старите накладки (или дискове) хода на тези пластмасови втулки е бил на едно точно определено място от тях ,а сега като се е увеличила общата дебелина на диска и накладките преплъзването на спирачните апарати при отпускане е на съвсем друго място от дължината им. Рабира се най-вероятно там има някакви отлагания (боклуци) които "запичат" и затова спирачните апарати са затруднени при плъзгането си. След време нещата ще се оправят (ама след колко време не се знае) По добре ги разглоби и почисти втулките и всичко около тях с WD-40 ,че ако прекалено дълго време чакаш да ти се раздвижат апаратите ще получиш накривоизносени накладки от рода на : от горе да са 6 мм ,а отдолу 3мм :wink:
Причината може и да е в пластинките затова питам дали са като моите


Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

Мнениеот KOCMOC » Пон 03 дек 2007 19:59


Anbuch напълно самостоятелни са пластините и са здрави ,вътре в кутията си беха :) и не знам дали ще мога да ги разглоба , че нали ги сменях в сервиз 8) ако намера някои да ми помогне или знае ще ги почиста с WD-40 и после ще вида
( от работата до нас (10 км ) не чух тракане ) :roll:


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот anonimko » Вто 04 дек 2007 8:49


колега Anbuch не са пласмасови пластинки а тефлонови на болтовете на спир апарат


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 04 дек 2007 12:06


anonimko написа:колега Anbuch не са пласмасови пластинки а тефлонови на болтовете на спир апарат

Да ,да ,прав си ,така е - тъпо ще е да сложат обикновенна пластмаса там :lol: - грешката е моя


Снощи имах едно голямо чакане с колата и от чудене какво да правя реших да фотограширам това което обяснявах ,а и мисля ,че това ще ти помогне вече да не ходиш до сервизи за смяна на накладки или дискове :wink: . Единственото което ти трябва е спрей WD-40 , имбусен ключ тип звездичка (води се размер Т40) и една къса малка тръбичка с която да удължиш рамото на ключа за да се развиват/притягат по лесно двата болта. Ако не си 52 кг като мен може и да минеш без тръбичка :lol:
Сваляш колелото, развиваш тези два болта(на снимката по-долу) и целият спирачен апарат излиза. Ако искаш да смениш дисковете просто развиваш една видия която е натях и те падат сами - слагаш новите дискове и това е смяната им :idea: .
А за накладките- пак така- първо пръскаш с WD-40 двата болта които са отбелязани със стрелки (е единият не се вижда де ама не е трудно да се ориентираш) и ги развиваш.
Изображение
После вадиш спирачните апарати. Ако скоро си развивал болтовете(както при теб) няма смисъл да пръскаш с WD-40-сто... вече като са отделени спирачните апарати от диска - просто вадиш накладките от тях и слагаш новите. При монтажа на спирачните апарати първо вкарваш долният им край ,а след това ги натискаш и от горе за да влезнат на мястото си и завиваш двата болта - и готово - дръпнал си в живота с 25 спестени лева - освен това цялата работа трае не повече от 15 мин

А сега за самият ход за който говорих : Без да съм развивал каквото и да било натиснах спирачните апарати с умерена 52-гилограмова сила( :lol: ) навътре към колата и вижте какво се показа:
Изображение
После обратно - дръпнах ги навън към себе си и това разтояние се скри:
Изображение
Хода при мен на болтовете във втулките (които си остават на местото ) при мен е малък защото съм с нови дискове и накладки на 3 000 км

Значи ти какво трябва да направиш :
Просто развиваш само единият болт (без да вадиш нищо друго) и го почистваш/пръскаш , после си го завиваш и повтаряш това с дугият болт - така няма да размърдваш нищо и ще спестиш още повече време. Бутай ги / дърпай ги тия стпрачни апарати да се раздвижат хубава.

А , ей го и самият болт свален (пак казвам втулката си остава на местото)
Изображение
Изображение



п.п. като му свърши резбатана на болта при развиване (а тя е доста къса) болта започва да се върти без да излиза - просто го хвани с ръка и го издърпай на вън


Потребителски аватар
KOCMOC
Мнения: 629
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
Автомобил: VW PassaT B5 комби
Двигател:
Местоположение: София West

Мнениеот KOCMOC » Вто 04 дек 2007 14:11


Колега ЗЛАТЕН СИ !!!!!! МНОГО СЪМ ТИ БЛАГОДАТЕН !!! :bowdown :beer


VladislavS
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 24 юли 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VladislavS » Сря 05 дек 2007 15:14


Anbuch
VW Маниак

:bounce



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта